Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا میری گفت: این نهاد حمایتی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 72 میلیارد ریال برای رفع سوء تغذیه کودکان مددجو و غیرمددجو استان هزینه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا میری در گفت وگو با عصرهامون، با اشاره به بهره مندی 18 هزار و 219 نفر کودک زیر 5 سال از خدمات رفع سوء تغذیه این نهاد در استان گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 72 میلیارد ریال برای رفع سوء تغذیه کودکان مددجو و غیرمددجو در سیستان و بلوچستان هزینه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رفع سوء تغذیه این کودکان با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت، تصریح کرد: این کودکان با بررسی مرکز بهداشت شهرستان ها،  به کمیته امداد معرفی و پس از طی مراحل و بررسی های لازم برای اطلاع از تمکن مالی توسط این نهاد، از این طرح بهره مند شدند.

وی ادامه داد: در این طرح، وضعیت رشد این کودکان هر 6 ماه یک بار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی پایش می شود؛ همچنین این طرح کودکانی که زیر پوشش کمیته امداد نباشند، را شامل می شود و آموزش های لازم به مادران این کودکان نظیر اهمیت تغذیه برای کودکان در سنین رشد ،شناسایی مواد غذایی مفید و مغذی ،نحوه طبخ و نگهداری بهداشتی غذا و غیره توسط کارشناسان بهداشت ارائه خواهد شد.

میری از اجرای این طرح در بیشتر شهرستان های استان در سال جاری خبر داد و گفت: طبق روال جاری، کمیته امداد برای مددجویان تحت حمایت خود هم کلاس های آموزشی بهداشت برگزار می کند و طی آن زنان سرپرست خانوار،دانش آموزان و سالمندان از این آموزش ها در زمینه های بهداشت فردی، تغذیه سالمندان، مراقبت از بیماری های دوره سالمندی، مراقبت های بهداشتی دانش آموزان و غیره بهره مند می شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سبدهای غذایی به منظور وزن ‌گیری مطلوب و بهبود تغذیه مادران باردار در زمان بارداری و شیردهی و ارتقای سطح سلامت آنان به ویژه در مناطق محروم و مرزی، کاهش تولد نوزادان کم وزن و ارتقای سطح سلامت نوزادان متولد شده اجرا می شود که در این راستا 233 زن باردار و شیرده تحت حمایت کمیته امداد مشمول دریافت سبد غذایی با سرانه 100 هزار تومان با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال هستند.گ

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی

ناصر مرادی پویانی مدیرکل کمیته امداد استان ایلام اظهار کرد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار خانواده در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام تصریح کرد: مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوار‌های یک نفره ۱۰ میلیون ریال، ۲ نفره ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره ۲۰ میلیون ریال، چهار نفره ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و پنج نفره به بالا ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده‌های مددجو بوده و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

به گفته مرادی پویانی هم اکنون تعداد ۶۱۸۰۸ نفر در قالب ۲۷۵۲۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان ایلام هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • درخواست تلخ و گریه‌آور کودکان سیل زده سیستان بلوچستان | فیلم
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان