Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:33:47 GMT

سرمای هوا بخاری زنجانی‌ها را شعله‌ور کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۸۴۲۲

سرمای هوا بخاری زنجانی‌ها را شعله‌ور کرد

ایسنا/زنجان مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب گاز مصرف‌ شده است.

نادر رابطی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با مصرف ۲۴ ساعت گذشته گاز در استان زنجان، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب گاز مصرف‌ شده که نسبت به روز قبل ۸۰۰ هزار مترمکعب افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: با توجه به کاهش دما و سردی هوا در استان زنجان، شهروندان در استفاده صحیح از وسایل گازسوز مانند بخاری، دقت و به نصب صحیح، کنترل دودکش و رعایت اصول اولیه توجه کافی داشته باشند.

وی، توجه مردم را به استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با تعیین بهره‌وری در برچسب انرژی نصب شده بر روی این وسایل جلب و بر لزوم اطمینان از کارکرد صحیح لوله و اتصالات گاز شهری تاکید کرد و ادامه داد: شهروندان قبل از نصب بخاری با رعایت نکاتی ساده می‌توانند از بروز حوادث جلوگیری کنند، به طوری که از آویختن وزنه‌ای نسبتا سنگین به داخل دودکش و هدایت آن از دهانه خروجی دودکش به طبقات پایینی، یکی از راه‌های پیشنهادی برای کسب اطمینان از باز بودن مسیر لوله است.

رابطی یکی دیگر از روش‌های صحیح برای کسب اطمینان از نصب وسیله گازسوز را لمس دودکش وسیله گازسوز دانست و افزود: به منظور کسب اطمینان از کارکرد صحیح وسیله گازسوز، لوله بخاری خود را لمس کنید و در صورتی که گرمای آن را احساس نکردید، فورا بخاری را خاموش و اشکال را برطرف کنید؛ چراکه دودکش سرد زنگ خطری است که نشان می‌دهد گازهای سمی وسیله گازسوز در خانه شما در حال انتشار است.

این مسئول با تاکید بر عدم استفاده از یک دودکش برای دو وسیله گازسوز آبگرمکن و هود، تصریح کرد: خودداری از به‌کاربردن زانوهای متعدد و حرارت‌گیر، عدم استفاده از بخاری گازی بدون دودکش در فضای بسته و منازل و جلوگیری از به کار بردن لوله‌های فنری آلومینیومی در وسایل گازسوز به خصوص بخاری، از دیگر توصیه‌های ایمنی است که شهروندان باید به آن توجه کنند.

وی اظهار کرد: اطمینان از مکش مناسب دودکش و باز بودن آن قبل از نصب وسیله گازسوز، سعی در نصب لوله بخاری به صورت مستقیم، توجه به بالابودن انتهای دودکش از سطح پشت بام به اندازه ۹۰ سانتی‌متر و عدم وجود موانع در اطراف آن، استفاده از کلاهک‌های به شکل H ، حصول اطمینان از محل اتصال و محکم بودن دودکش وسایل گازسوز با بازرسی مداوم، استفاده از سایز لوله دودکش ۱۵ سانتی‌متر برای آبگرمکن و خودداری از درزبندی کامل محلی که وسیله گازسوز در آن نصب است، از دیگر موارد مهمی است که شهروندان باید به آن توجه جدی داشته باشند.

مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان بر استفاده از کلاهک‌های H در انتهای مسیر خروج لوله در پشت بام‌ها تاکید کرد و  یادآور شد: این کلاهک‌ها علاوه‌ بر اینکه مانع از بازگشت گازهای آلاینده به وسیله‌ جریان هوای تولید شده به وسیله‌ باد می‌شود، امکان انسداد لوله به دلایلی مانند لانه‌سازی پرندگان را نیز از بین می‌برد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گاز زنجان سرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۸۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی

حسن مرادی استاد دانشگاه و کارشناس انرژی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کشور ما یکی از پر مصرف ترین کشور های دنیا در مصرف گاز است، گفت: ما دومین کشور دارای ذخایر و منابع گازی هستیم اما مصرف انرژی در کشور بسیار بالاست، که آن هم دلایل متعددی دارد.

وی ادامه داد: مهمترین دلیل مصرف بالای گاز در کشور ما به قبل از انقلاب باز می گردد، زمانی که لوله کشی گاز به صورت رایگان انجام شد مردم گمان بردند که گاز نعمتی لایزالی و پایدار است و خبر نداشتند در کشور هایی که لوله کشی گاز وجود دارد با چه سختی این گاز را به مصرف می رسانند بنابراین بر اساس عادت نا مانوس و بدون مطالعه مصرف گاز به شدت افزایش پیدا کرد.

این کارشناس انرژی یادآور شد: یکی از دلایل مهم هدر رفت انرژی در کشور را می توان بخاری های گازی غیر استاندارد عنوان کرد.

وی ادامه داد: بر اساس محاسبه ای که در دولت های یازدهم تا سیزدهم انجام شده است نشان می دهد ۲۵ میلیون بخاری در کشور وجود دارد که اکنون این تعداد بیش از ۲۵ میلیون بخاری است که منجر به هدر رفت گاز می شود.

مرادی با بیان اینکه متاسفانه هیچ مکانیزم صحیحی برای استفاده از بخاری وجود ندارد، یادآور شد: در بسیاری از روستا ها به علت بزرگ بودن خانه های روستایی ۵ تا ۶ بخاری در هر خانه مورد استفاده قرار می گیرد که در این صورت حجم بالایی از گاز مورد استفاده قرار می گیرد و دولت باید برای این موضوع تدبیری در نظر بگیرد.

این کارشناس انرژی توضیح داد: دولت یازدهم و دوازدهم بنا داشتند طی برنامه هایی با کمک شرکت بهینه سازی سوخت این ۲۰ میلیون بخاری فاقد استاندارد را اصلاح کنند اما متاسفانه جز ۱۰ هزار بخاری نتوانستند بخاری بیشتری تولید کنند زیرا قیمت بالایی داشت و هر کسی قدرت خرید آن را نداشت و حتی این ۱۰ هزار بخاری که با روش جدید ساخته شده اند به آموزش و پرورش هدیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بخاری های غیر استاندارد نانوایی های غیر استاندارد، فلر ها وموتورخانه های غیر استاندارد منجر به هدر رفت و پرتی گاز می شود به همین دلیل باید خود را با آخرین فناوری های روز دنیا تطبیق دهیم تا بتوانیم این ثروت خدا دادی را به صورت بهینه استفاده کنیم.

کد خبر 6093137 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگ سازی برای موتورسواران مشهدی
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی
  • آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • آشنایی با استاد شعله