Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@02:49:46 GMT

اصفهان و تبریز در پروژه‌های کلان درد مشترک دارند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۹۷۴۷

اصفهان و تبریز در پروژه‌های کلان درد مشترک دارند

عضو شورای شهر تبریز گفت: در شهرهایی اصفهان، تبریز و شیراز درد مشترکی درباره پروژه‌های کلان مانند مترو وجود دارد.

شکور اکبرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در حاشیه بازدید مدیران شهری از پروژه‌های شهری اصفهان اظهار کرد: این سفر با هدف گفتن خداقوت به افرادی که در این دو شهر زحمت کشیده‌اند انجام شد و در مرحله بعد با این رویکرد که اگر طرح‌های عمرانی اصفهان بر شهر تبریز همخوانی داشته باشد، برای پروژه‌های تبریز از آن‌ها استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دولت به پروژه‌های شهری مشهد و قم توجه ویژه‌ای می‌شود، افزود: دولت از مترو ۵۰ درصد را طبق قانون قبول کرده ولی کمتر از این میزان پرداخت می‌کند؛ از این لحاظ در شهرهایی اصفهان، تبریز و شیراز درد مشترکی درباره پروژه‌های کلان وجود دارد.

عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: خوشبختانه خط یک مترو اصفهان به بهره‌برداری رسیده و در تبریز نیز خط یک تا آخر امسال به پایان خواهد رسید؛ ریل گذاری خط یک متروی تبریز تمام شده و تاکنون آمادگی دارد در هفت کیلومتر به مسافران خدمت‌رسانی کند.

وی ادامه داد: از اینکه پیشرفت بعضی پروژه‌ها در شهرهای مختلف را در اصفهان می‌بینیم جای خرسندی است به ویژه پروژه شهرک سلامت که یک پروژه منحصر بفرد بوده و ارزش افزوده برای منطقه خود ایجاد کرده است؛ چنین پروژه‌هایی در اتخاذ عقل جمعی برای درمان بیماران بسیار موثر بوده و می‌تواند در امر پیشگیری با حداقل هزینه‌ها بیشترین اثرگذاری را داشته باشد.

اکبرنژاد درخصوص بازدید روز گذشته(سه‌شتبه) مدیران شهری از شهر کاشان نیز افزود:در این شهر بیشترین بازدیدها به اقدامات انجام شده در خانه‌های تاریخی اختصاص یافت؛ در این شهر برخلاف دیگر شهرها که چنین خانه‌هایی تنها هزینه‌زا هستند، از خانه‌های تاربخی تولید ثروت می‌شود که می‌تواند الگوی ارزشمندی برای تبریز باشد

کد خبر 400665

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای شهر تبریز شورای شهر اصفهان پروژه هاي عمراني شهرداري تبريز شهرداری اصفهان بازدید شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۹۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام محمدخلیل‌پور   اظهار کرد: رهنمودها و نصیحت‌های امام جمعه محترم شهر ارومیه باید سرلوحه کارهای مجموعه مدیریت شهری قرار داده شود.

وی افزود: با اینکه جز کلان شهری‌های کشور نیستیم ولی هزینه‌های متناسب با کلانشهرهای کشور را در هر حال پرداخت می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به معضل ترافیک گفت: تعاملات دستگاه‌های ذیربط برای رفع معضل ترافیک در شهر ارومیه یک امر ضروری است.

خلیل‌پور تصریح کرد: راکد بودن ساخت و ساز در شهر باعث افزایش جرایم اجتماعی و افزایش شغل‌های کاذب در شهر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صنعت ساخت و ساز یکی از اساسی‌ترین مباحث اشتغال در شهر ارومیه است به عنوان نماینده مردم در شورا از امام جمعه محترم درخواست مساعدت برای ابلاغ طرح تفصیلی جامع شهری که ارومیه را به عنوان کلان‌شهر معرفی می‌کند، داریم.

خلیل‌پور تاکید کرد: با این کار می‌توانیم ضمن ایجاد اشتغال از جذب کمک‌های دولتی در مباحث مربوط به مسائل ترافیکی و… بهرمند شویم که نقش بسزایی در رونق ساخت و ساز و اشتغال‌زایی و چرخه اقتصادی و توسعه شهر دارد.

 

دیگر خبرها

  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است