Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:04:24 GMT

وضعیت بودجه مراکز پژوهشی در لایحه بودجه ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۲۹۳۲

وضعیت بودجه مراکز پژوهشی در لایحه بودجه ۹۹

محمدتقی نظرپور در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره میزان بودجه لحاظ شده برای این وزارتخانه در لایحه بودجه سال ۹۸ با اشاره به شرایط اقتصادی ویژه کشور و تنگناهایی که دولت در تدوین لایحه بودجه با آن مواجه است، گفت: می توان بودجه منظور شده برای آموزش عالی کشور را تا حدودی قابل قبول توصیف کرد، با این وجود باید اذعان کنیم که دانشگاه هایمان با مشکلات جدی روبرو هستند و ضروریست که فکری اساسی برای اعتبارات آنها صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رشد ۹ درصدی بودجه دانشگاه ها نسبت به سال ۹۸

وی در تشریح و مقایسه اعتبارات آموزش عالی در لایحه بودجه سال ۹۹ با سال ۹۸ اظهار داشت: در قانون بودجه سال ۹۸ ، اعتبار دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، حدود ۹۴ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال بوده که این اعتبار در لایحه بودجه سال ۹۹ به  ۱۰۴ هزار و ۷۷ میلیارد ریال افزایش یافته است و رشد ۹/۸۱ صدم درصد را نشان می دهد. 

وضعیت بودجه مراکز پژوهشی در لایحه بودجه ۹۹

نظرپور ادامه داد: در خصوص مراکز پژوهشی و پژوهشگاه های دانشگاه ها، اعتبار لحاظ شده در قانون بودجه سال ۹۸، رقمی حدود ۷ هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال بوده که اکنون در لایحه سال  ۹۹، با افزایش ۲.۱۲ صدم درصد نسبت به سال قبل، ۷ هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. 

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه بودجه پارک علم و فناوری نیز در لایحه بودجه سال ۹۹،  رشد ۴.۵۹ صدم درصد نسبت به سال ۹۸ دارد، افزود: اعتبار این حوزه در قانون بودجه سال ۹۸ رقمی حدود ۲ هزار و ۷۶۰ میلیار ریال بود که در لایحه سال ۹۸، به ۲ هزار و ۸۸۷ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی گفت: در مجموع، منابع عمومی دولت، سال ۹۸ حدود ۴ هزار و ۴۸۶ هزار میلیار ریال بوده که در سال ۹۹ به ۴ هزار و ۸۴۶ هزار میلیارد ریال افزایش یافته و رشدی حدود ۸/۲ صدم درصد را به همراه دارد. 

بودجه موسسات زیر مجموعه آموزش عالی چقدر افزایش یافت؟

نظرپور افزود: بطور کلی، اعتبارات سال ۹۸ آموزش عالی شامل ردیف های متمرکز در اختیار ستاد، مجموعه سازمان دانشجویان و همچنین سایر موسسات زیرمجموعه آن ۱۱۴ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال بوده که در لایحه سال ۹۹ این اعتبار، ۱۲۴ هزار و ۷۸۱ میلیارد ریال منظور شده که در مقایسه با سال قبل، حدود ۸.۵۴ صدم درصد افزایش داشته است.

تاکنون تنها ۵۷ درصد بودجه دانشگاه ها محقق شده است

وی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر تخصیص اعتبار ۹ ماهه دانشگاه ها از بودجه سال ۹۸، بطور میانگین حدود ۵۷ درصد بودجه مصوب بوده است که در تلاش هستیم تا این میزان را با کمک مسئولان ستاد وزارت خانه و همکاری و مساعدت دولت و سازمان برنامه و بودجه، به ۷۵ درصد افزایش دهیم تا دانشگاه ها بتوانند هرچه بهتر، برنامه های در دست اجرا و همچنین برنامه ریزی های خود را برای سال آینده، به نحو شایسته پیش برده و به انجام برسانند.

کد خبر 4794491 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری لایحه بودجه سال 99 کل کشور بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ها روز دانشجو سازمان سنجش وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون دکتری تخصصی دانشجویان وزارت بهداشت دانشگاه های ایران دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه امیرکبیر حسین توکلی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری

پوریا فخری نایب رییس شورای شهر کرمانشاه با اشاره به کش وقوس‌های فراوان در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه، گفت : در نهایت امروز (۱۲ اردیبهشت) با حضور ۱۰ عضو شورا و شهردار کرمانشاه این لایحه مجددا بررسی و اشکالاتی که در خصوص آن وجود داشت، رفع شد.

وی افزود: برخی اعضای شورا نسبت به بالابودن رقم برخی کُدهای بودجه‌ای انتقاد داشتند که این موارد با حضور شهردار کرمانشاه رفع و درصد آنها کاهش پیدا کرد. بطور مثال مبلغی که برای هزینه‌های متفرقه در نظر گرفته شده بود کاهش و مبلغ رفاهیات پرسنل شهرداری افزایش داده شد.

نایب رییس شورای شهر کرمانشاه گفت: با توجه به اصلاحات صورت گرفته رقم بودجه شهرداری از ۶۳۰۰ میلیارد تومان به حدود شش هزار میلیارد تومان رسید و در نهایت تصویب شد.

وی افزود: این مصوبه به کمیته تطبیق مصوبات شورا جهت تایید نهایی ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رقم بودجه امسال شهرداری نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص لایحه اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری هم گفت: بررسی این لایحه در دستور کار جلسه امروز قرار نداشت و اولویت ما تصویب لایحه بودجه امسال شهرداری بود.

لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه بر اساس قانون باید بهمن سال گذشته تصویب می‌شد، اما به دلیل اشکالاتی که شورای شهر به برخی کُدهای بودجه‌ای وارد دانست، تصویب آن بیش از دو ماه به تاخیر افتاد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانکها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد
  • اروپایی‌ها چقدر برای بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند؟
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی