Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری اسپوتنیک، برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه، در سفر به مسکو تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا را محکوم کرد. این تحریم‌ها مانع از آن می‌شود که بانک‌های فرانسوی که منافعی در آمریکا دارند تامین مالی طرح‌هایی در روسیه یا طرح‌های مشترک فرانسه و روسیه را برعهده بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در دیدار با ماکسیم اورشکین گفت: ما مهلتی شش ماهه برای یافتن راه حلی قابل قبول، ابتکار و مطابق با قوانین بین‌الملل تعیین می‌کنیم. 

این وزیر فرانسوی وعده داد که در مورد این موضوع با وزیر اقتصاد روسیه در جریان نشست اقتصادی داووس در ماه ژانویه گفتگو کند و طی شش ماه آینده به روسیه بازگردد.

لومر با ابراز تاسف از اینکه در حال حاضر طرح‌های بزرگ به دلیل تحریم‌های آمریکا به مشکلات مالی برخورد می‌کنند، گفت: ما باید روسیه را در اروپا مستقر کنیم و فرانسه باید کشوری اروپایی باشد که چنین کاری می‌کند. مکرون در حوزه مسائل راهبردی روسیه را برگزیند و ما می‌خواهیم این مسئله در حوزه اقتصادی هم محقق شود. 

او بدون اشاره به ماهیت راه حلی که به آن اشاره کرد، استفاده از ساز و کار مبادلاتی نظیر اینستکس را که اروپایی‌ها برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران با اجتناب از به کارگیری دلار به کار گرفته بودند رد کرد و گفت این سازوکار نتیجه چندانی ندارد.

این تصمیم فرانسه همزمان با تهدید آمریکا به افزایش تعرفه کالاهای وارداتی فرانسه اتخاذ می‌شود. پیش از این وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد اگر آمریکا برای کالا‌های فرانسوی مالیات وضع کند، پاریس از این کشور به سازمان تجارت جهانی شکایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریم های آمریکا دور زدن تحریم ها سازوکار اینستکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کد خبر 846802 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد