Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید میرزا وزیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته پژوهش در دانشگاه‌ها امکانی را فراهم آورده است که فعالیت‌های انجام گرفته در معرض دید دیگران قرار گیرد.  

وی ادامه داد: این دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی زمانی می‌تواند جذاب باشد که پژوهش‌های انجام گرفته مبتنی بر صورت مسئله‌های مورد نیاز جامعه باشد و در غیر این صورت به مسئله سازی روی آورده می‌شود که مورد نیاز جامعه نیست و تحقیقات مجردی خواهد بود که نیاز جامعه را بر طرف نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رییس گروه آموزش‌های آزاد کالج دانشگاه فردوسی مشهد گفت: یکی از مهمترین مسایل جامعه کنونی ما جوانان هستند که بیشتر از گذشته تمایل به مهاجرت پیدا کرده‌اند و ما در حال از دست دادن این سرمایه‌ها هستیم.  
وی افزود: ما جوانانی را در کشور و مراکز پژوهشی تربیت می‌کنیم  که توانایی انجام بسیاری از کارهای پژوهشی را دارند و زمانی که می‌توانیم از این محصول تربیت یافته استفاده کنیم، شرایط را به گونه‌ای فراهم می‌کنیم که آن‌ها را از دست می‌دهیم.  
این عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی ادامه داد: جوانان کشور برای ساخت آینده خود نیاز به آرامش، امنیت و ثروت دارند و اگر این احساس وارد زندگی آنها نشود به سوی تشکیل خانواده نخواهند رفت و این نکته باعث ایجاد بحران در آینده کشور خواهد شد.  
وی گفت: پول خوشبختی نمی‌آورد ولی فقر باعث بدبختی خواهد بود و جوانان این را فهمیده‌اند لذا به دنبال درآمد شایسته و زندگی مناسب هستند و بهترین روش کسب مال نیز از مسیر علم تعریف شده است.  
میرزا وزیری افزود: به همین دلیل جوانان رشته‌هایی مانند پزشکی، حقوق و امثال آن را بیشتر از رشته‌های علوم پایه مورد توجه قرار می‌دهند.  
وی ادامه داد: در برهه‌ای قرار گرفته‌ایم که جوانان نسبت به گذشته، حال و آینده تصویر و شناخت درستی ندارند که این امر باعث ایجاد بحران هویتی شده است و برای به دست آمدن این هویت نیاز به شناخت بیشتر است که باید در مقاطع مختلف توسط جامعه، خانواده و مدرسه آموزش داده شود.  
مسوول ایجاد دبیرخانه ترویج علم در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: برای افرادی که قصد مهاجرت دارند این توصیه صورت می‌گیرد که در مرحله اول به خود مراجعه کنند و این بررسی را انجام دهند، اگر ضعف درونی وجود داشته باشد، تغییرات بیرونی امکان پیشرفت ایجاد نمی‌کند و اگر ضعف بیرونی باشد با تغییر بیرون شاهد تغییرات خواهیم بود مانند شخصی که ریاضیات نمی‌داند و بخواهد با عینک زدن به سراغ حل مسائل برود و اگر ریاضیات می‌داند و در بینایی مشکل دارد، استفاده از عینک به او در حل مسئله کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها نخبگان خراسان رضوی دانشگاه فردوسی مشهد طرح پژوهشی فرار مغزها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نخبگان خراسان رضوی دانشگاه فردوسی مشهد طرح پژوهشی فرار مغزها نخبگان خراسان رضوی دانشگاه فردوسی مشهد طرح پژوهشی فرار مغزها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۲۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

خبرگزاری حوزه، بیانیه بیش از ۱۰۰۰ استاد حوزه علمیه قم در حمایت از طرح نور و اسامی آنان را منتشر کرد.
به گزارش حوزه، متن بیانیه و اسامی اساتید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَیٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» (احزاب/۵۹)

مقام معظم رهبری «مدظله العالی»:

همین مسئله امنیت اخلاقی که این روز‌ها نیرو‌های انتظامی و وزارت کشور دنبالش هستند، بسیار مسئله مهمی است. بله جنجال می‌کنند، ولی به این جنجال‌ها نباید توجه بکنند، باید ببینند تکلیف چیست آن را انجام بدهند. (۰۹/۰۴/۱۳۸۶)

تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با تقدیر از وزارت محترم کشور و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) و برخورد قاطع با کشف حجاب و نا امنی اخلاقی در جامعه ضمن حمایت از مجریان این طرح با برکت خواستار است تا با شناخت هرچه بهتر محور‌های جنگ ترکیبی دشمن و بکارگیری برنامه‌های منسجم در مقابله با فتنه انگیزی ها، در اجرای کامل، فراگیر و مستمر قوانین مربوطه، هماهنگ عمل کرده و به دور از هرگونه اعمال سلیقه مر قانون را اجرا نمایند.

در ادامه خبر اسامی ۱۰۵۲ نفر از امضاکنندگان بیانیه ذکر شده است.

دیگر خبرها

  • ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد
  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد