Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید «علی آقازاده» روز چهارشنبه در آیین آغاز طرح زمستانه ترافیکی پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در اراک، افزود: استان مرکزی در مسیر کریدور ارتباط شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار دارد و به‌همین دلیل جاده‌های این استان بستر تردد سنگین خودروهای سبک و سنگین است.

وی بیان کرد: شمار بالای سفرهای روزانه جاده‌ای استان باید نگاه ویژه مسوولان کشوری به حمل و نقل و ترافیک این خطه را به همراه داشته باشد و ضمن افزایش مستمر ضریب ایمنی راه‌و اصلاحات فنی‌، فرهنگ ترافیک نیز هوشمندانه تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی ادامه داد: تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای در این استان امسال کاهش داشته است و استان مرکزی در این خصوص توانسته کارنامه قابل قبولی ارایه کند اما هدفگذاری کاهش ۱۰ درصدی کشته‌های ترافیکی در جاده‌های استان امسال باید محقق شود.

آقازاده اظهار داشت: طیفی از آمار بالای تلفات جاده‌ای کشور مربوط به خطاهای انسانی است و باید فرهنگ ترافیک بیش از پیش در جامعه و استان مرکزی نهادینه شود.

وی گفت: کاهش تلفات جاده‌ای یک مسیر ۲ طرفه است که باید با همت مردم و مسوولان به پایین‌ترین حد ممکن برسد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: دست‌اندرکاران برگزاری طرح ترافیکی زمستانه استان مرکزی همه تلاش خود را برای ارایه خدمات مطلوب به مردم به کار گیرند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: ۱۱۱ گردنه برفگیر در کشور وجود دارد که ۲ گردنه آن در این استان قرار گرفته و در طرح زمستانه‌ تدابیر لازم برای پوشش خدمات و پیشگیری از مشکلات جدی در برف‌های سنگین برای  این مسیرها اندیشیده شده است.

سرهنگ «حسن مفخمی شهرستانی» افزود: ۱۰۲ پاسگاه پلیس‌راه به همراه مقرهای سازمان‌های امدادی در اجرای طرح زمستانه ترافیکی کشور حضور دارند که پنج پاسگاه آن در این استان است.

وی بیان کرد: کشته‌های ترافیکی استان مرکزی امسال ۳۳۸ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه قبل ۲ درصدکاهش دارد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در راهبردهای هدفگذاری شده قرار است که کشته‌های حوادث جاده‌ای در این استان تا پایان سال جاری به ۱۲ درصد برسد.

سرهنگ شهرستانی عنوان کرد: ۴۴ درصد از حوادث رانندگی استان مرکزی در هشت ماه امسال در آزادراه‌ها و بزرگ‌راه‌ها، ۲۵ درصد در راه‌های اصلی و ۳۱ درصد در مسیرهای روستایی بوده است.

وی گفت: سه هزار و ۶۰۰ نفر در طرح زمستانه ترافیکی سال گذشته در جاده‌های کشور جان خود را از دست دادند که ۹۰ نفر آنان در این استان بوده است.

در  این آیین خودروهای پلیس‌راه و سایر دستگاه‌های امدادی از جمله اورژانس، هلال احمر، راهداری و حمل نقل جاده‌ای و آتش نشانی پس از عبور از مقابل کلام‌الله مجید و تمثال رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) به محل‌های ماموریتی تعیین شده اعزام شدند.

طرح زمستانه ترافیکی پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی از ۲۰ آذرماه جاری آغاز و تا ۲۰ اسفندماه جاری ادامه دارد.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی حوادث رانندگی کشته ترافیکی تصادفات جاده ای انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی حوادث رانندگی کشته ترافیکی تصادفات جاده ای انتظامی اراک استان مرکزی حوادث رانندگی کشته ترافیکی تصادفات جاده ای انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور اعلام شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مرکز مدیریت راه‌های کشور در خصوص وضعت ترافیکی و جوی محور‌های شمالی اعلام کرد: تردد در محور‌های چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت‌وبرگشت) روان است. همچنین محور فیروزکوه دارای بارش باران و سایر محور‌های شمالی فاقد مداخلات جوی‌اند.

بر اساس اعلام این مرکز در خصوص سایر محور‌ها نیز ترافیک سنگین در آزادراه قم – تهران محدوده بهشت‌زهرا، ترافیک سنگین در محور شهریار – تهران حدفاصل رضی آباد تا شهرقدس و ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - کرج محدوده‌های گلشهر، مهرویلا و حدفاصل استاندارد تا پل کلاک در جریان است.

علاوه بر این بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های همدان، سمنان، قم، مرکزی، گلستان و گیلان گزارش شده است.

همچنین مرکز مدیریت راه‌های کشور محور‌های مسدود غیرشریانی را محور‌های هشتگرد – طالقان، کمربندی جدید خرانق – یزد، اسپکه – بمپور، یزد – دربید، حاجی آباد – آهنگران، سروآباد – پاوه، رباط پشت بادام – بیاضه و طبس – بردسکن اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۶ درصدی تلفات جاده‌ای
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز محورهای کامیاران با ورود دستگاه قضا
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • مخبر: کاهش تلفات جاده‌ای از مهمترین اولویت‌های کشور است
  • کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است
  • مخبر: مشکل واردات اتوبوس برون‌شهری در اسرع وقت حل شود
  • کاهش تلفات جاده‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌ها است
  • وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور اعلام شد
  • وضعت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور اعلام شد
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان