Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:32:48 GMT

رحمانی: آمار تولید داخل کشور افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۸۲۹۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جواز تأسیس واحدهای تولیدی ۱۶ درصد و پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی ۸ درصد رشد داشته است و در مجموع تولیدات داخل کشور رو به رشد است.

به گزارش ایسنا، رضا رحمانی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت با اشاره به اینکه جواز تأسیس واحدهای تولیدی ۱۶ درصد و پروانه بهره‌برداری از واحدهای تولیدی ۸ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: آمار تولید داخل نیز افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هشت ماه اول امسال تولید فولاد، مس، سیمان، سرامیک، دارو، منابع غذایی، پوشاک، روغن و مجموع تولیدات پتروشیمی افزایش یافته است. تقاضای ایجاد واحدهای تولیدی نیز افزایش داشته است. مصرف برق این واحدها نیز شش درصد رشد داشته است. البته در برخی کالاهای خاص کاهش تولید هم داشته‌ایم اما در مجموع تولید ما افزایش داشته است.

وی در ادامه درباره تولید خودروهای برقی نیز گفت: تولید این خودروها یکی از برنامه‌های اصلی ما است و به جد پیگیری می‌شود. مپنا و چند شرکت دیگر در این زمینه فعال هستند ولی تحقیقات در این زمینه زمان‌بر است. البته قیمت خودروهای برقی هم باید به مرحله تجاری‌سازی برسد که مردم توان خرید آن را داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اقدامات این وزارتخانه برای کنترل قیمت‌ها پس از افزایش قیمت بنزین خاطر نشان کرد: پیش‌بینی ما این بود که افزایش نرخ بنزین اثر واقعی و همچنین روانی داشته باشد و عده‌ای هم دنبال سوءاستفاده باشند. البته اثر واقعی در اکثر کالاها یا وجود ندارد یا آنقدر ناچیز است که می‌توان آن را نادیده گرفت اما در حوزه خدمات اثر واقعی وجود داشته است که ما هم نظارت داشته‌ایم و تا جایی که توانسته‌ایم مانع افزایش قیمت‌ها شده‌ایم.

وی ادامه داد: در همین مدت پرونده‌هایی که به تعزیرات فرستاده‌ایم رشد چند صد درصدی داشته است. کنترل و نظارت ما تداوم دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه جلسه دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۸۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌

ایسنا/زنجان مدیر امور اجتماعی اداره‎‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تاسیس خانه‌های بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی در سال گذشته به ۱۴۵ واحد رسید که نسبت به سال پیش از آن رشد ۷ درصدی داشت.

سجاد اوجاقلو در گفت‌‍وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد واحدهای تولیدی واجد شرایط در استان دارای خانه های بهداشت کارگری هستند، اظهار کرد: هم اکنون تعداد کمی از واحدهای تولیدی که مشمول راه‌اندازی خانه بهداشت هستند در استان باقی مانده است که تاسیس خانه بهداشت در آنها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۲۳ هزار و ۵۰۰ کارگر از خدمات خانه‌های بهداشت، ادامه داد: ارائه خدمات رفاهی و استراحتگاهی برای کارگران در شهرهای سیاحی و زیارتی جزو برنامه‌ها قرار دارد، چرا که ارائه خدمات رفاهی جزو نکات مورد تاکید است و در این راستا در سال گذشته به ۲۳۲۰ کارگر و خانواده‌هایشان خدمات ارائه شده است.
 
اوجاقلو با اشاره به ارائه خدمات ورزشی به کارگران نیز خاطرنشان کرد: تعداد خانه‌های فرهنگ کار افزایش داده شده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشند. داشتن جامعه کارگری با نشاط و پویا بهره‌وری را افزایش می‌دهد و این نکته باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • تورم ترکیه چقدر است؟