Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@09:05:42 GMT

تامین ایمنی حمل‌ونقل وظیفه اصلی راهداری است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۱۴۲۲

تامین ایمنی حمل‌ونقل وظیفه اصلی راهداری است

همدان- مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل‌جاده‌ای استان همدان، گفت: یکی از روش‌های تامین ایمنی راه‌ بهره‌مندی از سامانه‌های هوشمند مبتنی بر فناوری جدید است که اکنون در این حوزه در محورهای مواصلاتی استان همدان ۷۷ دستگاه تردد شمار، ۴۲ دستگاه دوربین پایش سرعت خودروها نصب شده است.

 به گزارش خبرنگار قدس‌آنلاین، مصطفی پناهنده  ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسب فرارسیدن روز حمل و نقل و رانندگان و روز راهدار  اظهارکرد: برای بررسی وضعیت حمل کالا توسط بیش از ۱۳ هزار دستگاه کامیون در استان افزون بر نظارت و پایش بارنامه‌های صادر شده توزین در حرکت کامیون‌های باری با ۲ دستگاه مخصوص این‌کار انجام می‌دهیم و نصب ۲ دستگاه دیگر از این نیز در محورهای ارتباطی استان در دستورکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 وی ادامه داد: همچنین ۲۲ دستگاه دوربین پایش تصویری نیز در محورها وضعیت‌ راه‌ها را به اطلاع کاربران مستقر در مرکز مدیریت‌راه‌های استان می‌رساند و بر اساس رانندگان را راهنمایی و راه و ترافیک آن را با کمک پلیس راه مدیریت می‌کنیم.  پناهنده در بخش دیگر از سخنان خود افزود: ۲۲۸ ردیاب نیز در خودروهای عمرانی و فنی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل‌جاده‌ای استان نصب شده است که بر مبنای آن می‌توانیم تشخیص دهیم امکانات فنی راهداری استان در کدام محورها مشغول به کار هستند.  حمید پرورشی خرم معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان نیز با یادآوری این‌که نگهداری و بروزرسانی خدمات در راه‌ها هزینه بالایی دارد، گفت: اکنون هر کیلومتر خط‌کشی راه حدود ۴ هزارتومان هزینه دارد که در یک محور محور به صورت رفت و برگشت برای مدت ۹ ماه اگر ۶ خط طولی را اجرا کنیم به خوبی می‌توانیم دریافت هر کیلومتر چه هزینه‌ای دارد که نگهداری راه فقط محدود به خط‌کشی نیست و به سایر امکانات نیز نیازمند است.  وی با اشاره بر این‌که از جمله امکانات تامین ایمنی راه تابلوی هشداری و اخطاری و انتظامی راه‌ها است، اظهار کرد: در ۸ ماهه نخست امسال حدود ۱۳ هزار و ۱۰۶ تابلوی در این حوزه در حدود ۵۱۱۴ کیلومتر از راه‌های استان همدان تعویض، تعمیر یا اصلاح و رنگ‌آمیزی شده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۱۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم قدمی گفت: با هدف افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای و کاهش تصادفات رانندگی همزمان با فرا رسیدن هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل برنامه‌های متنوعی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در سطح استان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی محیطی، مجازی و رسانه‌ای در خصوص رعایت موارد ایمنی و ترافیکی با تمرکز بر محورهای پرتصادف و اجرای طرح آموزش ایمنی کاربران جاده‌ای، نظارت بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این روز هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی و نصب بنر حاوی پیام‌های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع‌های خدماتی-رفاهی در جاده‌ها را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

قدمی بیان کرد: در این روز مانور سراسری با حضور نیروهای امدادی از جمله راهداری، هلال‌احمر، اورژانس، آتش نشانی و پلیس‌راه به صورت نمادین در محورهای مواصلاتی استان برگزار می‌شود.

به گفته وی، همایش راکبان موتورسیکلت نیز با محوریت آموزش استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتور، آگاه سازی از تبعات عدم رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی بر خلاف جهت حرکت خودروها و رانندگی با موتورسیکلت‌های دارای نقص فنی در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

کد خبر 6088622

دیگر خبرها

  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان