Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف احزاب زنان اصلاح طلب (صدف) در پنجمین جلسه این ائتلاف بر ضرورت تشکیل مجلسی در تراز قانون اساسی، کارآمد، مفتدر و الزامات حق تعیین سرنوشت با انتخاب نمایندگانی شایسته تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، پنجمین جلسه ائتلاف احزاب زنان اصلاح طلب (صدف) به میزبانی دوره‌ای این جمعیت و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه حوادث و مسائل روز کشور مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. اعضا ضمن ابراز تاسف شدید از حوادث آبان ماه ۹۸ و همدردی با آسیب دیدگان، بر ضرورت صیانت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور و رعایت اصول مصرح در قانون اساسی، مبنی بر به رسمیت شناختن حق اعتراض مردم و تلاش در جهت حفظ سرمایه اجتماعی و بازگرداندن امید و اعتماد به جامعه و مجازات خاطیان و دلجویی از آسیب دیدگان تاکید داشتند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان،

محور دیگر بحث در این جلسه، انتخابات مجلس یازدهم بود. تشکیل مجلسی در تراز قانون اساسی، کارآمد و مقتدر و تمهید مقدمات و الزامات حق تعیین سرنوشت با انتخاب نمایندگانی شایسته، پاکدست، دلسوز و باورمند به قسط اجتماعی و عدالت جنسیتی و تحقق سهمیه حداقل ۳۰ درصدی زنان از موضوعات مورد بحث بود.

در این جلسه پیشنهاداتی جهت آماده سازی نامزدهای زن اصلاح طلب و توان افزایی آنان جهت ایفای رسالت خطیر نمایندگی طرح و مورد تصویب قرار گرفت.

«صدف» (جبهه احزاب زنان اصلاح طلب)، ائتلافی میان چهار حزب اصلاح طلب مرکب از انجمن روزنامه نگاران زن ایران به دبیرکلی ژاله فرامرزیان، جمعیت دفاع از حقوق بشر زنان به دبیرکلی شهیندخت مولاوردی، جمعیت زنان مسلمان نواندیش به دبیرکلی فاطمه راکعی و مجمع زنان اصلاح طلب به دبیرکلی زهرا شجاعی است. همچنین در صدف سه شخصیت حقیقی یعنی الهه کولایی، فخرالسادات محتشمی پور و آذر منصوری صاحب رأی هستند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مجلس شورای اسلامی قرآن بودجه انتخابات مجلس سامانه فهما احزاب سیاسی احزاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور یک اقدام مهم و ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با دادستان کل کشور اظهار کرد: شناسایی نخبگان و جوانان متعهد یک الگوی کامل‌مدیریتی بود که در ابتدای انقلاب توسط شهید بهشتی انجام می‌شد.

وی قوه قضائیه را اصل، پایه و ریشه در رابطه با اعتدال و اعتلای جامعه ذکر کرد و افزود: اگر دستگاه قضا در کشور خوب عمل کند یک جامعه هدفمند، قانون‌مدار و به هنجار شکل خواهد گرفت.

امام جمعه یزد بیان کرد: آموزش حقوق عمومی و موازین شهروندی توسط دستگاه قضائی به آحاد جامعه را ضروری دانست و گفت: آموزش سبک زندگی، بایدها و نبایدهای حقوقی و موازین حقوق شهروندی به آحاد جامعه، از چالش‌های دستگاه قضائی کاسته و بر آرامش اجتماعی می‌افزاید.

ناصری انحصار به پشت میز نشینی یک مقام قضائی و رسیدگی صِرف به پرونده را به نقد گرفت و گفت: امروز باید یک مقام قضائی در بطن جامعه و در بین مردم باشد و اگر بی قانونی و انحرافی را دید، منشأ و علل شکل‌گیری مشکلات را دریابد و وارد عمل شود.

کد خبر 747704

دیگر خبرها

  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم