Web Analytics Made Easy - Statcounter

معترضان لبنانی شب گذشته تظاهراتی را مقابل منازل وزرا و نمایندگان در بیروت برگزار کردند و در جریان این تظاهرات، پلیس پارلمان و نیروهای امنیتی معترضان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز، بیروت شب گذشته شاهد اعتراضات گسترده‌ مردم مقابل منازل وزرا و نمایندگان در سرتاسر شهر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این اعتراضات درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی و معترضان رخ داد که به زخمی شدن تعدادی از آن‌ها منجر شد.

مردم لبنان در مقابل منازل ولید جنبلاط نماینده سابق پارلمان و رئیس حزب سوسیال ترقی‌خواه، ریا الحسن وزیر کشور، محمد الصفدی وزیر سابق، نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشین، سعد حریری، نخست‌وزیر مستعفی و نقولا صحناوی، نماینده سابق تجمع کردند.

تظاهرکنندگان همچنین مقابل منزل غادة عون، قاضی لبنانی تجمع کردند و با سر دادن شعارهایی او را به دست داشتن در بازداشت فعالان و جوانان بدون مجوز قانونی متهم کردند.

آن‌ها تأکید کردند که سیاست و رویکرد این قاضی در بازداشت تظاهرکنندگان قابل قبول نیست. معترضان خواهان قانون عادلانه و عدم تجاوز به فعالان شدند.

تصاویری که در پایگاه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهند که نیروهای پلیس پارلمان شهروندان و معترضان در منطقه فردان بیروت در نزدیکی مقر اقامت نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. ده‌ها تن از این نیروها شیشه خودروها را نیز شکستند.

فعالان می‌گویند که حین تجمع مقابل منزل غازی العریضی، وزیر سابق مشاغل نیروهای امنیتی وابسته به پارلمان به شکل "وحشیانه" آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

همچنین تصاویری از جریان اعتراضات نشان می‌دهند که یکی از جوانان شرکت کننده در تظاهرات ضربه‌های بدی به سرش خورده است. همچنین پولا نوفل، خبرنگار لبنانی اعلام کرده وقتی به نیروهای امنیتی گفته که خبرنگار است به او سیلی زده‌اند.

تعدادی از معترضان در جریان این تجاوزات زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. این تجاوزات موجب خشم معترضان و مسؤولان حقوقی شده که خواهان مجازات نیروهای مذکور و پلیس پارلمان شدند.

مسؤولان حقوقی می‌گویند این تجاوزات رسوایی برای نهاد امنیتی و سیاسی لبنان است که به سرکوب و خشونت علیه تظاهرکنندگان می‌پردازد.

گروه فعال "لحقی" که از فعالان در جریان اعتراضات لبنان است، اعلام کرد: نیروهای امنیتی با وحشی‌گری در زمانی که همچنان بازداشت‌های ظالمانه ادامه دارند، به انقلابیون در جریان تظاهرات مسالمت‌آمیز در بیروت تجاوز کردند.

این گروه در بیانیه‌ای اقدامات نیروهای امنیتی و پلیس پارلمان لبنان را محکوم کرد.

فعالان از مردم خواستند در تمامی مناطق و میادین برای دفاع از آزادی‌ها و تکمیل اهداف انقلاب تجمع کنند.

معترضان سه‌شنبه مسیرهای بیروت، جبل لبنان، البقاع و طرابلس را در اعتراض به بازداشت جوانان در منطقه الزوق در شمال بیروت بسته بودند. با این حال لبنان تعدادی از معترضان را شب گذشته آزاد کرد.

با وجود گذشت ۵۶ روز از اعتراضات لبنان هنوز هیچ طرحی از سوی مسؤولان سیاسی برای حل بحران در سایه وخامت اوضاع اقتصادی و اجتماعی و ادامه خشم مردم ارائه نشده است.

قرار است امروز (چهارشنبه) نیز اعتراضات گسترده‌ای در لبنان به ویژه مقابل سفارت فرانسه در بیروت برگزار شود. معترضان قصد دارند از جامعه جهانی بخواهند هرگونه کمک به مقامات سیاسی را به دلیل اینکه مسؤول فساد و هدر دادن اموال عمومی هستند، قطع کنند./ایسنا

 

بیشتر بخوانید/معترضان لبنانی مقابل منازل سیاسیون آشغال ریختند

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است

ژنرال زخیره ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که بزرگ‌ترین دستاورد حزب‌الله در جنگ ایجاد یک منطقه امنیتی حائل در داخل اراضی اشغالی بوده است.

به گزارش ایسنا، «کوبی ماروم» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: سطح سیاسی به دلیل ترس از تشدید تنش از تصمیم گیری دشوار در جبهه شمال پرهیز کرد و ترس را برگزید و از خود ضعف نشان داد.

وی با اذعان به توان نظامی حزب‌الله گفت: میزان تسلیحات منجر به این واقعیت شده است که حزب‌الله امروز مجموعه‌ای از راکت‌ها و موشک‌ها را در اختیار دارد که تمام اسرائیل را پوشش می‌دهند و از جمله توانایی‌های آن حمله به سایت‌ها و پایگاه‌های استراتژیک مختلف است و این نه تنها ارتش اسرائیل، بلکه جبهه داخلی اسرائیل را نیز به خطر می‌اندازد.

ماروم ادامه داد: «ما شاهد جنگ فرسایشی هستیم که در آن ارتش اسرائیل از آتش هوایی، توپخانه و تانک علیه حزب‌الله استفاده می‌کند، با وجود موفقیت‌های تاکتیکی، ما دستاورد بزرگ حزب‌الله را نادیده می‌گیریم و این جنبش یک منطقه امنیتی در داخل اسرائیل ایجاد و ۷۰ هزار اسرائیلی را از خانه‌هایشان آواره کرد.»

این نظامی ارشد صهیونیست همچنین اذعان کرد: به نظر می‌رسد که اسرائیل در رسیدن به مهم‌ترین هدف، یعنی ایجاد یک واقعیت امنیتی که به آوارگان اجازه می‌دهد به خانه‌های خود بازگردند، ناکام مانده است و عملیات نظامی، دستاورد استراتژیک حزب‌الله را از بین نمی‌برد.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند