Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بابیان اینکه صادرات از بندر چابهار رشد ۷۰۰۰درصدی داشته گفت: دولت برای رانندگان خارجی بندر چابهار تسهیلات ویزا و بیمه در بازه بلند مدت فراهم کند. ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، بهروز آقایی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و نمایندگان تلویزیون های خارجی اظهار داشت:خوب است دولت برای رانندگان خارجی بندر چابهار از جمله رانندگان افغانی تسهیلات ویزا و بیمه در بازه بلند مدت تری فراهم کند که اگر حضور آنها در بندر چابهار بیشتر از حد معمول شد، بتوانند راحت تر کار خود را انجام بدهند تا برای شان مشکلی ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد:بندر چابهار قادر خواهد بود به  4 استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی، رضوی و کرمان را داریم خدمات‌رسانی و تامین کند و عمده‌ترین محصولات آن‌ها مانند سیمان، خرما و انواع محصولات کشاورزی این استان را صادر کند.

وی در ادامه افزود: از استان‌هایی که نام‌ بردم بیش از  3 و نیم میلیون تن صادرات انجام می شود و فقط در سیستان و بلوچستان 3.6 میلیون تن مواد معدنی صادر وجود دارد که امکان صادرات را برای چابهار فراهم می‌کند.البته عراق هم ظرفیت‌های خوبی برای توسعه صادرات مواد معدنی دارد که برروی آن‌هم هدف‌گذاری شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان: بندر چابهار از نظر زیرساخت‌ها عقب استبندر چابهار عامل تقویت همکاری‌های بین‌المللی است

آقایی در ادامه گفت: یکی از کشورهایی که ما با آن بیشترین تعاملات اقتصادی و فرهنگی را دارد و هم‌زبان ماست افغانستان است؛ این کشور 38 میلیون نفر جمعیت دارد و میزان صادرات آن 7 میلیارد دلار است و 1.2 میلیارد تن مواد معدنی دارد؛ بندر چابهار به واسطه نزدیکی به این کشور مسیری به صرفه و اقتصادی برای صادرات و تامین‌های افغانستان است و با توجه به این که افغانستان کشوری محصور در خشکی محسوب می‌شود  و 90 درصد نیاز کالایی آن هم وارد می‌شود،نیاز به داشتن یک مسیری دریایی به صرفه مانند چابهار برای افغانستان اهمیت استراتژیک دارد.

وی در ادامه گفت: سال گذشته قرار بر این بود که یک میلیون تن گندم از هند به افغانستان برود که اولین محموله آن با تناژ 110 هزار تن با بهترین کیفیت و در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه انتقال داده شدو بخشی دیگر از این محموله هم طی روزهای آتی انتقال داده خواهد شد.

وی در ادامه گفت: بندر چابهار از دو سال قبل مورد استفاده قرار گرفته و پیشرفته‌ترین بندر در دریا و منطقه و امروز به عنوان بندری است که هر کشتی را با هر اندازه و هر نوع کالایی می‌تواند پذیرش کند و کمتر جایی است که با چنین خصوصیاتی وجود داشته باشد.

مدیرکل بنادر استان ادامه داد: در طرح توسعه بندر شهید بهشتیبه اسکله های این بندر 1700 متر اضافه شده و و این موضوع باعث شده در هر فصل از سال هیچ محدودیتی برای پذیرش کشتی نداشته باشیم؛ در محدوده روبنایی هم امروز بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور،  30 درصد تجهیزات در آن استقرار پیدا کرده است و در سال 90 به چرخه بهره‌برداری وارد شده است.

آقایی در ادامه بیان داشت: ما در پذیرش و تخلیه کشتی های کانتینری پیشرفت خوبی داشته ایم و در حال حاضر در  هر ساعت  30 دستگاه کانتینر تخلیه‌ می‌کنیم و نرم مطلوبی در تخلیه و بارگیری داریم؛ امروز بندر چابهار وضعیت جغرافیایی خوبی در بین کشورهای منطقه و بندرهای دیگر دارد که به غیر از این موضوعات، در رقابت پذیری برای کالاهای عبوری، بندر چابهار از بنادر فجیره، مسقط، دقم و ... توسعه بهتری دارد و این توسعه پایدار نیز شده است و هیچ محدودیتی در تجارت مان با دیگر کشورها نداریم.

آقایی در ادامه اظهار داشت: تشویقات خوبی در بندر چابهار اتفاق افتاده است و تخفیف هایی که نسبت به بنادر دیگر در هزینه انتقال کالاها به بندر چابهار اتفاق افتاده، 40 درصد است و هند نیز به دو بندر هندی خود که با چابهار ارتباط دارند، بسته تشویقی 40 درصدی معافیتی را ارائه داده است.

آقایی درباره اعطای تخفیفات در بندر چابهار هم  گفت: تخفیفات جابجایی کانتینرهای 20 فوتی 550 دلار بود که امروز به 300 تا 350 دلار کاهش پیدا کرده است و در کانتینر 40 فوتی هزار دلار بوده که به 500 دلار رسیده و در کانتینرهای بلندتر 3500 دلار بوده که اکنون به 2 هزار و 400 دلار کاهش یافته است و این تخفیفات به دولت هندی نیز ابلاغ شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در ادامه این مصاحبه اظهار کرد: طول کشتی های مجاز برای ورود به این بندر از 100 متر به تا 220 متر افزایش یافته است و برای سرویس های منظم خطوط لاینر و هم در خطوط فیدری این اتفاق رخ داده است.

وی در خصوص حضور شرکت‌های کشورهای خارجی در بندر چابهار و انعقاد قرارداد شرکت های مستقر در این کشورها ادامه داد: کشورهای آفریقایی، کشورهای حوزه سی.آی.اس و کشورهای آمریکای جنوبی برای حضور در این بندر اعلام آمادگی کرده اند.

وی ادامه داد: در حوزه مواد معدنی مهم این است که امروز وزارت صمت ورود پیدا کند و تعرفه 25 درصدی را که دریافت می‌کند به عنوان یک قانون برای این بندر تخفیف بیشتری قائل شود و یا اصلا حذف کند که به این ترتیب صادرات سنگ آهن خام به رشد خوبی دست پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حوزه صادرات نیز در این بندر اتفاقات خوبی افتاد و این حوزه از صفر به 7000 درصد رسیده است و برآورد ما این است که امسال به 15 هزار تن برسیم تا بخش خصوصی به این نتیجه برسد که این بندر می‌تواند برایش ارزان تر و اقتصادی‌تر تمام شود  تا در این زمینه پایدار تر شویم.

انتهای پیام/395/ش

R7843/P/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۲۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز با اشاره به اینکه برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت: ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید طی دو مرحله به رانندگان واگذار می‌شود.

امیر صفی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: در اهواز از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰، کمتر از ۲۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد، یکی از دلایل اصلی این مسئله، ارائه نشدن تسهیلات بانکی با سود کم به رانندگان تاکسی بود، با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته طی ۱۸ ماه اخیر بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به رانندگان تاکسی پرداخت شد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به ۱۳۶ دستگاه تاکسی حاصل همکاری مشترک شهرداری با کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی خوزستان و اجرایی شدن تفاهم‌نامه شهرداری اهواز با بانک ملی است، بیست‌وپنجم اردیبهشت ۷۵ دستگاه تاکسی به تاکسی‌داران تحویل خواهد شد و ۶۱ دستگاه دیگر نیز تا پایان مرداد وارد ناوگان تاکسیرانی اهواز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری اهواز تصریح کرد: از مجموع ۱۹۵۵ دستگاه تاکسی اهواز ۱۷۰۰ دستگاه فرسوده است که برای نوسازی مابقی تاکسی‌های فرسوده شهر اهواز، با توجه به مبلغ اعلام شده توسط شرکت ایران خودرو برای خرید خودروی تاکسی سورن پلاس (۴۸۶ میلیون تومان)، نیازمند تأمین حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه هستیم.

صفی‌خانی ادامه داد: صنایع زیادی در اهواز مستقر است و اگر هر صنعت تنها ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کمک کند، به راحتی می‌توانیم در سال جاری تمام ناوگان تاکسیرانی اهواز را نوسازی کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت حمل‌ونقل عمومی و در راستای بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان، ضرورت دارد صنایع در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی همکاری کنند تا نوسازی تاکسی‌ها انجام شود.

کد خبر 747400

دیگر خبرها

  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • آمادگی تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار