Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@03:55:30 GMT

بزرگراه شهری به پارک تبدیل شد + عکس

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۰۹۴۷

بزرگراه شهری به پارک تبدیل شد + عکس

برنامه ریزان شهری در چین، بزرگراهی در شهر چونگ کینگ را به پارکی پویا برای ساکنان شهر تبدیل کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بزرگراه فوق که طولی کمتر از یک متر و پهنایی برابر با ۶۵ فوت را به خود اختصاص داده بود اکنون به فضای عمومی و پویا تبدیل شده است. این پارک عمومی جدید که Yannan Avenue Park نام گرفت فضایی مملو از نیمکت برای استراحت بازدیدکنندگان، زمین‌های بازی متعدد و سایبان‌های رنگارنگ را دربر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایبان‌های شگفت‌انگیز پارک جدید با رنگ آمیزی زیبای خود در تمام نقاط پارک واقع شده است و جلوه‌ای بی نظیر برای آن فراهم آورده است. از آن‌جا که شهر چونگ کینگ در جنوب غربی کشور چین در دهه اخیر با رشد بی رویه جمعیت مواجه شده است، بنابراین توسعه شهر نیز با سرعت سرسام‌آوری پیش رفته است.

متأسفانه جمعیت زیاد این شهر معماران و طراحان را به سمت توسعه زیرساخت‌هایی برای سکونت و ارائه خدمات عمومی سوق داد و در نتیجه فضای عمومی و پارک در طراحی شهری به تدریج اهمیت خود را از دست داد. اما به لطف معماران لندنی، ساکنان چونگ کینگ در حال حاضر از یک پارک خطی بی‌نظیر برخوردار هستند که در آن نیاز شهروندان در تمام گروهای سنی در نظر گرفته شده است.

معماران برای تبدیل بزرگراه به پارک عمومی در مرحله اول آسفالت را کنده و جای آن را فضاهایی سبز مملو از گل‌ها و گیاهان زیبای بومی پر کردند. سپس سایبان‌هایی زیبا و رنگارنگ احداث کردند که افراد زیادی را برای استراحت و تماشای چشم‌انداز بی‌نظیر پارک به سمت خود دعوت می‌کرد. در مرحله آخر نیز احداث زمین‌های بازی، خط کشی معابر، ایجاد فضاهایی برای پیاده‌روی و نصب علائم ترافیکی پروژه را به اتمام رساند.

سایه درختان، بوته‌ها و گل‌های فصلی، مسیرهای پیاده‌روی محصور در درختان زیبا و مهم‌تر از همه فضاهای دنج تعبیه شده در پارک باعث گردهم آمدن ساکنان اطراف پارک Yannan Avenue و افزایش تعاملات اجتماعی بین آن‌ها شده است.

علاوه براین، احداث فضاهایی نظیر دیوارهای صخره‌ نوردی و زمین‌های بازی مملواز وسایل سرگرم کننده برای کودکان محبوبیت پارک را در میان شهروندان چونگ کینگ دوچندان کرده است.

کد خبر 400687

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بزرگراه پارک فضاي سبز شهري فضای سبز شهری فضاي سبز چین شهرهای جهان طراحی شهری معماری شهری برنامه ریزی شهری فضای عمومی فضای شهری طراحی فضای شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است

علیرضا احمدی سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور گفت: متوسط مصرف سوخت حدود ۱۲۰میلیون لیتر در روز  است و نسبت به قانونی که  پیش بینی شده میزان مصرف سوخت بسیار بیشتر شده است.

به گفته وی این میزان مصرف سوخت به دلیل سوء مدیریت ها در حوزه حمل ونقل عمومی است و با توجه به آنکه قانون توسعه و مدیریت مصرف پیش بینی کرده است که مصرف سوخت روند افزایشی داشته است و فاصله میزان مصرف با قانون پیش بینی شده است.

احمدی فینی گفت: میزان  مصرف سوخت ،بنزین، گازوئیل و برحسب میزان مسافر جابه جایی آنها  و براساس بار است و با توجه به آنکه  مقرر شده است  ۷۵درصد از سفرهای درون شهری از طریق ناوگان حمل ونقلی و درون شهری انجام شود اما طبق بررسی های صورت گرفته میزان سفرهای انجام شده از طریق ناوگان حمل ونقلی زیر ۵۰ درصد است .

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • لطفا خودخواهانه تردد نکنید!
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • آخرین وضعیت ساخت بزرگراه شوشتری در تهران | ۲۶ معارض تجاری و مسکونی در مسیر این بزرگراه خریداری شد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • تبدیل دره مخوف تهران به بزرگترین مرکز تفریحی شهر | پاتوق معتادها به اکوپارک تبدیل می‌ شود