Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه اعلام کرد که به رایزنی‌ها با نمایندگان دولت و معارضان در کمیته تدوین قانون اساسی جدید سوریه، جهت مشخص کردن موعد نشست بعدی کمیته ادامه می‌دهد. ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اینترفکس، «گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، امروز- چهارشنبه- در حاشیه چهاردهمین دور از «مذاکرات آستانه» درباره سوریه، که در نور سلطان، پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود، گفت: «با روسای هیئت‌های دولت و معارضان در حال بحث و گفت‌وگو درباره موضوع نشست‌های( کمیته تدوین) قانون اساسی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا کنون به اجماعی( درباره تشکیل کمیته کوچک) نرسیده‌ایم و به این امید که ایده‌هایی ارائه بدهند که به دستیابی به درک مشترک کمک کند، به تلاش‌ها ادامه می‌دهم.»

وی افزود: «وقتی به این هدف دست یافتیم، پیش خواهیم رفت تا در مورد تاریخ جلسه بعدی به توافق برسیم که احتمالا موعد آن در ژانویه باشد.»

نخستین نشست کمیته کوچک تدوین و بررسی قانون اساسی در اواخر ماه گذشته میلادی در ژنو برگزار شد که به دلیل اختلافات عمیق میان هیئت‌های دمشق و معارضان درباره ساز وکار نشست‌ها، بی‌نتیجه پایان یافت.

دیدارهای هیئت دمشق با هیئت ایرانی و سازمان ملل در آستانه

امروز در نخستین روز از آغاز مذاکرات صلح سوریه ( آستانه 14) در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان،  هیئت دولت سوریه به ریاست «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل، با هیئت ایرانی به ریاست «علی‌اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار کرد.

هیئت‌های ایرانی و سوری در این دیدار درباره بندهای مندرج در دستور کار نشست فعلی آستانه گفت‌وگو و مواضع‌شان را درخصوص این بندها و بیانیه پایانی، که امروز درباره نتایج نشست صادر می‌شود، هماهنگ کردند.

هیئت سوری همچنین با هیئت سازمان ملل به ریاست پدرسون دیدار و درباره موارد مطرح در دستور کار نشست امروز آستانه گفت‌وگو کردند.

طبق این گزارش، در چهاردهمین دور از مذاکرات صلح سوریه موضوعاتی همچون اقداماتی از جمله آزادی زندانیان، جست‌وجوی مفقودان و ارائه کمک‌های بشردوستانه بحث و تبادل نظر خواهد شد.

عدم دعوت از دمشق به نشست استانبول

بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل امروز همچنین اعلام کرد که دمشق دعوتنامه‌ای را برای حضور در نشست چهارجانبه‌ای که قرار است درباره سوریه و در فوریه 2020 در استانبول برگزار شود، دریافت نکرده است.

الجعفری گفت: «ما روابط دیپلماتیک با ترکیه نداریم. آنها از ما برای حضور در این نشست که با حضور ترکیه، انگلیس، فرانسه و آلمان و در فوریه 2020 در استانبول برگزار می‌شود، دعوت به عمل نیاورده‌اند. اگرچه ما روابطی با ترکیه نداریم ولی هنوز بخش‌هایی از سرزمین ما را اشغال کرده‌اند و در پشت بسیاری از این بحران‌ها هستند.»

پیشتر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرده بود نشستی درباره سوریه در فوریه در استانبول برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90,95/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سوریه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت موافقت شد تا هم فرایند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند و هم ضمانت اجرای محکومیت‌ها و مجازات تعزیرات حکومتی را تقویت کند تا در نهایت نظارت موثرتر بر گران‌فروشی، احتکار و تخلفات دیگر انجام شود.

وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد بانک مرکزی موافقت کرد که سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول افزایش یابد تا حق امتیاز و حق رأی ایران حفظ شود.

سخنگوی دولت یادآور شد: پیش از این وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه‌ای ارتقای مهارت‌آموزی در حوزه آموزش و پرورش ارائه کرده بود که تکالیف متعددی برای دستگاه‌های مختلف دربر داشت و همدلی مناسبی هم از سوی بخش‌های مختلف دولت دریافت کرد و این آیین‌نامه امروز در هیئت وزیران به تصویب رسید. امیدواریم با این اقدام، ارتباط آموزش با صنعت و اشتغال هرچه بیشتر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • در صورت مساوی بودن امتیاز، تفاضل گل تعیین‌کننده است
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد + شرایط
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد+شرایط
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود