Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پیام عنایت الله رحیمی آمده است:‌شهید سید عبدالحسین دستغیب، معلم اخلاق، مهذب نفوس و مرشد مردم بود.دعای کمیل همراه با نجواهای عارفانه اش در گوش ما طنین انداز و در فضای دل و جان مان، زنده و خاطره انگیز است. 

وی نوشته است:‌ جاذبه های اخلاقی، صفای باطن و بیان شیوای ایشان، مردم را شیفته خود کرده بود به تعبیر مقام معظم رهبری «روح بی‌کینه و صفای باطن و لحن روحانی او گرمی‌بخش دل مردم بود و مردمی که او را صمیمانه دوست داشتند، به شخصیت والای این روحانی و مبارز و متقی احترام می‌گذاشتند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
استاندار فارس افزود:‌ولایت‌پذیری و انقلابی بودن شهید دستغیب از شاخصه های بارز آن شهید بزرگوار بود؛ مدافع انقلاب و رهبری بود.شهادت روحانی مبارز و همراهان صدیق و با وفایش را به مردم شهیدپرور فارس، بیت شریف ایشان ، شاگردان و منسوبین گرامی آن شهید والامقام تسلیت عرض نموده، پیروی از راه حق و توفیق خدمتگزاران صدیق نظام در تاسی از آرمان های شهدای والامقام را از خداوند منان خواستارم. 

همچنین به مناسبت سی و هشتیمین سالگرد شهادت شهید محراب آیت الله دستغیب، مراسمی در جوار مزار این شهید برگزار شد. 

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارسبا حضور در جوار مزار این شهید بزرگوار، به مقام شامخ و والای امام جمعه شهید ادای احترام کردند.

در این مراسم همچنین مدیران دستگاه های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از روحانیون و مردم و خانواده شهید آیت الله دستغیب حضور داشتند.
شرکت کنندگان در این مراسم با اهدای تاج گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهید آیت الله دستعیب ادای احترام کردند و یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی داشتند.
آیت الله سید عبدالحسین دستغیب در سال ۱۲۸۸ شمسی در شیراز در یک خانواده روحانی اهل علم و فضیلت در شیراز متولد شد، پدرش سید محمدتقی هنگام تولد فرزندش در کربلا به سر می برد و چون ولادت او مقارن با عاشورا بود، نام او را عبدالحسین نهاد.
سید عبدالحسین در ۱۲ سالگی پدر خود را از دست داد و در سال ۱۳۱۰، برای ادامه تحصیل علوم دینی راهی نجف اشرف شد و از محضر بزرگان کسب فیض کرده و به درجه اجتهاد نایل آمد.
آیت الله شهید دستغیب رییس حوزه علمیه فارس و نماینده امام (ره) را در این استان و امام جمعه شیراز بود.
پس از پیروزی انقلاب به نمایندگی اول فارس در مجلس خبرگان انتخاب شد و همزمان به درخواست اهالی شیراز و فرمان امام امامت جمعه را عهده دار شد و مشغول خدمت به مردم مستضعف بود که در تاریخ بیستم آذرماه ۱۳۶۰ مطابق با ۱۴ صفر ۱۴۰۲ هنگامی که عازم نماز جمعه بود به دست منافقین به درجه رفیع شهادت نایل آمد و به اجداد طاهرینش پیوست.

برچسب‌ها شهید شهدا شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهید شهدا شیراز فارس شهید شهدا شیراز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم نکوداشت ششمین سالگرد ارتحال آیت الله مهمان‌نواز امام جمعه فقید بجنورد و نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

این آئین با سخنرانی آیت الله فیاضی نماینده فعلی مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۱۵:۳۰ روز پنج‌شنبه در حرم امام زاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد برگزار می‌شود.

کد خبر 6087282

دیگر خبرها

  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد