Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اموربین الملل رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی بلند پایه برای شرکت در سومین کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی ایران و روسیه به مسکو سفر کرد.

به گزارش روزایرنا از مسکو، سردار سرتیپ پاسدار قدیر نظامی در بدو ورود به مسکو با اشاره به اینکه جهت گیری کلی روابط ایران و روسیه در حوزه نظامی، در این کمیسیون بررسی و مورد توافق قرار می‌گیرد، گفت: در این کمیسیون که هر سال به میزبانی پایتخت‌های دوکشور برگزار می‌شود، برنامه‌های سالیانه ارتباطات نظامی تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بین الملل ستادکل نیروهای مسلح کشورمان افزود: ایران و روسیه به عنوان دو همکار استراتژیک زمینه‌های فراوانی در حوزه‌های دریایی، زمینی، فنی، دفاعی و موضوعات راهبردی و عملیاتی برای همکاری دارند.

وی به همکاری ایران و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم اشاره و تصریح کرد: با اطمینان می‌توان گفت: مقابله با تروریسم مهمترین محور همکاری و ارتباطات نیروهای مسلح دو کشور است و به همین دلیل ایران و روسیه چند سال است که در کنار هم به این مبارزه ادامه می‌دهند.

سردار سرتیپ قدیرنظامی، مسائل منطقه‌ای، امنیت در آسیای غربی و برخی مسائل راهبردی را از دیگر محورهای همکاری دو کشور دانست و افزود: کمیسیون مشترک نظامی موظف است با توافق طرفین، روند کلی همکاری‌ها را معین و به صورت برنامه ریزی شده، دورنمای این همکاری‌ها تعیین کند.

وی در سفر خود به روسیه علاوه بر دیدار و گفت وگوی دوجانبه با فرمانده کل هوافضا و نیز معاون رئیس ستادکل نیروهای مسلح روسیه، قرار است هیات نظامی ایرانی از آکادمی عالی نظامی روسیه نیز بازدید کند.

لینک کوتاه: asriran.com/002wu1

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ستاد کل نیروهای مسلح مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز سه‌شنبه در نشست هئیت مدیره وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هم‌اکنون تعداد نیروهای نظامی ناتو در مناطق مرزی با روسیه به ۳۳ هزار نظامی رسیده است.

وی دراین‌باره گفت: علاوه بر ۳۳ هزار نظامی ،۳۰۰ تانک و بیش از ۸۰۰ خودروی زرهی ناتو در مرزهای روسیه حضور دارد.

وزیر دفاع روسیه هچنین گفت: در حال حاضر مجموعه‌ای از تمرینات نظامی نیروهای مسلح مشترک ناتو در حال انجام است. بالغ بر نود هزار نفر به منظور آموزش برای دفع تجاوز ادعایی روسیه در این رزمایش شرکت کرده‌اند. ائتلاف ناتو تلاش دارد تا فعالیت خود را در قطب شمال تشدید کند.

کد خبر 6086645

دیگر خبرها

  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • شرایط منطقه بعد از حمله سپاه به اسرائیل به روایت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح 
  • تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است