Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@09:13:22 GMT

جزییاتِ میزبانی اصفهان از سینما حقیقت

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۹۶۹۱

جزییاتِ میزبانی اصفهان از سینما حقیقت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدعلی جعفری اظهار کرد: استان اصفهان با ۳۵ اثر ارسالی به سیزدهمین جشنواره سینما حقیقت، رتبه سومین استان را پس از تهران و البرز دارد و پنج فیلم به نام‌های «زیر گنبد مینا»، «یک کاج صد گنجشک»، «خانه روشنان»، «تا شش مدت دیگر» و «سینما چهارباغ» به نمایندگی از این استان موفق به راه‌یابی در بخش‌های جایزه شهید آوینی، مستند کارآفرینی، مسابقه ملی فیلم‌های کوتاه و مسابقه ملی فیلم‌های نیمه بلند این جشنواره شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با همکاری پردیس سینمایی سیتی سنتر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مجتمع سوره، خانه سینما گران و انجمن سینمای جوانان اصفهان، امسال نیز از ۲۴ تا ۲۹ آذرماه در اصفهان میزبان برگزاری سیزدهمین جشنواره سینما حقیقت خواهیم بود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه پیشنهادی، سالن شماره چهار و پنج پردیس سینمایی سیتی سنتر و همچنین سالن سوره حوزه هنری مجموعاً با ظرفیت ۲۸۰ نفر میزبان اکران منتخبی از فیلم‌های این جشنواره در اصفهان خواهند بود.

جعفری با اشاره به فیلم‌هایی که در این جشنواره اکران می‌شود گفت: علاوه بر اکران فیلم‌های منتخب جشنواره سینما حقیقت، چهار فیلمی که به نمایندگی از اصفهان به بخش مسابقه این دوره از جشنواره راه‌یافته‌اند در اصفهان نیز اکران خواهد شد و تنها مستند «یک کاج، صد گنجشک» را به دلیل تمایل خود کارگردان اکران نخواهیم کرد.

وی افزود: نحوه فروش بلیت از طریق سایت سینما تیکت و فروش حضوری است که احتمالاً قیمت آن برای عموم ۱۲ هزار تومان است. ضمن اینکه اعضای انجمن سینمای جوانان اصفهان، خانه سینماگران و همچنین فعالان رسانه‌ای در صورت ثبت‌نام، می‌توانند به‌صورت رایگان شاهد فیلم‌های این جشنواره باشند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با تأکید بر اینکه همه این اطلاعات بر اساس برنامه پیشنهادی است و ممکن است تغییراتی داشته باشد، از برگزاری برنامه‌های جنبی مثل نشست نقد و بررسی برای فیلم‌های منتخب و فیلم‌های تولیدی فیلم‌سازان اصفهان نیز خبر داد.

سیزدهمین جشنواره سینما حقیقت از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه در تهران و از ۲۴ تا ۲۹ آذرماه در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 469350 برچسب‌ها جشنواره سینمای ایران استان اصفهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جشنواره سینمای ایران استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۹۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود

سعید شاهرخی گفت: برای برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری، ۲۵ شاخص مورد ارزیابی قرار گرفت و حضور پر رنگ بخش خصوصی در انتخاب کرمان بسیار موثر بود.

وی اظهار داشت: پس از استان‌های یزد و قزوین، استان کرمان میزبان سومین دوره جشنواره چند رسانه‌ای کشور به مدت سه روز می‌شود که پیشنهاد دادیم زمان برگزاری برای آبان باشد، اما زمان نهایی در روز‌های آینده مشخص خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: در نظر داریم از مفاخر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای کشور برای حضور در کرمان و در این جشنواره دعوت کنیم و برنامه‌های مختلفی برای شهرستان‌ها تدارک دیده و اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه و صاحب نظران حتما با ارائه نظر و پیشنهادات برگزار کنندگان را برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر استان کرمان یاری دهند.

شاهرخی با اشاره به برگزاری چند رویداد مهم در حوزه گردشگری در استان کرمان در سال جاری خاطر نشان کرد: جشنواره ملی راه ابریشم با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی در مهرماه و در کرمان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کنگره ملی تاریخ معماری و شهر سازی در بم و نشست سالانه باستان شناسان در جیرفت، رویداد کتیبه سرباز و میزبانی از رویداد ملی چوگان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده امسال در این اداره کل هستند.

رسانه بهترین مسیر معرفی گردشگری کرمان

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان هیچ انعکاس مطلوبی در رسانه‌های خارجی نداشته و خیلی از افراد کرمان را به درستی نمی‌شناسند.

سید مهدی طبیب زاده افزود: کسانی که کرمان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند، کمتر از استان‌های دیگر است و باید حلقه‌های گردشگری در استان کرمان شکل بگیرد و بهترین مسیر برای معرفی استان رسانه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی سعی کرده چهره واقعی کرمان را در حوزه‌های مختلف معرفی کند تا با تغییر نگرش در سطح ملی و بین المللی استان کرمان به عنوان مقصد گردشگری انتخاب شود.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه رونق اقتصاد گردشگری مستلزم ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان است ادامه داد: از جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری استقبال می‌کنیم، البته برای برگزاری این جشنواره باید همکاری و هم افزایی بین دستگاه‌ها برقرار باشد.

وی تاکید کرد: کرمان جایگاه زیادی در برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ندارد و وظیفه این وزارت معرفی کرمان است، البته باید رسانه‌ها تولید محتوا داشته باشند.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان هم در این نشست با اشاره به نقش، گردشگری در اقتصاد خرد کشور اظهار کرد: بیش از ۱۵ همت سالانه مواد معدنی توسط شرکت‌ها از استان کرمان استخراج می‌شود و اگر از ظرفیت معادن در توسعه گردشگری استفاده کنیم قطعا در آینده امید و اشتغال برای فرزندانمان ایجاد می‌شود.

رضا بهرامی افزود: رسانه‌ها همیشه مطالبه گری داشته باشند تا بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی و صنایع معدنی استفاده کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • رابطه این فیلم ایرانی با ماجرای قتل بابک خرمدین
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد