Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی حمیدیان روز پنجشنبه در نشست کمیته حمایت از مشارکت حداکثری انتخابات و تنویر مصادیق جرایم و تخلفات انتخاباتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پیش بینی به موقع، پیشگیری به هنگام و برخورد قانونی سریع و خارج از نوبت به عنوان اصول اولویت‌دار و مهم ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قوه قضاییه پیش شرط‌های لازم را در انتخابات در نظر گرفته و محتوای لازم آن قانون است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان مشکل اصلی در انتخابات و دیگر مسائل را رعایت نکردن قانون عنوان کرد و افزود: وظیفه این ستاد اطلاع رسانی قوانین و ضوابط قانونی است و در این زمینه به دنبال موازی کاری نیست.

وی تاکید کرد: همه مسئولان و اصحاب رسانه باید تلاش کنند تا سیاست ها در زمینه انتخابات به درستی اجرایی شود.

حمیدیان با بیان اینکه هم اینک سه هزار دیده بان پیشگیری از وقوع جرم با سامانه سجام (سیستم جامع اطلاعات مردمی ) در سیستان و بلوچستان همکاری دارند، افزود: این سامانه که در نوع خود جزو قدرتمندترین سامانه ها برای پیگیری و پیشگیری از وقوع جرم محسوب می شود می تواند با بهره مندی از ظرفیت های مردمی در کشف جرائم انتخاباتی استان کمک قابل توجه ای کند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: این نهاد بنا دارد در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز  از ظرفیت دیده‌بانان اجتماعی برای کشف تخلفات احتمالی بهره گیرد.

وی بیان کرد: انتقادات و پیشنهادات نباید ما را از رسالت اصلی عقب بیاندازد و ملاک اصلی در اقدامات انجام کار درست بر مبنای قانون است.

حمیدیان از رسانه ها خواست این شورا را در پیشگیری از وقوع جرائم از طریق اطلاع رسانی قوانین و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی همراهی کنند و افزود: رسانه‌ها در انتخابات نقش سنگینی دارند و در راستای مشارکت حداکثری و سالم‌سازی فضای انتخاباتی کمک حال دست‌اندرکاران خواهند بود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مجموعه قضایی استان با اتخاذ تدابیر لازم برای سلامت انتخابات مجلس شورای اسلامی تلاش کرده و در این راستا هرگونه تحرک و اقدام غیرقانونی نامزدهای انتخابات رصد شده و با آن برخورد می‌شود.

 حمیدیان با بیان اینکه رویکرد ما پیشگیری از تخلفات انتخاباتی است، افزود: نگاه‌ها در انتخابات باید پیشگیرانه باشد تا شاهد یک انتخابات سالم و رقابتی باشیم.

وی گفت: تلفنی برای ثبت مصادیق جرائم انتخاباتی پیش بینی شده است که تا هفته آینده در سیستان و بلوچستان راه اندازی و شماره آن اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان حقوقی و قضایی انتخابات مجلس شورای اسلامی زاهدان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان حقوقی و قضایی انتخابات مجلس شورای اسلامی زاهدان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان حقوقی و قضایی انتخابات مجلس شورای اسلامی زاهدان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۶۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم

هنر سوزن‌دوزی در میان زنان سیستان و بلوچستان، قدمتی دیرینه دارد. طرح‌های منحصر به فرد این نوع دوخت حتی به بازارهای خارجی نیز راه پیدا کرده است و طراحان کشورهای دیگر از آن الهام گرفته‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • تشکیل ۳ پرونده جرایم انتخاباتی خراسان رضوی در دور اول
  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است