Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مراجع تقلید ترویج انگیزه و اراده را از موانع مهم گرایش جوانان به مواد مخدر برشمرد و گفت: اگر سرمایه‌های کشور به مسیر درست مانند حمایت از نخبگان علمی و تولید محصولات فخرآور اختصاص پیدا کند، امید در جامعه گسترش بیشتری می‌یابد، فقر فرهنگی ناامیدی به بار می‌آورد و انسان ناامید دست به خودکشی دفعی یا تدریجی می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله جوادی آملی در دیدار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: کشور ما و افغانستان مشترکات فرهنگی بسیاری با یکدیگر دارند، امروز چشم بسیاری از مردم افغانستان به ایران است، ما باید یک کشور نمونه داشته باشیم تا آنها ناامید نشوند.

وی ادامه داد: افغانستان دارای یک فرهنگ غنی و قوی است ما می‌توانیم با اتکا به مشترکات فرهنگی و کمک گرفتن از فرهنگ مشترک، غده بدخیم موادر مخدر را از منطقه ریشه کن کنیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: ما باید به تجارت و رونق اقتصادی افغانستان کمک کنیم، با انعقاد قراردادهای تجاری و رعایت منافع مشترک می‌توانیم به رفع بیکاری و کاهش گرایش مردم افغانستان به تولید مواد مخدر کمک قابل توجهی کنیم چرا که هدف آنها از تولید مواد مخدر در نهایت کسب درآمد، رفع معیشت و فرار از فقر است و چه بهتر که این مساله از طریق تولید محصولات کشاورزی مفید یا ایجاد صنایع و تولیدات صنعتی باشد و قطعاً آنها نیز به این راه گرایش بیشتری خواهند داشت.

آیت‌الله جوادی آملی ابراز کرد: در این مسیر می‌توانید از ظرفیت علماء، اندیشمندان و مسئولین فرهنگی افغانستان نیز بهره ببرید و زمینه را برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی تام و همه جانبه با این کشور بیش از گذشته مهیا کنند.

وی ترویج «امید» را از موانع مهم گرایش جوانان به مواد مخدر برشمرد و بیان کرد: اگر سرمایه‌های کشور به مسیر درست مانند حمایت از نخبگان علمی و تولید محصولات فخرآور اختصاص پیدا کند، امید در جامعه گسترش بیشتری می‌یابد، فقر فرهنگی ناامیدی به بار می‌آورد و انسان ناامید دست به خودکشی دفعی یا تدریجی می‌زند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: افراد معتاد یا دیگر افرادی که به سمت اعتیاد کشیده می‌شوند مشکل علمی ندارند، همه آنها از عاقبت و سرنوشت شوم خود آگاه هستند و به آن علم دارند لکن مشکل این افراد «انگیزه و اراده» است که باید این بخش در جامعه تقویت شود که از مهمترین عوامل، تقویت نیروی انگیزه، ترویج خداباوری و توحید و نیز اعتقاد به معاد است.

در ابتدای این دیدار دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به ارائه گزارشی در خصوص انهدام باندهای بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر و ضربه به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر در کشور، خدمت این مرجع تقلید ارائه کرد.

وی بیان کرد: استفاده از همه ظرفیت‌های پیشگیری در کشور از جمله استفاده از حوزه‌های علمیه، نهادهای فرهنگ‌ساز و آموزش‌وپرورش، در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: مواد مخدر جوانان افغانستان مرجع تقلید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور مواصلاتی کاشان - قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، احمد نیکبخت اظهار کرد: در راستای طرح مقابله با قاچاق مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی از انتقال محموله بزرگ مواد مخدر به وسیله دو دستگاه خودروی سواری در محور مواصلاتی کاشان - قم مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این راستا تیمی از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشان با همکاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم در ابتدای محور کاشان - قم حاضر شدند، در عملیاتی ضربتی دو دستگاه خودروی پژو حامل مواد مخدر را توقیف و در بازرسی از آنها مقدار ۴۳ کیلو و ۱۵۰ گرم حشیش و ۴۲ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودروها جاساز شده بود را کشف کردند.

رئیس پلیس مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در این رابطه سه متهم دستگیر و ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 748554

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند