Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی به ۱۲۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهری اعطا می‌شود.

سجاد صنعتی‌منفرد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی به ۱۲۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در سال‌جاری با کارمزد ۵ درصد تا سقف ۴۰  میلیون تومان اعطا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، ۵۵ درصد سهمیه ابلاغی تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان در سال‌جاری برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی محقق شده است.

وی با بیان اینکه جایگاه روستا و روستاییان در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجب شده که بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی از اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌شمار می‌آید، افزود:  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد و با ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی تاکید جدی دارد.

صنعتی‌منفرد تصریح کرد: احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی، تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستائیان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها، تلاش در بهینه‌سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ترویج فرهنگ بیمه به روستائیان را امری مهم و ضروری دانست.

مدیرکل بنیاد مسکن استان  با اشاره به اینکه این نهاد در  جذب تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی روستایی کشور در سال ۹۷ رتبه برتر را کسب کرد، خاطرنشان کرد: اجرای طرح ویژه به‌سازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان مقاوم سازی ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۵۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا صالحی در دیدار با استاندار لرستان، اظهار داشت: در قالب طرح نهضت ملی مسکن تأمین ۲۰ هزار قطعه زمین روستایی در نظر گرفته شده است که تاکنون ۱۰ هزار قطعه سهمیه سال گذشته استان فراهم شده است.

وی گفت: ۱۰ هزار قطعه سهمیه امسال نیز تا پایان خرداد تأمین و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، افزود: مأموریت بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است.

صالحی، گفت: واگذاری این زمین‌ها ۹۹ ساله بوده و تسهیلات سه هزار و ۵۰۰ میلیاردریالی با کارمزد پنج درصد دریافت و در تهیه نقشه و نظارت نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان لرستان نیز چهارهزار و ۷۰۰ متقاضی واجد شرایط شناخته شده‌اند که دو هزار و ۲۰۰ نفر تأمین زمین شده و در مرحله اجرا هستند همچنین برای روستاهایی که در حریم شهرها هستند توافق تملک زمین شده و تکلیف مابقی افراد متقاضی نیز تعیین و زمین موردنیاز در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6100378

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن | وام ۳۰۰ میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟
  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت بدون پروسه اداری آغاز شود
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه