Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کاراکترسازی رویداد رویازی ۲ گفت: در رویداد رویازی ۲ که در روز‌های ۲۵ و ۲۶ آذر در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود، سه طرح برتر این رویداد در بازار محتوای روسیه ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، علی کاشفی پور، دبیر کاراکترسازی رویداد رویازی ۲ در نشست خبری رویداد رویازی ۲ (پیچ بزرگ تهران) که صبح امروز در سالن شیخ بهایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: هر گاه در حوزه فرهنگ حرفی به میان می‌آید اقتصاد نیز در کنار آن قرار دارد؛ به گونه‌ای که امروز در جهان مسئله انیمیشن سازی نقش مهمی در اقتصاد آن‌ها داشته؛ به نحوی که علاوه بر ساخت یک انیمیش سایر بخش‌های آن نیز درآمدزا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاشفی پور در همین خصوص ادامه داد: به طور مثال کاراکتری مثل باب اسفنجی چندین سال است در حوزه انیمیشن سازی فعال است و جالب اینکه فروش محصولات جانبی آن درآمد بیشتری نسبت به فروش خود انیمیشن داشته است.
دبیر کاراکترسازی رویداد رویازی ۲ افزود: در ایران بیش از ۵ دهه است که انیمیشن تولید می‌کنیم، اما تجربه‌های متفرقه بسیاری داشتیم و در کاراکترسازی معمولا موفق نبودیم؛ به طوری که نهایتا یک کاراکتر انیمیشنی ده سال بیشتر دوام نمی‌آورد آن هم بنا به ذوق تهیه کننده اگر اقدامی انجام داده باشد.
وی تصریح کرد: در رویازی امسال به طور جدی به دنبال مسئله کاراکترسازی هستیم؛ به طوری که با سنجش بازار به این نتیجه رسیدیم بخش‌های مختلفی مثل تولید لوازم التحریر، پوشاک و مد گروه‌هایی هستند که به کاراکتر‌های انیمیشنی علاقه نشان داده اند و امکان تجاری سازی آن نیز وجود دارد.
دبیر کاراکترسازی رویداد رویازی ۲ تاکید کرد: از آنجا که برنامه داشتیم تا مسئله کاراکترسازی به رویداد رویازی اضافه شود به همه تیم‌ها فراخوان دادیم و از گروه‌های علاقه‌مند تقاضا کردیم تا طرح‌های خود را ارسال نمایند که در نهایت ۱۲ تیم ثبت نام کردند و برای ما این یک رقم خوب به حساب می‌آید.
وی تصریح کرد: هفته آینده کارگاه دو روزه‌ای خواهیم داشت که در ۸ سرفصل خواهد بود و مدرسانی از کشور روسیه در آن حضور دارند.

کاشفی پور گفت: امیدواریم حاصل این دوره که در آن به مباحث اقتصاد، بازاریابی و مالکیت فکری پرداخته می‌شود برای اقتصادی شدن انیمیشن کشور مثمرثمر باشد.
دبیر کاراکترسازی رویداد رویازی ۲ گفت: شرکت کنندگان در این دوره یک کاراکتر ارایه خواهند کرد و روز سه شنبه با همین موضوع پیک کاراکتر برگزار می‌شود و با همین هدف دست اندرکاران صنایع نشر، پوشاک، مد و لباس، لوازم التحریر، مبل و لوازم منزل به این مراسم دعوت شده اند تا به صورت تخصصی با حوزه کاراکتر آشنا شوند.
وی تاکید کرد: کار کاراکترسازی در کشور تازه شروع شده و با هدف توسعه این بخش تصمیم داریم تا پایان سال چند دوره در حوزه کاراکترسازی برگزار کنیم.
کاشفی پور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این رویداد هفته اینده آغاز می‌شود، امیدواریم اتفاقات مهمی در این بخش از صنایع خلاق رخ دهد.
گفتنی است، رویداد رویازی ۲ (پیچ بزرگ تهران) در روز‌های دوشنبه و سه شنبه ۲۵ و ۲۶ آذر در محل صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور بازیگران مختلف عرصه انیمیشن سازی و صنایع خلاق برگزار می شود و سه طرح برتر این رویداد در بازار محتوای روسیه که سال آینده در کشور روسیه برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انیمیشن روسیه طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند

سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه چهارشنبه گفت که توافقنامه‌های امنیتی مسکو با ایران، میانمار، ازبکستان و اتیوپی در سال جاری میلادی اجرایی خواهند شد.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، ورشینین اظهار کرد: امسال توافقنامه‌های بین‌المللی امنیت اطلاعات با ایران، میانمار، ازبکستان و اتیوپی به اجرا در خواهند آمد. همچنین در حال کار روی توافقنامه‌های مشابه با کشورهای دیگری در آسیا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین هستیم.

وی تاکید کرد که برقراری همکاری میان مسکو و کشورهای دیگر در حوزه امنیت اطلاعات و انجام مشاوره‌های کارشناسی در این زمینه برای روسیه در اولویت قرار دارد.

این در حالی است که در تداوم دیپلماسی فعال امنیتی و همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای، عصر امروز (چهارشنبه) یادداشت تفاهم امنیتی بین «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه به امضا رسید.

بر اساس این یادداشت تفاهم، سطح مناسبات و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف راهبردی افزایش خواهد یافت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس
  • برگزاری دومین رویداد جمعیت در پایان اردیبهشت
  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • مهاباد میزبان دو رویداد مهم ورزشی کشور در ماه جاری
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه
  • احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند