Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شاپور بدیعی در همایش مامایی و سلامت زنان به مناسبت صدمین سالگرد آکادمی مامایی، که صبح امروز به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محل تالار ابن‌سینا واقع در چهارراه دکترا برگزار شد، اظهار کرد: توجه به مادران باردار و کودکان از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی و بزرگ‌ترین کار در حوزه درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ماما مدافع حقوق زنان و به عنوان بنیان‌گذار یک خانواده و تضمین‌کننده سلامت مادر است، افزود: انجام بیش ۲۳۰ هزار زایمان طبیعی رایگان در محدوده ‌پوشش دانشگاه و کاهش ۱۲.۵ درصد آمار سزارین به وسیله طرح تحول نظام سلامت از جمله اقدامات درخشان دانشگاه علوم پزشکی است.

وی تصریح کرد: همچنین بهسازی بلوک‌های زایمان، کاهش مرگ مادران، پیگیری مادران پرخطر در خارج از بیمارستان، کاهش مورتالیتی و ایجاد بانک شیر نیز از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه است.

در همین راستا مهدی قلیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در زمینه جمعیت و کاهش آن در کشور، افزود: با توجه به این وضعیت، مطمئناً در آینده نه چندان دور جمعیت مولد را از دست خواهیم داد. در استان ۲.۱ درصد نرخ باروری داریم و این آمار به صورت عادلانه تقسیم نشده است.

وی تصریح کرد: کاهش آمار ازدواج، بالا رفتن سن ازدواج چه در مرد و چه در زن و افزایش آمار طلاق از جمله مواردی است که در فرزند آوری تأثیر بسزایی دارد.

قلیان ادامه داد: لازم است در مناطق مختلف مردم را شناخت و با توجه به نیاز آن‌ها برای افزایش فرزند آوری اقدام کرد. سازمانی همانند دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی نمی‌تواند در افزایش جمعیت تأثیر گذار باشد و تا ندانیم چه چیز باعث ناباروری می‌شود، نمی‌توانیم آن را حل کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه باید آسیب‌شناسی شفافی برای مردم جامعه از وضعیت کنونی داشته باشیم، ادامه داد: طبق مطالعات ۱۳۸ هزار و ۹۶۹ سقط در سال داریم که به صورت غیرقانونی انجام می‌شود. لذا آموزش‌ها باید در سطح عمومی بومی‌سازی شود و همدلی برای مشاوره را مد نظر داشته باشیم.

در ادامه شهلا خسروی، مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی در زمینه سیاست‌های جمعیتی، اظهار کرد: اگر جمعیت و باروری وجود نداشته باشد تلاش‌های ما برای مامایی بی‌فایده است. در بحث باروری عوامل زیادی دخیل هستند که بخشی قابل‌ تغییر و بخشی از عهده ما خارج است.

وی با بیان اینکه تغییر نگرش و باورها قابل اصلاح شدن هستند، ابراز کرد: کشور ما نسبت در کشورهای مسلمان و دیگر کشورها در حال طی شیب سریع، در نمودار کاهش باروری است.

خسروی با اشاره به اینکه فشار اقتصادی از جمله عوامل کاهش فرزند آوری است، افزود: اگر وضعیت به همین منوال پیش رود در سال‌های آینده برخی از اقوام ایرانی به طور کلی از بین خواهند رفت. این پیش‌بینی بسیار نگران کننده است، با چالش جمعیتی ویژه‌ای روبه‌رو هستیم لذا استراتژی‌های ما برای بهبود این روند آموزش، فرهنگ‌سازی، ارائه خدمات و پژوهش است.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی با اشاره به اینکه باروری در سنین بالا با مشکلاتی همراه است، ادامه داد: ماماها که به عنوان‌ مجری فرزند آوری از آنان یاد می‌شود باید این باور را در زنان جوان ما به وجود بیاورند که بارداری در سنین بالا با مشکلات عدیده‌ای همراه خواهد بود.

در پایان نیره خادم، مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه مسئله جمعیت، گفت: جمعیت یکی از عواملی است که در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی آینده کشور مهم و ضروری است. زوجین نابارور تنش‌های زیادی را سپری می‌کنند لذا حل این مشکل نیز اهمیت فراوانی دارد.

وی افزود: یکی از دلایل کاهش فرزند آوری طلاق و ناباروری است. زوجین باید به سمت مراکز ناباروری هدایت داده شوند، بسته حمایتی برای ناباروران با بیمه منعقد و بسیاری از خدمات ناباروری به صورت رایگان انجام می‌شود.

کد خبر 4795243

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشهد ناباروری مامایی انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین تعطیلی مدارس بارش برف ثبت نام کاندیداها یاسوج بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز :

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره علت مرگ «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی توضیحاتی ارائه داد.

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: «علت فوت «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.»

او ادامه داد: «فرزانه اکبری، پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، چهارم اردیبهشت ماه، در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت مرگ او را محرمانه، به اطلاع خانواده‌اش خواهد رساند.»

«فرزانه اکبری»، همسر دکتر «فرید شهریور» فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر، خبر‌هایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم، در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده‌اند و چند پزشک هم در کما هستند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه‌ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر داده‌اند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی