Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی علیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در نشست هم اندیشی رؤسای پلیس راه و رؤسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های استان، گفت: تعامل و هماهنگی بین نیروهای راهداری و پلیس راهور سبب ارتقای ایمنی محورها، کاهش تلفات جاده‌ای و مدیریت مطلوب حوادث می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اجرای تحسنین برانگیز طرح‌های نوروز و تابستانی سالجاری از سوی راهداری و پلیس راه استان یزد، افزود: کسب رتبه سوم استان یزد در هشت ماهه امسال  در زمینه کاهش تلفات جاده ای، علی الرغم قرار گیری در مرکز جغرافیایی ایران و بار ترافیکی سنگین موجود در محورهای این استان، نشان دهنده تلاش و پیگیری جدی راهداران و پلیس راهور است.

علیخانی با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، تصریح کرد: این ضرب المثل به معنای وقاعی خود باید همچون گذشته سرلوحه امور قرار بگیرد، زیرا گاهی یک سهل انگاری ساده، می‌توانند فرآیند انجام امور اصلی را مختل نماید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد به ضرورت تبادل لیست کشیک‌های راهداری و پلیس راه با یکدیگر پرداخت و افزود: این مهم سبب هماهنگی بین این دو حوزه و به تبع آن، کنترل به موقع بحران و ارائه خدمات مطلوب‌تر به هموطنان می‌شود.

او ادامه داد: به منظور مدیریت بهتر محورهای استان، باید برای هر یک از محورها یک مسئول از راهداری و یک مسئول از پلیس راهور معرفی شود و در لیست کشیک طرح زمستانی، نام و شماره تماس مسئول کشیک ذکر گردد.

علیخانی به تبدیل تهدیدها به فرصت، تاکید و تصریح کرد: به عنوان مثال اگرچه یکی از تهدیدهای حوزه راهداری، بارش برف در محورها است، اما می‌توان این تهدید را، با اطلاع به موقع از وضعیت هوای استان و نوع بارش در مناطق مختلف، از طریق استقرار عوامل راهداری پیش از بارش برف و یخبندان در محورها به ویژه در گردنه‌ها و نقاط برفگیر به فرصت تبدیل کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد بر لزوم برگزاری جلسه‌ای بین شهرستان‌های همجوار و مرزی در داخل و خارج از استان تاکید و اضافه کرد: با هم پوشانی چند کیلومتر ابتدایی محورهای مشترک بین شهرستان‌های همجوار، می‌توان شاهد خدمات رسانی بهتر به مسافران زمستانی و کاهش خطرات احتمالی شد.

او سرعت عمل و مدیریت صحنه را شاخصه‌ی نیروهای راهداری و پلیس راه عنوان کرد و افزود: پاسخگویی به مخاطرات در کوتاه‌ترین زمان ممکن و کاهش مدت زمان اعزام به صحنه، باید سرلوحه امور قرار گیرد.

علیخانی ادامه داد: اگر تصادفی منجر به فوت بیش از دو نفر بود تیم‌های تحلیلگر باید بلافاصه به محل اعزام و برداشت‌های میدانی را انجام دهند تا علت اصلی تصادف شناسایی و برای کاهش آن، برنامه ریزی شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت شناسایی امکانات و تجهیزات بخش خصوصی و بخش‌های دولتی بیرون از مجموعه راهداری تاکید و گفت: لیست امکانات و تجهیزات شهرستان‌ها با محوریت فرمانداری‌ها تهیه شود تا در صورت حوادث احتمالی و بحران، از امکانات موجود در شهرستان‌ها استفاده بهینه شود.

علیخانی در پایان خطاب به نیروهای پلیس راه، گفت: نیروهای پلیس راهور بر استفاده از زنجیرچرخ در زمان بارش برف نظارت کنند و اجازه ورود خودرویی بدون زنجیرچرخ به محورها و به ویژه در گردنه‌ها و مناطق برفگیر را ندهند.

کد خبر 469547 برچسب‌ها استان یزد پلیس راهور - جاده‌ها

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان یزد پلیس راهور جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۹۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت باند دوم محور ‌قیدار_ زواجر شهرستان خدابنده در دست اقدام است

ایسنا/زنجان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خدابنده گفت: باند دوم محور قیدار_زواجر تا کمربندی شهرستان خدابنده با اعتباری نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال در دست ساخت است.

 حکمت‌اله خدابنده، امروز (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه)در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: اجرای پروژه باند دوم محورهای قیدار_زواجر به طول یک کیلومتر در راستای ارتقای ایمنی جاده و تسهیل در تردد توسط پیمانکار در حال انجام است.

وی افزود: ۸۰ درصد خاکبرداری و عملیات خاکی ارتقا و اجرای محور با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال انجام شده است که طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا اواخر مهرماه آسفالت ریزی آن نیز پایان می‌یابد.

خدابنده با بیان اینکه برای جذب سرمایه‌گذار و همچنین استقبال آنها برای انجام کار باید بسترهای توسعه را فراهم کنیم، ادامه داد: این جاده یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان خدابنده برای ارتقای ایمنی جاده و تسهیل در تردد بود که احداث آن نقش بسزایی در بهبود ترافیک خواهد داشت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خدابنده خاطرنشان کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز محور سجاس-ایجرود سه راهی چنگور و ترانشه‌برداری و شانه سازی مسیر قیدار_خورخوره از دیگر اقداماتی است که توسط راهداری خدابنده در سال ۱۴۰۳ به صورت امانی صورت گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع نقص ۸ نقطه پرتصادف در راه‌های خراسان شمالی
  • ◄ محدودیت و محرمیت جدید برای اتوبوس های مسافربری جاده ای از ابتدای خرداد
  • کاهش ۶ درصدی تلفات جاده‌ای
  • ساخت باند دوم محور ‌قیدار_ زواجر شهرستان خدابنده در دست اقدام است
  • مخبر: کاهش تلفات جاده‌ای از مهمترین اولویت‌های کشور است
  • کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است
  • مخبر: مشکل واردات اتوبوس برون‌شهری در اسرع وقت حل شود
  • کاهش تلفات جاده‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌ها است
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان