Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا،رئیس فدراسیون کشتی به همراه کادر فنی تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی با حضور در محل کمیته ملی المپیک نشست هماهنگی را با رئیس و مسئولان کمیته برگزار کردند.

در این نشست صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی به المپیک 2020، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی، حسن رنگرز مشاور رئیس و محمود عبدالهی مدیر روابط عمومی از کمیته ملی المپیک و همچنین علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، محمد بنا و غلامرضا محمدی سرمربیان تیمهای ملی کشتی فرنگی و آزاد به همراه بهروز حضرتی مربی تیم ملی کشتی فرنگی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست علیرضا دبیر گزارش کاملی را در خصوص فعالیت چند ماهه فدراسیون کشتی در بحث سخت افزاری و نرم افزاری به مسئولان کمیته ملی المپیک ارائه کرد و ضمن تقدیر و تشکر از حمایتهای کمیته ملی المپیک خواستار نگاه جدی تر به این رشته در آستانه مسابقات کسب سهمیه المپیک شد.

در ادامه نشست  محمد بنا و غلام رضا محمدی هر کدام گزارش های فنی را در خصوص شرایط فعلی شاگردانشان و همچنین برنامه های پیش رو از اردوهای آماده سازی گرفته تا نحوه و شیوه انتخاب ملی پوشان ارائه کردند.

محمدی در راستای ایجاد تنوع برای اردونشینان خواستار برپایی اردوهایی خارج از خانه کشتی در کیش و مجموعه ورزشی انقلاب شد که مقرر شد زمینه فراهم شدن آنها هر چه سریعتر از سوی کمیته ملی المپیک فراهم شود.

محمد بنا نیز خواستار توجه ویژه به اردونشینان و کادر فنی دو تیم شد تا بتوانند بدون دغدغه پروسه اردوهای سخت شبانه روزی تا اعزام به بازیهای المپیک را پشت سربگذارند.

صالحی امیری نیز با اشاره به ثبات ایجاد شده در کشتی اظهار داشت: انصافا خروج کشتی از بلاتکلیفی چندین ماهه و همچنین ثباتی که علیرضا دبیر و مجموعه اش در آن ایجاد کرده اند مهمترین اتفاق ورزش ایران بود. خوشبختانه در حال حاضر کشتی از حاشیه خارج شده و کاملا در مسیر اصلی خود قرار گرفته تا ان شاالله بتواند برنامه های خوب خود را برای آینده ای بهتر در این رشته پیاده سازد.

وی ادامه داد: بارها در بین اصحاب رسانه و همچنین در بین جامعه ورزش اعلام کرده ام بزرگترین آفت ورزش ابتدا حاشیه و نفاق و سپس نتیجه گرایی است و حالا هم توصیه می کنم ضمن ایجاد همدلی و همگرایی به فکر ثبت تلاش مثبت و حداکثری باشید تا نتیجه، مدال و عنوان. طوری رفتار کنید و به شاگردان خود بگویید طوری بجنگند که مردم بعنوان بزرگترین کارشناسان ورزش تلاش حداکثری و غیرت شما را بستایند نه مدالتان را. حال اگر این تلاش و جنگندگی و ایثار شما به مدال ختم شد که چه بهتر اما اگر مدال نگرفتید هم مهم نیست و پایان کشتی نخواهد بود.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: المپیک 2020 توکیو پایان راه کشتی نیست همانگونه که 1948 لندن هم نبوده است. این قطار در مسیر و ریل خود حرکت می کند و اگر زمینه های حرکت بی دغدغه آن را فراهم کنیم می توانیم انتظار موفقیتهای چندین برابری را نیز داشته باشیم.

وی افزود: کشتی همیشه موفق بوده و خواهد بود. مطمئنم تمام اهالی آن هم تلاش حداکثری را خواهند کرد که همین موضوع برای ما در اولویت قرار دارد. باز هم تاکید می کنم فشار را از روی کشتی گیران خود بردارید و به جای آن شفافیت را با مردم و طرفداران پیاده کنید تا تلاشهای شبانه روزی شما را ببینند آنگاه اگر نتیجه به معنای کسب مدال هم به دست نیامد مردم شما را بخاطر این همه زحمت، بردباری و تلاش خواهند ستود.

نصراله سجادی سرپرست کاروان اعزامی کشورمان به المپیک 2020 توکیو نیز ضمن تقدیر از تلاشهای چند ماهه مجموعه کشتی بخصوص کادر فنی هر دو رشته آزاد و فرنگی اظهار داشت: کشتی در شرایط خوبی قرار دارد و به ثبات لازم دست پیدا کرده است. من خیالم از کشتی راحت است اما در خصوص مدال و عنوان آن هم در میدانی به بزرگی المپیک همانند صالحی امیری معتقدم که نه بزرگنمایی کنید و نه وعده غیر کارشناسی بدهید.

سجادی یادآور شد: من به دلیل اشرافی که حداقل به حوزه ورزش و المپیک دارم سعی می کنم از اظهار نظر در این زمینه خودداری کنم چرا که کشتی و در کل ورزش آنهم در المپیک دنیای ثانیه ها و صدم ثانیه هاست. بارها دیده ایم بزرگترین قهرمانان با یک غفلت از نتیجه اصلی دور شده اند و چه بسا چهره های کم فروغ با یک لحظه خودباوری و ایمان به چه نتایج درخشانی دست یافته اند.

وی ادامه داد: نکته مثبت علیرضا دبیر اعتقادش به کار تیمی و مشورت است. یکی از مهمترین نشانه های آن هم برپایی همین جلسات  با حضور خود کادر فنی و نفرات اول فنی دو رشته است. برای این تیم آرزوی موفقیت دارم و مطمئن باشید که حمایتی در خور نام این رشته از کشتی خواهیم داشت.

پیمان فخری هم نکاتی را در خصوص شرایط کشتی و همچنین فضای موجود مواردی را عنوان و مهمترین اولویت کشتی در ماه های پیش رو را دوری از حاشیه و تمرکز روی تمرینات اعلام کرد.

حسن رنگرز هم ضمن تاکید بر حمایت از کشتی عنوان کرد:کشتی همواره در بازیهای آسیایی و المپیک در اولویت توجه برای مدال آوری بوده است و بالطبع همین انتظار هم وجود دارد در اولویت توجه مسئولین ورزش کشور هم باشد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فدراسیون کشتی کمیته ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۸۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برزگر: مردم در المپیک از کشتی مدال می‌خواهند/ به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد 

پیشکسوت کشتی ایران گفت: مردم ایران از کشتی در المپیک پاریس توقع مدال دارند و امیدواریم که بتواند دو طلا بگیرد. 

به گزارش ایسنا، منصور برزگر در حاشیه مراسم انتخاب برترین‌های ورزش ایران در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت کشتی آزاد ایران در المپیک پاریس بیان کرد: من در تمرینات کشتی نیستم اما بر اساس آنچه که از طریق تلویزیون مشاهده می‌کنم باید مقداری روی نفس‌ها و استقامتشان کار کنند. امیدواریم که در المپیک انتظارات مردم را برآورده کنند چون ملت ایران از کشتی توقع مدال دارند. اینکه بگویند پایم درد می‌کند، دستم درد می‌کند، آماده نیستم، مردم کاری ندارند و آنها مدال می‌خواهند. 

برزگر در مورد حذف تیلور از حضور در المپیک پاریس گفت: به هر حال تیلور سن به هر حال سن تیلور بالا رفته بود این فردی هم که توانسته او را شکست داده ما هیچ اطلاعاتی از او نداریم. خوشحالیم که تیلور در آمریکا حذف شد البته نباید فکر کنیم که در این وضع خالی شده است چون فردی که اکنون به جای تیلور به المپیک می‌آید همه را شکست داده و حتی تیلور را هم شکست داده است. باید فیلم‌های کشتی این کشتی‌گیر جدید را آنالیز کنند. نمی‌دانم تصمیم کمیته فنی چگونه است و قرار است چه کسی در این وضع به المپیک برود اما اگر قرار است حسن یزدانی به المپیک برود امیدوارم که مدال طلا بگیرد و کشتی ایران صاحب دو طلا شود. 

او در پاسخ به این پرسش که حذف تیلور به حسن یزدانی کمکی هم می‌کند؟ تصریح کرد: صد در صد از لحاظ روحی تاثیر زیادی دارد چون تیلور برای حسن یزدانی تبدیل به لولو شده بود. و با توجه به مسائل مطرح شده در رسانه‌ها نیز از لحاظ روحی روی او تاثیر می‌گذاشت. 

برزگر در مورد اینکه به نظر می‌رسید کادر فنی ایران خیلی خوب تیلور را آنالیز نکرده بودند چون الان یک کشتی گیر آمریکایی اومد او را به راحتی شکست داد، تاکید کرد: من باید یه انتقاد کلی داشته باشم کشورهایی مانند ژاپن، روسیه و آمریکا بسیار خوب کار می‌کنند زمانی که کشتی ها برگزار می‌شود یک تیم از آنها در بالای سالن حضور دارند و فقط فیلم می‌گیرند. من هم موافقم که ما می‌توانستیم تیلور را راحت شکست دهیم به شرطی که روی آن کار می‌کردیم و آنالیز انجام می‌دادیم. الان آنالیزور ما چه کسی است و چه زمانی دیدید که کشتی به مسابقات برود و یک تیم آنالیزور نیز همراه آنها حضور داشته باشد. آیا افرادی که اثرگذار هستند همراه تیم کشتی به مسابقات می‌روند؟ 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • کشتی فرنگی در چه اوزانی در المپیک شانس مدال دارد؟
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک
  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد/ کسب یک طلا نتیجه خوبی است
  • رنگرز: توقع کسب یک مدال طلا از کشتی گیران در المپیک را داشته باشیم
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • برزگر: مردم در المپیک از کشتی مدال می‌خواهند/ به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد 
  • چشم کاروان ایران در المپیک به عملکرد گوش شکسته‌ها