Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@01:35:25 GMT

فسا رتبه دوم اهدای عضو در کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۸۶۱۸

فسا رتبه دوم اهدای عضو در کشور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی فسا موفق به کسب رتبه دوم اهداء عضو به نسبت تعداد جمعیت در کشور گردید که این مهم نشان از بزرگواری مردم در ارائه هرگونه کمک به همنوع دارد.

علی اصغر خالقی ضمن قدردانی از ایثار خانواده‌های اهداء کنندگان عضو، افزود: از سال ۹۲ با آغاز فعالیت واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در دانشگاه و با فداکاری خانواده بیماران مرگ مغزی، تاکنون ۴۹ مورد اهدای عضو بیماران در شهرستان فسا ثبت شده است که ۷۶ مورد کلیه، ۴۶ مورد کبد، ۱۰ مورد پانکراس، ۱ مورد قلب و ۴ مورد روده اهدا شده است و با این اقدام خداپسندانه به ۱۳۷ بیمار نیازمند در انتظار پیوند زندگی دوباره بخشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه کمترین سن اهداء مربوط به نوجوان ۱۲ ساله و بالاترین سن مربوط به بیمار ۶۸ ساله می‌باشد، ادامه داد: الگو قرار دادن و درس گرفتن از ایثار ماندگار خانواده‌های اهداء کننده عضو یکی از بزرگترین و مهم‌ترین دستاورد‌های اینگونه اقدامات است چرا که با اهداء کردن اعضای عزیزان خویش زندگی دوباره را به بیماران نیازمند عضو هدیه داده اند.

خالقی اضافه کرد: امیدواریم با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مناسب شاهد این باشیم تا مشکلات بیماران در انتظار پیوند عضو با فداکاری و اقدام خداپسندانه خانواده‌های بیماران مرگ مغزی مرتفع شود.

از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، خانواده‌های ۷ بیمار مرگ مغزی با از خودگذشتگی و فداکاری، اعضای عزیزان خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سعید مولایی سرپرست کمیته امداد امام خمینی  بستان آباد گفت: این جهیزیه ها شامل یخچال، فرش، ماشین لباسشویی، لوازم آشپزخانه، گاز و جاروبرقی به ارزش ۴۲۰ میلیون تومان بود که با کمک خیران شهرستان  جمع آوری و بین نوعروسان تحت پوشش این کمیته در این شهرستان اهداء شد.

وی افزود: شهرستان بستان آباد پیشرو در کار‌های خیر در استان است به طوری که در ماه مبارک رمضان امسال بسته های معیشتی به ارزش یک میلیارد تومان بین نیازمندان و خانواده‌های تحت پوشش توزیع شده است.

 

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی