Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به بیانیه چهلمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس از حامیان سیاست‌های نابخردانه در منطقه پرسید که جز تقویت گروه‌های تروریستی چه اقدامی برای کاهش تنش انجام داده‌اند؟

به گزارش گروه سیاست خراجی خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بیانیه صادره در چهلمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض و برخی اظهار نظرها در آن نشست اظهار داشت: تکرار ادعاهای بی اساس در این بیانیه حاصل فشار سیاسی معدودی از اعضای این شوراست که در چند دهه گذشته تمام تلاش خود را صرف جلوگیری از توسعه همکاری های چند جانبه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

موسوی افزود: آنان با کوته نظری خود در این سال ها نه تنها موجب تاراج ثروت های کشورهای همسایه شده اند بلکه زمینه مداخله هر چه بیشتر بیگانگان را در این منطقه حساس فراهم کرده اند.

 سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت: معدودی از اعضای این شورا تمایل دارند با استمرار سیاست‌های نابخردانه خود فرصت های همکاری که از سوی کشورمان با هدف ایجاد امنیت و ثبات در منطقه ارائه شده است را از بین ببرند که شایسته است دیگر کشورهای منطقه این اجازه را به آنها ندهند.

موسوی با اشاره به رفتار مسئولانه جمهوری اسلامی ایران در طول سالیان گذشته افزود: ارائه پیشنهاد پیمان عدم تعرض، مجمع گفتگوهای منطقه ای و نهایتا پویش صلح هرمز از جمله تلاش های کشورمان برای تحقق همکاری های منطقه ای بوده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه از معدود کشورهای حامی استمرار سیاست‌های نابخردانه در منطقه خواست تا به افکار عمومی منطقه پاسخ دهند که جز ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی و تکفیری در کشورهای عراق و سوریه و یمن و باز کردن پای بیگانگان به خلیج فارس، چه اقدامی برای کاهش تنش ها در منطقه انجام داده‌اند؟ کشورهایی که مداخله جویی های غیر مسئولانه آنان در دیگر کشورها موجب کشتار وسیع شهروندان بیگناه از زنان و کودکان گرفته تا سالخوردگان شده و به گسترش ناامنی و تروریسم در منطقه منجر شده است، تلاش دارند با فرافکنی، از عواقب و مجازات های بین المللی در نقض فاحش حقوق بین المللی و ارتکاب جنایت های جنگی خود فرار کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب  کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود:  کشورمان هرگونه ادعایی بر این جزایر را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را به شدت محکوم می‌کند. 

موسوی اضافه کرد: کلیه اقدامات جمهوری اسلامی ایران در جزایر در راستای حقوق مسلم و منطبق بر حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور انجام گرفته است و تکرار این مواضع مداخله جویانه به هر شکلی کاملا مردود است و هیچگونه تاثیری بر واقعیت های موجود حقوقی و تاریخی نداشته و نخواهد داشت.

  موسوی واکنش این شورا به کاهش تعهدات برجامی را طنزی تاریخی خواند و افزود: کشورهایی که تمام تلاش و سرمایه خود را برای ناکام گذاشتن برجام به کار بستند هم اکنون نسبت به اقدامات مشروع ایران معترض شده‌اند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین همراهی و حمایت آشکار از تروریسم اقتصادی آمریکا علیه مردم بزرگ ایران در این بیانیه را به شدت  محکوم کرده و آن را متناقض با سیاست حسن همجواری توصیف کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان خاطر نشان کرد: بسیاری از ادعاهای واهی و تکراری این بیانیه ارزش پاسخگویی نداشته و ابراز امیدواری کرد  این کشورها به جای چنین اظهارات تحریک آمیزی که نتیجه ای جز تداوم روند مخرب کنونی و سوق دادن منطقه به آینده ای مجهول ندارد، تغییر رویه داده و راه همکاری را در پیش گیرند.

 

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: خلیج فارس گروه های تروریستی تنش وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری به دولت این کشور توصیه کرد در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر بازنگری کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار کنند.

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد