Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز ملی فرش با بیان اینکه حدود دو میلیون نفر در صنعت فرش اشتغال دارند، گفت: برای توسعه صادرات این محصول، به دنبال تهاتر فرش با کالاهای چینی هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ایبنا، فرشته دستپاک درباره افزایش زمان رفع تعهد ارزی فرش دستباف به ۱۲ ماه اظهار داشت: هنر صنعت فرش شناسنامه دوم همه ایرانیان است و در تمام دنیا ایران را با نام فرش و فرش را با نام ایران می‌شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای سیاست پیمان‌سپاری ارزی از سال گذشته اظهار داشت: فرش سومین کالای استراتژیک ایران است و بعد از اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا به شدت آسیب دید زیرا که ۳۰ درصد از صادرات فرش به این کشور انجام می‌شد.

رییس مرکزی ملی فرش ادامه داد: با توجه به ضرورت صیانت از این هنر صنعت ملی و همچنین اشتغالی که در این حوزه وجود دارد، باید شرایط صادرات آن را تسهیل می‌کردیم لذا در ابتدا با رایزنی‌های انجام شده رفع تعهد ارزی را به هفت ماه رساندیم و سپس با توجه به اینکه بازهم زمان بیشتری برای فروش این محصول در بازارهای هدف وجود داشت، این مدت را با همکاری بانک مرکزی و وزارت صنعت به ۱۲ ماه رساندیم.

دستپاک برنامه این مرکز برای توسعه صادرات را تشریح کرد و اظهار داشت: با توجه به توافقنامه‌ای که برای همکاری با اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین کردیم، به دنبال آن هستیم تا کالاهای مورد نیاز کشور برای واردات از طریق چین را با صادرات فرش تهاتر کنیم.

همکاری با نظام بانکی برای فروش فرش در داخل کشور

دستپاک با بیان اینکه ۲۰ درصد از تولیدات فرش دستباف در داخل کشور به فروش می‌رسد، افزود: به دنبال آن هستیم تا با همکاری نظام بانکی، تسهیلاتی را با کمترین سود ممکن در اختیار خریداران فرش بگذاریم تا ایرانیان بتوانند راحت‌تر این محصول را خریداری کنند.

وی گفت: در حال حاضر صندوق کارآفرینی امید و بانک کشاورزی برای همکاری در این زمینه با مرکز ملی فرش اعلام آمادگی کرده‌اند و از طرف دیگر مذاکراتی نیز با بانک صنعت و معدن داشته‌ایم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مسجد سامانه فهما کانون های مساجد مجلس شورای اسلامی مجلس مسجد انتخابات خبرگان رهبری و مجلس فرش دستباف فرش صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت احیای هنر نمدمالی در بام ایران برای تبدیل آن به کالای صادرات محور

علیرضا جیلان اظهار داشت: نمد کاربرد‌های زیادی در زندگی روزمره دارد که یکی از مهم‌ترین این کاربرد‌ها به‌عنوان زیرانداز است.

وی افزود: همچنین از نمد در صنایع دیگر مانند پزشکی، هوا و فضا، خودرو، پوشاک و مصنوعات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استفاده می‌شود.

جیلان تولیدات نمدی را به‌عنوان محصول صادرات‌محور اعلام و اضافه کرد: قرارگیری این محصول در زنجیره ارزش، زمینه‌های ارتقای شهرکرد، شهر ملی نمد به شهر جهانی نمد را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به صادرات نمد چهارمحال و بختیاری به کشور‌های خارجی، یادآور شد: با احیای هنر نمدمالی می‌توان آن را به یک کالای صادرات‌محور تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید

ضرورت جهانی شدن شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد در دستورکار دولتمردان

جیلان بیان داشت: برای احیای صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی به آموزش تخصصی نیاز است.

وی گفت: استادان نمدمالی هم‌اکنون هنر خود را به‌صورت سینه‌به‌سینه به شاگردان آموزش می‌دهند، اما باید این هنر به‌صورت دانشگاهی آموزش داده شود.

جیلان تأکید کرد: همچنین می‌توان هنر نمدمالی را از طریق مراکز فنی‌وحرفه‌ای به علاقه‌مندان آموزش داد.

وی ادامه داد: یکی از ضرورت‌ها برای ارتقای شهرکرد به شهر جهانی نمد استفاده از نمادسازی‌ها بوده که در این زمینه با شهرداری توافق‌هایی برای نمادسازی در کوی نمدمالان شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • ضرورت احیای هنر نمدمالی در بام ایران برای تبدیل آن به کالای صادرات محور
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی