Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ورزش / مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دیروز در مالزی برگزار شد و 4 نماینده ایران همگروه‌های خود را شناختند. قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا درحالی انجام شد که پرسپولیس و سپاهان به صورت مستقیم در مسابقات حضور دارند و تیم‌های استقلال و شهرخودرو برای رسیدن به مرحله گروهی باید دیدارهای پلی‌آف را با پیروزی پشت سربگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گروه‌های چهارگانه غرب آسیا و در گروه  A، حضور دو تیم الوحده امارات و الشرطه عراق قطعی است و 2 تیم دیگر از مسیر پلی‌آف مشخص می‌شوند که یکی از آنها، استقلال ایران است. استقلال باید روز یکم بهمن ماه در خانه، میزبان برنده بازی الفیصلی اردن و الکویت کویت باشد. این دو تیم قهرمان لیگ‌های داخلی خود هستند و تنها نماینده کشورهای خود در این فصل آسیا به شمار می‌روند. در صورت کسب برتری در این بازی، استقلال یک هفته بعد در کشور قطر به مصاف تیم الریان خواهد رفت. این بازی آزمون دشواری برای نماینده ایران است و تیم قدرتمندی انتظار استقلال را در آخرین مرحله پلی‌آف آسیایی می‌کشد. الریان فصل قبل در لیگ ستارگان رتبه چهارم را به دست آورد و امسال هم تا پایان هفته دهم، 22 امتیاز کسب کرده و بعد از الدحیل در رده دوم لیگ قرار دارد. الشرطه فصل قبل قهرمان عراق شده و در بازی‌های امسال هم تا قبل تعطیلی لیگ، از 3 بازی 4 امتیاز گرفته و در رده دوازدهم جدول ایستاده است. الوحده هم در فصل گذشته لیگ امارات رتبه سوم را به دست آورد. این تیم در رقابت‌های امسال تاکنون با انجام 7 بازی 10 امتیازی است و در رتبه ششم جای گرفته است. دیگر تیم این گروه که از پلی‌آف مشخص می‌شود، یکی از تیم‌های لوکوموتیو ازبکستان، استقلال تاجیکستان و الاهلی عربستان است. در گروه B که الهلال عربستان، الاهلی امارات و پاختاکور ازبکستان حضور دارند، شهرخودرو باید ابتدا در خانه به مصاف برنده دیدار چنای هند و الرفاع بحرین برود و در صورت پیروزی باید در قطر با السیلیه دیدار کند.
گروه C این فصل لیگ قهرمانان آسیا را تیم‌های الدحیل قطر، التعاون عربستان، الشارجه امارات و پرسپولیس تشکیل می‌دهند. سرخپوشان پایتخت با صدرنشین‌ لیگ‌های امارات و قطر همگروه شده‌اند و به نظر می‌رسد شاگردان گابریل کالدرون کار سختی برای صعود داشته باشند. همگروهی با الدحیل، پرسپولیسی‌ها را یاد تقابل با این تیم در سال ۲۰۱۸ می‌اندازد که تیم قطری موفق شد در دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی، پرسپولیس را با یک گل شکست دهد اما در دیدار برگشت و در حالی که پرسپولیس در آزادی با یک گل از حریف عقب افتاد، شاگردان برانکو در نیمه دوم به بازی برگشتند و با ۳ گل سیدجلال حسینی، گل به خودی مدافع حریف و گادوین منشا راهی مرحله بعد شوند. الدحیل در حال حاضر با ۲۶ امتیاز و بدون باخت در ۱۰ بازی لیگ ستارگان قطر در صدر جدول قرار دارد. الشارجه هم سال قبل تنها با یک باخت و ۵۹ امتیاز قهرمان لیگ امارات شد. آن‌ها این فصل نیز با ۶ برد و یک مساوی از ۷ بازی و با ۱۹ امتیاز، در صدر جدول قرار دارند. نماینده عربستان در این گروه در حالی باید به مصاف پرسپولیس برود که فصل گذشته پس از النصر و الهلال در رده سوم جدول قرار گرفت و مانع از رسیدن الاهلی به مسابقات این فصل شد. التعاونی‌ها امسال هم در لیگ عربستان خوب کار کرده‌اند و با یک امتیاز اختلاف نسبت به الهلال صدرنشین، در رده چهارم هستند. سرمربی این تیم، پائولو سرجیو پرتغالی است که فصل گذشته هدایت صنعت نفت آبادان را برعهده داشت.
افشین پیروانی، مدیر تیم فوتبال پرسپولیس که برای حضور در مراسم قرعه‌کشی به مالزی سفر کرده بود، بعد از مشخص شدن حریفان گفت: «هیچ گروه آسانی وجود ندارد و باید پذیرفت که همه گروه‌ها سخت هستند. باید مرحله به مرحله جلو برویم و با هواداران میلیونی می‌توانیم بهترین نتایج را بگیریم.»
حسین قدوسی مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس درخصوص احتمال میزبانی این تیم از التعاون عربستان در امارات، گفت: «آقای پیروانی در این خصوص در مراسم قرعه‌کشی با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا صحبت کرد. در حال حاضر امارات گزینه ما برای بازی با التعاون است.»
در گروه D هم سپاهان، السد قطر و النصر عربستان حضور دارند و العین امارات هم با برنده بنیادکار ازبکستان و الزوراء عراق رقابت خواهد کرد تا تیم پیروز به این گروه ملحق شود. به نظر می‌رسد شاگردان امیر قلعه‌نویی هم کار دشواری برای صعود داشته باشند. النصر فصل گذشته با ناکام گذاشتن تیم‌های بزرگی چون الاهلی و الهلال، پس از 4 سال قهرمان لیگ عربستان شد. البته السد تیم ژاوی ستاره سابق بارسا، تیم خسته‌ای است پس از این که با ناداوری برابر الهلال در نیمه نهایی فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا از این مسابقات حذف شد، هنوز نتوانسته کمر راست کند و اوضاع خوبی در لیگ ستارگان قطر ندارد. گرچه تیم قطری از بهترین بازیکنان آسیا در دو سال اخیر یعنی عبدالکریم حسن و اکرم عفیف بهره می‌برد و دلخوش به ستاره‌هایی چون گابی و بغداد بونجاح است. گفتنی است هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۱ تا ۲۳ بهمن ۹۸ برگزار خواهد شد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سروش به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، سروش رفیعی هافبک باتجربه و خوشفکر پرسپولیس در صورت حضور در ترکیب اصلی تیمش در بازی جام حذفی مقابل آلومینیوم اراک که عصر جمعه برگزار می‌شود صدمین بازی خود با پیراهن پرسپولیس را انجام خواهد داد.

سروش رفیعی 34 ساله که بعد از وحید امیری مسن ترین بازیکن تیمش به حساب می‌آید تجربه بازی در تیم‌های فولاد، سپاهان، تراکتورسازی، شهرخودرو، الخور قطر و مقاومت سپاسی شیراز را در کارنامه دارد و تا کنون 270 بازی در لیگ برتر، 46 بازی در لیگ قهرمانان آسیا، 23 بازی در جام حذفی و 19 مسابقه در لیگ ستارگان قطر انجام داده است.

با حضور در ترکیب اصلی بازی جمعه پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک او بیست و چهارمین بازی خود در جام حذفی فوتبال ایران را انجام خواهد داد اما جالب‌تر اینکه این صدمین بازی او برای پرسپولیس خواهد بود.

رفیعی در سومین مقطع حضورش در ترکیب پرسپولیس تاکنون در 99 بازی برای این تیم 6 گل زده و 10 پاس گل داده، اما هنوز آمار تاثیرگذاری‌های مستقیمش در گل‌های پرسپولیس به اندازه دوران حضورش در فولاد، سپاهان و تراکتور با وجود انجام بازی‌های کمتر در آن تیم‌ها نشده است.

سروش رفیعی در فولاد خوزستان طی 94 بازی 12 گل زد و 5 پاس گل داد، اما در سپاهان طی 78 مسابقه 8 گل زده و 15 پاس گل داده است. در تراکتورسازی هم او با وجود حضور در 51 مسابقه 5 گل زده و 15 پاس گل داده است.

رفیعی در این فصل فرصت این را دارد تا با دو بارگلزنی یا ارسال پاس گل از آمار تاثیرگذاری‌های مستقیمش روی گل‌ها در تیم فولاد عبور کند، اما چنانچه بخواهد از آمارش در تراکتور و سپاهان با پیراهن پرسپولیس بگذرد باید چشم به درخشش در فصل آینده داشته باشد.

دیگر خبرها

  • تمرین اختصاصی بیرانوند برای بازی سپاهان
  • محک پرسپولیس و سپاهان پیش از ال‌کلاسیکو
  • شهریار سپاهان برای لیگ برتر آبروداری می‌کند
  • تاریخ و ساعت پخش فینال قهرمانان آسیا؛ العین و یوکوهاما
  • جدی‌ترین تمرین سپاهان پیش از بازگشت به جام پرامید
  • تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان
  • تراکتور برای دومین بار، پرسپولیس را صدرنشین لیگ برتر می‌کند؟
  • انتظاری:آلومینیم حریف چغری برای پرسپولیس است/ وقتی استقلالی‌ها صدرنشین هستند چطور می‌گویند نمی‌خواهند قهرمان شویم؟
  • علی نعمتی: جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم
  • ورود سروش به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس