Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی یزدانی گفت: با توجه به افزایش تقاضا در حمل و نقل ناوگان وانت بار بین شهری به دلیل پایین بودن کرایه حمل، تخلیه آسان و سرعت بارگیری بالا، ضرورت اخذ بارنامه از طریق شرکت‌های حمل و نقل کالا در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: با توجه به الزامی بودن دریافت کارت هوشمند و بارنامه از سوی ناوگان وانت بار از سال ۹۴ و اطلاع رسانی‌های انجام شده و گذشت زمان مناسب برای تطبیق این دسته ناوگان با ضوابط قانونی با هماهنگی انجام شده با قرارگاه‌های پلیس راه شمال و جنوب فارس، بزودی از تردد ناوگان وانت بار حامل انواع کالا فاقد بارنامه در جاده‌های برون شهری جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدانی گفت: به همین منظور لازم است مالکان و رانندگان این دسته ناوگان که قصد فعالیت در جاده‌های بین شهری را دارند، هر چه سریع‌تر برای دریافت کارت هوشمند راننده و ناوگان به مراجع ذیصلاح مراجعه کنند.

معاون حمل ونقل جاده‌ای استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه انجام هر گونه عملیات حمل ونقل جاده‌ای کالا توسط انواع ناوگان باری باید تحت صحابت بار نامه بعنوان (یک سند رسمی دولتی) انجام شود، گفت: لازمه صدور بارنامه برای رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای داشتن صلاحیت‌های فردی راننده و ناوگان است که در این خصوص رانندگان بایستی از قبل نسبت به دریافت کارت هوشمند رانندگی و ناوگان اقدام کرده باشند.

یزدانی یادآور شد: بر اساس تکالیف مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیز به منظور تسهیل فرایند صدور بارنامه برای وانت بار‌ها و حذف واسطه‌ها در نحوه فعالیت ناوگان وانت بار در جاده‌های برون شهری به زودی سیستم صدور بارنامه الکترونیکی وانت بار از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور راه اندازی و فعال می‌شود.

او، ساماندهی و ایجاد نظم در نحوه بهره برداری و تردد وانت بار‌ها در جاده‌های بین شهری و ارتقاء سطح ایمنی جاده‌ها را از دیگر اهداف این اقدام دانست و افزود: ارائه هرگونه خدمات به ناوگان حمل و نقل وانت باری با توجه به پیمایش و صدور بارنامه انجام می‌شود.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: رانندگان وانت بار‌های استان فارس می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به انجمن‌های صنفی رانندگان کالا در شهرستان‌های محل سکونت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل راهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۴۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به شرایط نامساعد جوی و هشدارهای هواشناسی صادر شده، گفت: از صبح امروز تردد شناورهای تفریحی ، خودروبر و گردشگری را در آبهای کیش ممنوع کردیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جزایر، مرتضی سالاری امروز، اظهار داشت: به صورت لحظه‌ای وضعیت جوی و دریایی پایش می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم تا ساعت 19 این ممنوعیت تردد شناورها ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بهبود وضعیت جوی و کاهش ارتفاع موج و سرعت وزش باد، فعالیت شناورهای صیادی، گردشگری، خودروبر و دیگر شناورهای سبک در آب‌های کیش مجدد برقرار می‌شود و این موضوع از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با هشدار نسبت به خطرات تردد در دریا در شرایط نامساعد جوی و دریایی، گفت: از همه فعالان دریایی خواهشمندیم به منظور حفظ جان خود تمام هشدارها را جدی گرفته و تحت هیچ شرایطی در زمان اعلام هشدارها فعالیت دریایی نداشته باشند.

سالاری تاکید کرد: هموطنانی که قصد تجربه سفرهای دریایی از مسیر غرب استان هرمزگان به مناطق گردشگری را دارند، قبل از اقدام به سفر با ارسال عدد یک و 2 به سامانه پیامکی 50004001983692 از شرایط جوی دریایی و زمان حرکت شناورها مطلع شوند و در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی یا درخواست کمک، با سامانه 24 ساعته 1550 تماس یا از طریق کانال اضطرار دریایی 16 وی. اچ. اف ارتباط رادیویی تماس بگیرند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد
  • اعمال محدودیت‌های تردد در جاده چالوس
  • وزش تندباد‌های لحظه‌ای و ممنوعیت تردد شناور‌ها در کیش، ۱۲ اردیبهشت
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • نصب توری بر روی تراشه‌های ریزشی کوه در محور کرج – کندوان