Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@02:06:29 GMT

پیشرفت تونل فاضلاب‌روی غرب تهران به ۷۰ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۵۳۹۷

پیشرفت تونل فاضلاب‌روی غرب تهران به ۷۰ درصد رسید

سرپرست امور نظارت بر اجرای خطوط انتقال و تونل شرکت فاضلاب تهران با بیان این‌که ۷۲۵۰ متر از تونل فاضلا‌ب‌رو غربی اجرا شده است، گفت: حدود ۳۱۰۰ متر برای اتمام این تونل باقی‌مانده تا این پروژه به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، داود سعادت لطفی اجرای پروژه تونل فاضلا‌ب‌روی غربی تهران دومین تونل فاضلاب‌رو کشور به‌روش مکانیزه (TBM) و سگمنت‌گذاری با پوشش ضد خوردگی (HPPE) است که از سال ۹۴ در دستور کار شرکت فاضلاب تهران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته سرپرست امور نظارت بر اجرای خطوط انتقال و تونل شرکت فاضلاب تهران این پروژه از محل تأمین اعتبار  IDB (بانک توسعه اسلامی) در مسیر بزرگراه آیت‌الله سعیدی، 30 متری جی، ۴۵ متری زرند و خیابان بهار، بلوار معلم، بزرگراه آزادگان تا تصفیه‌خانه فاضلاب فیروز‌بهرام به صورتEPC  طراحی شده و در حال اجراست.


وی به یکی از موانع مهم پروژه اشاره کرد و گفت: عبور از تونل راه‌آهن تهران- تبریز در این پروژه از جمله موانعی بود که خوشبختانه با تلاش و پیگیری شبانه‌روزی و انجام هماهنگی‌ با ارگان‌های ذی‌ربط گذر از راه‌آهن انجام شد.


تونل فاضلاب‌رو غرب با طول تقریبی ۱۲ کیلومتر، قطر سه متر و با دبی حداکثر ۱۷,۲ متر مکعب در ثانیه برای جمع‌آوری فاضلاب مناطق مرکزی و غرب تهران طراحی شده است که جمعیتی در حدود سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار خواهد داد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد انتخابات مجلس شورای اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد روز دانشجو مجلس قرآن کانون های مساجد وزارت نیرو آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۵۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خیرجو عصر شنبه در نشست با فرماندار کوثر و بررسی مسایل آب و فاضلاب این شهرستان اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت دولت سیزدهم در مناطق مختلف است و ما نیز بر همین اساس پروژه های پیشران را در نقاط مختلف استان اردبیل به سرانجام می رسانیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های فاضلاب شهرستان کوثر اختصاص می یابد، خاطرنشان کرد: وضعیت منابع آب و روند آبرسانی به مردم شهرها و روستاهای کوثر بررسی شده و در این جلسه تصمیمات لازم برای تکمیل این پروژه اتخاذ می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: برای تکمیل پروژه‌هایی که مشمول زمان شده‌اند، دولت سیزدهم به میدان آمده و لازم است برای تحقق هرچه سریعتر آن اقدامات اساسی صورت گیرد.

خیرجو با تاکید بر اینکه باید در مسیر خدمت‌رسانی به مردم شاهد تلاش‌های مضاعفی باشیم، تصریح کرد: پروژه های آبرسانی به روستاهای کوثر باید بهبود یابد که در این راستا و به منظور تامین آب شرب در شهر و روستاهای تحت پوشش برخی برنامه های کوتاه مدت و میان مدت آبرسانی در دست اقدام است.

کد خبر 6096630

دیگر خبرها

  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • آزادراه تهران شمال در محدوده تونل ۱۲ مسدود شد
  • اولتیماتوم ۱۸ ماهه برای تعیین‌تکلیف شبکه فاضلاب بندرعباس
  • اجرای طرح‌های عمرانی بیمارستان شهید گنجی برازجان
  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها
  • ترافیک سنگین و اجرای محدودیت تردد در آزادراه تهران - شمال