Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:38:25 GMT

نحوه برگزاری قرعه‌کشی مسابقات کشتی تغییر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۶۰۹۱

نحوه برگزاری قرعه‌کشی مسابقات کشتی تغییر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، در اجرای فرآیند قرعه کشی جدید برای مسابقات کشتی، از فناوری بلاکچین (Blockchain) برای اطمینان از تصادفی بودن نحوه چینش ورزشکاران در جداول قرعه کشی مسابقات استفاده خواهد شد. این سیستم که برای اولین بار و در راستای جنبش المپیک انجام می شود، توسط کمیته بین المللی المپیک مورد تصویب و تشویق قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سباستین گونات مدیر فناوری اطلاعات اتحادیه جهانی کشتی در این باره گفت: ما همیشه در تلاش هستیم که عملیات قرعه کشی را بهبود بخشیم و در راستای شفافیت کامل در روند اجرای کار حرکت می کنیم. خوشحالم که می توانیم بلاکچین را معرفی کنیم زیرا این کار موجب صرفه جویی در زمان قرعه کشی و اطمینان از تصادفی بودن کامل آن می شود.

وی ادامه داد: این قرعه کشی فقط برای یک بار برای هر رشته انجام می شود (در تمامی اوزان) و ورزشکاران، مربیان و هواداران می توانند سه روز پیش از مسابقات برخی از جداول را مشاهده کنند.

ژان دانیل ری مدیر ورزش اتحادیه جهانی کشتی نیز در مورد نحوه جدید قرعه کشی تصریح کرد: این یک گام بزرگ برای ما محسوب می شود، زیرا به مربیان این دسترسی را می دهد که از قبل حریفان کشتی گیران  خود را بشناسند تا روند آماده سازی آن ها را بهتر انجام دهند. روند اجرای کار همیشه در دست بررسی است و این تغییرات نشان می دهد که ما آماده انطباق با نیاز مربیان، ورزشکاران و هواداران خود هستیم.

وی افزود: در آغاز مسابقات هر رشته یک جلسه فنی برگزار می شود، در حالی که پیش از این قبل از شروع مسابقات یک جلسه فنی برگزار می شد و شرکت در این جلسه همچنان الزامی است.

اتحادیه جهانی تصمیم گرفته است برای مسابقات انتخابی المپیک در قاره اروپا و رقابت های انتخابی المپیک در سطح جهان فقط یک بار قرعه کشی را انجام دهد (برای کل مسابقات) و در بازی های المپیک ۲۰۲۰ نیز قرعه کشی برای هر روز از مسابقات انجام خواهد شد.

کد خبر 4794982

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه جهانی کشتی قرعه کشی مسابقات کشتی تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس آندره استراماچونی تیم فوتبال سپاهان اصفهان کشتی آزاد تیم ملی فوتسال ایران تیم فوتبال شهر خودرو مشهد تیم فوتبال تراکتور والیبال وزارت ورزش و جوانان تیم فوتبال پیکان تهران تکواندو فوتسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود

رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی ابراز امیدواری کرد کشتی ایران در المپیک بیش از یک مدال طلا کسب کند.

به گزارش ایسنا، حمید یاری درباره برگزاری مسابقات کشتی فرنگی جام تختی در اهواز، گفت: باتوجه به شرایط تیم‌های ملی و چرخه انتخابی از دل مسابقات و همین طور رقابت‌های بین‌المللی که داشتیم، امیدواریم سرمربیان ملی بتوانند خروجی لازم را دریافت کنند. میزبانی جام تختی بسیار خوب بود و جا دارد از عوامل برگزاری تشکر کنم. با وجود گرمای شهر اهواز، در سالن از نظر سرمایشی شرایط خوب بود.

رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی، درباره برگزاری مسابقات لیگ، خاطرنشان کرد: لیگ برتر از اوایل شهریور بعد از المپیک استارت می‌خورد. در نظر داریم لیگ را بیش از ۹۰ روز ادامه دهیم و بتوانیم مسابقات را خوب و منظم برگزار کنیم.

یاری در پاسخ به این سوال که چرا کشورهای بیشتری در جام تختی شرکت نکردند، عنوان کرد: قبول دارم از نظر زمان بندی مسابقات بین‌المللی و اعلام آن در دو سال گذشته مشکلاتی داشتیم اما باید از نظر زمان بندی شرایط لازم را داشته باشیم. ما تاریخ‌هایی را انتخاب می‌کنیم که به درد خودمان بخورد و کادر فنی بتوانند تیم‌های خود را انتخاب کنند.

رئیس سازمان لیگ کشتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نتایج تیم‌های ملی را برای المپیک چطور پیش‌بینی می‌کنید، تصریح کرد: ما همیشه در بازی‌های المپیک دستخوش تغییر بوده‌ایم. پدیده‌هایی داشتیم که نتایج خوبی رقم زدند و برخی دیگر انتظارات را برآورده نکردند. امیدوارم با شرایطی که هست فارغ از یک سهمیه کسب نشده در کشتی آزاد، نتایج قابل توجهی در المپیک داشته باشیم. گذشته المپیک نشان داده غیر از لندن، همیشه تک طلایی بودیم اما امیدوارم امسال از این حالت خارج شویم و مدال‌های طلای بیشتری بگیریم.

وی همچنین درباره انتخاب امین میرزازاده به عنوان بهترین ورزشکار، گفت: او کشتی‌گیر شاخص سنگین‌وزن ماست و جزو نفرات طراز اول وزن خود است. او در مسابقات آسیایی و چند رویداد دیگر به عنوان مرد سال ورزش ایران انتخاب شد و مردم هم این اعتماد را کردند. امیدوارم او با حمایتی که گرفته دل مردم را با طلای المپیک شاد کند.

یاری در پایان گفت: عملکرد فدراسیون در حوزه فنی، زیرساختی و ... مشخص است. ما شاهد تلاش‌های ریاست فدراسیون بودیم و این موضوع از دید علاقمندان به کشتی پنهان نمانده است. مردم هم ورزش را می‌فهمند و کشتی را می‌شناسند. آنها فردی نگاه نکردند و به خانواده کشتی تبریک می‌گویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یاری: لیگ کشتی بعد از المپیک شروع می‌شود
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • جام کشتی تختی اهواز؛ قرعه کشی پنج وزن دوم انجام شد
  • اسنایدر: باخت به تاج‌الدینوف روش مبارزه رقبایم را تغییر داد
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد
  • رنگرز: توقع کسب یک مدال طلا از کشتی گیران در المپیک را داشته باشیم
  • حذف دیوید تیلور استرس را از روی حسن یزدانی برداشت
  • کل‌کل سرخابی بین پدر و پسر قهرمان کشتی
  • حذف تیلور استرس را از روی یزدانی برداشت/ حریف او را دست کم نگیرید
  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است