Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی اسدپیش از ظهر چهارشنبه در جلسه اصلاح نژاد دام در فرمانداری جویبار با اعلام اینکه شهرستان جویبار بعنوان شهرستان پایلوت در بحث نژاد اصلاح دام استان شناسائی شده است ، گفت: این شهرستان سهم بسزایی در بحث تولید گوشت قرمز و مرغ در استان مازندران دارد و در بازدید های صورت گرفته ، به اندازه قابل توجهی دام سبک در این شهرستان پرورش داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کشورهای مختلف از سالها قبل در بحث نژاد اصلاح دام بمنظور هزینه کمتر با سودآوری بیشتر برای دامداران ، ورود پیدا کردند ، افزود: در این طرح باید برنامه ریزی های درستی برای افزایش تولید سرانه گوشت قرمز و کاهش هزینه ها داشته باشیم .

در ادامه معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران سرانه مصرف تولید گوشت قرمز در کشور را ۹۰۰ هزار تن بیان کردوگفت: حدود ۱۴۰ هزار تن گوشت قرمز سالانه وارد کشور می شود که اگر برنامه ریزی های مدونی در کشور انجام شود میتوان تولید این بخش را درکشور به ۲۰ درصد افزایش دهیم.

علیرضا عطائی نژاد یکی از اقدامات موثر در بحث افزایش تولید گوشت قرمز را توجه به نژاد اصلاح دام در کشور عنوان کردو افزود: این طرح برای نخستین بار درزنجان بمدت ۱۰ سال آغاز شده است و خوشبختانه نتایج خوبی نیز به همراه داشته است.

وی خاطر نشان کرد: برای اجرای بهتر این کار در شهرستان جویبار ، کمیته علمی بمنظور بررسی جوانب مختلف کار تشکیل شده است ودولت بااجرای این طرح ، بدنبال خودکفایی در تولید گوشت قرمز و عدم وابستگی به واردات این محصول است.

کد خبر 4795022

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری جویبار دامداری انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین تعطیلی مدارس بارش برف ثبت نام کاندیداها یاسوج شهرکرد بیرجند خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان

 
به گزارش خبر گزاری صداو سیمای لرستان ؛مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.
هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی  افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.
وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است