Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید«علی آقازاده» روز چهارشنبه در نشست کمیسیون هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اراک، افزود: شرکت پالایش نفت امام‌خمینی(ره) شازند روزانه ۴۲ میلیون لیتر فرآورده نفتی در انواع مختلف تولید می‌کند و محصولات آن به مناطق مختلف کشور ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: واحد پتروشیمی شازند ۲۷۰ میلیون دلار صادرات در سال از صنایع مطرح کشور است و خوراک دهها کارگاه کوچک و بزرگ از فعالیت این پتروشیکی تامین شده و یک‌هزار شغل و ده‌ها هزار میلیارد ارزش افزوده کالاهای نفتی در استان از آم تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازاده گفت: استان مرکزی در مسیر ترانزیتی کشور واقع شده است که در کنار شبکه توزیع فرآوردهای نفتی از استان‌های با اهمیت در این حوزه نیز به حساب می‌آید.

وی اظهار داشت:استان مرکزی ظرفیت بالایی در تولید فرآوردهای نفتی دارد که باید حمایت از این قابلیت‌ها  در سایه برنامه‌های هدفمند استفاده گسترده‌تری بشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: یکی از اولویت‌های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه در مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی است.

«بهروز اکرمی» افزود: تلاش‌ بر این مهم است تا با مدیریت مطلوب و تدابیر لازم قاچاق فرآورده‌های نفتی کاهش پیدا کنند و برای مقابله با قاچاق سوخت نباید صادرات دچار مشکل شود و برنامه ریزی منسجم در این زمینه ضروری‌ است.

سرپرست شرکت ملی‌ پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی نیز گفت: مصرف سوخت استان یک میلیون و ۵۰۰ میلیون لیتر سوخت در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

«سعید جمشیدی» افزود: بعد از اصلاح قیمت بنزین مصرف سوخت سی ان جی در استان ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: محصولات پالایشگاه شازند امام خمینی (ره) دارای نشان تجاری در خاورمیانه است که نمونه آن تولید نفت سفید بدون گوگرد و تولید بنزین با حداکثر کیفیت است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: این استان ترانزیتی و در محورهای ارتباطی کشور از حساسیت خاصی برخوردار است و روزانه ۸۰۰ نفتکش کشور برای ۹ استان خوراک فرآورده نفتی ارسال می‌کند که ۷۰۰ نفتکش آن از استان مرکزی است.

سرهنگ«حسن مفخمی شهرستانی» اظهار داشت: استان مرکزی رتبه پنجم تردد کشور را در محورهای ارتباطی دارد.

۹۰ جایگاه سوخت در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان، ۳۳ شهر، ۲۳ بخش، ۷۹۵ روستای دارای دهیاری و یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها استان مرکزی فرآورده های نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی فرآورده های نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی فرآورده های نفتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: براساس اعلام سازمان شیلات، سرانه مصرف ماهی در کشور حدود 13 کیلوگرم برآورد شده است درحالی که میانگین جهانی آن حدود 20 کیلوگرم است.

یک بخشی از کمبود مصرف سرانه به دلیل ذائقه ایرانی است که به دلیل  بوی ماهی و تیغ ماهی، خانوارها به خاطر پخت و پز آنها با مشکل مواجه می‌شوند. متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه غذاهای دریایی راهکاری مبتکرانه برای این مشکل طراحی کردند.

خانلر مدیرطرح این شرکت دانش‌بنیان گفت: در راستای تکمیل زنجیره تأمین آبزیان و در راستای فرآورده‌های شیلاتی، تولید سوسیس و کالباس ماهی را در دستور کار قرار دادیم که برای نخستین بار 13 محصول سوسیس و کالباس را از ماهی "سیوس" تولید کردیم.

وی تصریح کرد: این محصولات بدون ماده نگهدارنده تا یک ماه قابلیت نگهداری دارد که همین امر،‌ ثبت اختراع شده است.

خانلر گفت: سوسیس‌هایی که در خارج از کشور از جمله چین و اروپا تولید می‌شود به شدت طعم ماهی دارد و برای مصرف‌کننده و ذائقه ایرانی اصلاً‌ مناسب نیست و ما توانستیم بعد از 15 سال کار تحقیقاتی، با بومی‌سازی خط تولید، قیمت تمام‌شده را پایین بیاوریم.

حذف بو و طعم نامطبوع ماهی در کنار حفظ همه خواص مفید آن،‌ فراپاستوریزه بودن و هضم راحت از ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان است.

از ویژگی‌های دیگر دانش‌بنیانی این محصول می‌توان به استفاده از یک چهارم حد مجاز نیترید سدیم و تعداد میکروارگانیسم صفر اشاره کرد.

این فرآورده که از محصولات فناورانه صنایع غذایی است در راستای توسعه سهم بازار کشورمان در این حوزه، قیمتی ارزان‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی دارد. این فرآورده دانش‌بنیان ایرانی تاکنون به کشورهای عراق، عمان، قطر و امارات صادر شده است.

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • برجسته کاری حجمی فرش بیجار (فیلم)
  • اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک ونوجوان رضوی- همدان