Web Analytics Made Easy - Statcounter

تکواندوکار المپیکی کشورمان گفت: قطعاً هر تکواندوکاری نقاط ضعف دارد و باید آنها را برای المپیک برطرف کند اما برخی انتقادها از جمله نداشتن تمرکز در میدان مسابقه را نمی‌پذیرم.

آرمین هادی‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره کسب سهمیه المپیک توکیو 2020 در آخرین مسابقه جایزه بزرگ تکواندو گفت: این آخرین مرحله رقابت‌های جایزه بزرگ 2019 بود که 16 تکواندوکار برتر دنیا در این مسابقه حاضر شدند و 70 امتیاز داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسب مدال در بین تکواندوکاران برتر دنیا کار خیلی سختی است چرا که همه برای مدال و سهمیه به میدان می‌آیند. متأسفانه من نتوانستم در این مسابقات به مدال برسم اما خدا را شکر می‌کنم که توانستم سهمیه المپیک را قطعی کنم. 

کارمان برای میدان المپیک از همین حالا شروع شد

وی گفت: همه سختی‌های مسیر چهار ساله رسیدن به سهمیه المپیک را طی کردم و خدا را شکر توانستم در آخرین فرصت سهمیه المپیک را کسب کنم. بدون شک کسب سهمیه اولین گام برای میدان المپیک بود و از حالا به بعد کار ما شروع می‌شود و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم. در المپیک قطعاً کار سخت‌تر خواهد بود و برای رسیدن به سکوی المپیک باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم. ما در المپیک زنگ تفریح نخواهیم بود و هدفمان این نیست که تنها سهمیه بگیریم و در المپیک حذف شویم. با تمام توان تلاش می‌کنیم تا بهترین نتیجه را برای تکواندوی ایران به دست بیاوریم.

قبل از مسابقه آسیب‌دیدگی جزئی داشتم

تکواندوکار المپیکی کشورمان در مورد باخت تکواندوکاران در ثانیه‌های پایانی و نگرانی اهالی تکواندو از نوع باخت‌ها اظهار کرد: از کسانی که ضعف‌های ما را می‌بینند و آن را به ما می‌گویند، تشکر می‌کنم اما واقعاً شرایط این مسابقه با رقابت‌های دیگر متفاوت بود. من خودم قبل از حضور در این رقابت‌ها، آسیب‌دیدگی جزئی داشتم و شاید همین موضوع باعث شد از کسب مدال دستم کوتاه بماند. با این حال تلاش می‌کنیم تا ضعف‌ها را برطرف کنیم و با کمک کادرفنی کمترین اشتباه را در المپیک داشته باشیم. تکواندو ورزش ثانیه‌هاست و ممکن است در عرض چند ثانیه نتیجه بازی عوض شود. به همین خاطر ما تلاش می‌کنیم در یک مبارزه، ثانیه به ثانیه برنامه‌ریزی کنیم و بهترین نتیجه را کسب کنیم.

قبول ندارم ما در میدان مسابقه تمرکز نداریم

هادی‌پور در پاسخ به این سؤال که برخی اهالی تکواندو علت باخت ملی‌پوشان در ثانیه‌های پایانی را به علت عدم تمرکز می‌دانند، آیا این موضوع را قبول دارید، گفت: نه من چنین چیزی را نمی‌پذیرم. خیلی از کارشناسان از بیرون وضعیت ما را نگاه می‌کنند و به همین خاطر است که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند. ما برای رسیدن به سهمیه المپیک مسیر چهارساله را طی کردیم و اصلاً این موضوع را نمی‌پذیرم که تمرکز نداریم. به هر حال هر مسابقه سختی‌های خاص خودش را دارد. از حالا به بعد هم برای رسیدن به سکوی المپیک تلاش می‌کنیم.دغدغه همه ما کسب سکو در المپیک است تا بتوانیم با موفقیت این مسیر را به پایان برسانیم. 

مردانی شانس بالایی برای کسب سهمیه دارد

وی در مورد کسب سهمیه توسط سجاد مردانی در مسابقات گرنداسلم چین اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت مردانی در گرنداسلم خیلی خوب است و شانس بالایی برای کسب سهمیه دارد. اگر حریف او حذف شود و مدال بهتری در گرنداسلم کسب کند به‌طور حتم شانس المپیکی شدن دارد. البته با توجه به وضعیتی که برای ورزش روسیه به وجود آمد،اگر یکی از تکواندوکاران روسی که رنکینگ اول را دارد حذف شود، مردانی از طریق سیستم رنکینگ فدراسیون جهانی به سهمیه می‌رسد. از طرفی دیگر مردانی رنکینگ دوم گرنداسلم را هم در اختیار دارد و همه ما امیدواریم که او بتواند سهمیه را کسب کند. مردانی کاپیتان تیم است و حضورش به ما دلگرمی می‌دهد.

به لباس‌های جدید تکواندو عادت نداریم

هادی‌پور در مورد لباس جدید تکواندوکاران در المپیک توکیو گفت: شکل جدید لباس تکواندو کمی برای ما بیگانه است، شکل ظاهری لباس‌های قدیمی جذاب‌تر بود. در تمرینات با شکل جدید لباس‌ها بازی کردیم اما باز هم در روز مسابقه به این لباس‌ها عادت نداشتیم و کمی سخت بود. با این حال تلاش می‌کنیم از حالا به بعد به این لباس‌ها عادت کنیم تا در میدان المپیک مشکلی نداشته باشیم.

انتهای پیام/4051/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: تکواندو سهمیه المپیک سجاد مردانی آرمین هادی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۵۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه از ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و در پایان رقابت‌ها تنها فرد قهرمان سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب می‌کند.

 در بخش زنان ندا شهسواری و مهشید اشتری از ایران اعزام می‌شوند تا برای کسب این سهمیه تلاش کنند. تا به حال ندا شهسواری موفق شده دو بار این سهمیه را از آن خود کند.  

مهشید اشتری در مورد شرایط آمادگی خود و اردوهای تیم ملی گفت: اردوی تیم ملی از سوم اردیبهشت ماه آغاز شده است و قبل از آن هم در مسابقات لبنان، ‌عربستان، آلمان و چک شرکت کردم. اردوی فعلی هم تا زمان اعزام ادامه دارد. در حال حاضر شرایط خوب است و تمریناتمان را دنبال می‌کنیم اما همه چیز به روز مسابقه بستگی دارد. با این حال تمام تلاشمان را می‌کنیم که در انتخابی المپیک به اوج آمادگی برسیم.

او با بیان اینکه انگیزه زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارم، تاکید کرد: شاید یک بار فرصت حضور در این مسابقات را داشته باشم چون نمی‌دانم چهار یا هشت سال دیگر چه می‌شود. وقتی الان چنین موقعیتی پیش آمده تمام انگیزه و هدفم را می‌گذارم. من و خانم شهسواری هر دو انگیزه داریم. خانم شهسواری دو بار به المپیک رفته و برایش افتخار است که برای سومین بار برود. برای من هم افتخار است که اولین حضورم را تجربه کنم.

اشتری ادامه داد: خیلی امید دارم که امسال سهمیه برای ایران است اما فرقی نمی‌کند من بگیرم یا خانم شهسواری. شاید برخی بگویند شانس ما با کشورهای دیگر ۵۰، ۵۰ است اما معتقدم احتمال ۸۰ درصد می‌توانیم سهمیه را بگیریم. مهم این است که زنان تنیس روی میز ایران سهمیه را بگیرد.

او در واکنش به اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته به مسابقات بیشتری اعزام شده است، ‌بیان کرد: همه این مسابقات را با هزینه شخصی رفتم. شروع کارم از ۶ ماه قبل و هدفم از اعزام هم انتخابی المپیک بود.

دیگر خبرها

  • ملی‌پوش اسلحه اپه: بعد از ناکامی در کسب سهمیه المپیک مصمم‌تر شدم
  • اتفاق عجیب و باور نکردنی در لیگ برتر ایران
  • اتفاق عجب و باور نکردنی در لیگ برتر ایران
  • یک بام و دو هوا: تغییر عجیب لباس بین نیمه!
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • محمدی: سرلک قابلیت کسب سهمیه المپیک را دارد
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • کالافیوری: یوونتوس؟ فقط روی کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا با بولونیا تمرکز کرده‌ام
  • ابتکار ناسا به المپیک پاریس می‌رود!
  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد