Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌  علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی و هیات همراه در ادامه جلسات دو، سه و چهارجانبه با هیات‌های شرکت کننده در چهاردهمین اجلاس آستانه، امروز به صورت جداگانه با هیات‌های سوریه و عراق دیدار کرد.

صبح امروز دومین کمیته تبادل بازداشت شدگان و ربوده شدگان و روشن شدن اشخاص ناپدید شده و تحویل اجساد تشکیل جلسه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست با توجه به اهمیت بعد انسانی این موضوع بر ضرورت فعالیت بیشتر در این خصوص تاکید شد.

همچنین در ملاقات‌های دو جانبه با هیات‌های سوریه و عراق آخرین تحولات سوریه، موضوع نگرانی از بازگشت داعش و ضرورت مبارزه با تروریست‌ها و آخرین وضعیت شرق فرات، ادلب و کمیته قانون اساسی مورد تبادل نظر قرار گرفت.

در ادامه فعالیت‌های این دوره روند استانه، ابتدا دومین دور نشست هیات‌های سه کشور ضامن جهت تنظیم سند پایانی اجلاس چهاردهم برگزار شد و سپس جلسه چهارجانبه‌ای با مشارکت هیات‌های کشور‌های ضامن روند آستانه و پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه برگزار شد.

در پایان، جلسه اختتامیه اجلاس با مشارکت همه هیات‌ها شامل جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه به عنوان کشور‌های ضامن، سه کشور ناظر شامل عراق، لبنان و اردن و هیات‌های دولت سوریه، معارضه و سازمان ملل تشکیل شد.

در این جلسه که با سخنرانی یک مقام ارشد قزاقستان برگزار و سپس بیانیه نهایی قرائت و سرانجام روسای هیت‌های کشور‌های ضامن در مصاحبه‌های مطبوعاتی با رسانه‌های حاضر در اجلاس شرکت و به تشریح مواضع خود پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اجلاس آستانه روند آستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۷۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده، با دستیاران ویژه روسای جمهور روسیه و چین دیدار و رایزنی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونین وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای بریکس در امور خاورمیانه به مسکو سفر کرده، با «میخائیل باگدانف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امورخارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در کنار تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دو جانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ایران همواره در خاورمیان شریک راهبردی است

 علی باقری معاون وزیر امور خارجه همچنین در دیداری جداگانه با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین گفتگو کرد.

باقری  در این دیدار گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشورها ی عضو در چارچوب چند جانبه گرایی است.

طرف چینی در این دیدار نیز، ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق ، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می دانیم.

این مقام ارشد چینی افزود: پکن بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.

در ادامه طرفین به بحث و بررسی موضوعات مورد علاقه طرفین پرداختند.

باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • ۸۰ کشور از ایران اکسپو استقبال کردند/ حضور هیات عربستانی
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • خاندوزی: امروز دومین جلسه همگرایی سیاست‌های ارزی برگزار خواهد شد + فیلم
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود