Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@13:51:39 GMT

دیابتی‌ها پیاز بخورند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۲۶۶۱

دیابتی‌ها پیاز بخورند

داود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره گیاه پیاز گفت: این گیاه دارای طبیعت گرم و خشک است. در منابع طب سنتی توصیه شده افراد در مسافرت، برای تعدیل شرایط بدن و سازگاری آن با محیط جدید ابتدا پیاز آن منطقه را میل کنند. همچنین توصیه شده مصرف پیاز پخته بهتر از پیاز خام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: پیاز برای پوست، درمان سرماخوردگی، حفظ سلامت چشم ها، برطرف کردن عفونت‌ها بسیار مفید است و می‌توان از آن بهره‌های زیادی برد.

حاج محمد خانی تصریح کرد: افراد می‌توانند برای باز شدن اشتها یک عدد پیاز را خوب بجوند این کار اشتهایشان را باز می‌کند؛ این کار برای پیشگیری از لخته شدن خون در عروق مفید بوده و تمام میکروب‌های دهان را از بین می‌برد.

او بیان کرد: افرادی که دیابت یا سنگ کلیه دارند، می‌توانند با مصرف روزانه ۳ فنجان آب پیاز به بهبود بیماری خود کمک کنند؛ همچنین خوردن آب پیاز در تقویت رشد کودکان نیز مفید است.

بیشتر بخوانید:آبگوشت را با پیاز یا ترشی بخورید!


این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: افراد برای درمان سرماخوردگی ، آب پیاز را با شیر گرم مخلوط کرده و میل کنید، این کار به بهبود و درمان سرفه، آسم، تنگی نفس و عفونت‌های سرماخوردگی مفید است.

حاج محمد خانی افزود: افراد برای پاکسازی ریه خود از اخلاط عفونی می‌توانند روزی دوبار، ۳ قاشق آب پیاز را با کمی دنبه آب شده گوسفندی مخلوط کرده و به مدت ۴ روز میل کنند.

بیشتر بخوانید:مفیدترین نوشیدنی‌ها برای درمان آنفلوانزا

بخور پیاز در هوای آلوده مفید است؟

او گفت: افرادی که به عفونت‌های چشم مبتلا هستند به ویژه افرادی که در هوای آلوده دچار این عفونت‌ها می‌شوند و چشمانی حساس دارند؛ می‌توانند پیاز را بجوشانند و بخور دهند.

حاج محمد خانی تصریح کرد: برای درمان زکام و رفع بی‌خوابی افراد می‌تواند شبی دو عدد پیاز را خرد کرده و درنیم لیتر آب خیس کنند و صبح همراه با صبحانه و شب قبل از خواب یک لیوان میل کنید.



او یادآوری کرد: افراد برای درد ناخن، ضرب‌خوردگی، و درمان سوختگی خود می‌توانند پیازسوخته شده را در کنار خاکستر چوب ضماد کنند. همچنین برای بند آمدن خون‌ریزی بینی می‌توانند و یک قطره از محلول آب پیاز و کمی آبلیمو را در بینی خود بچکانند.

این متخصص و پژوهشگر طب سنتی افزود: افراد در صورتی که احساس خستگی از کار‌های روزمره خود دارند می‌توانند هر روز صبح یک قاشق مربا خوری عسل را با یک استکان کوچک آب پیاز مخلوط و میل کنید، همچنین این محلول برای کمردرد‌های حاصل از ضعف نیز مفید است.

حاج محمد خانی بیان کرد: برای قطع شدن اسهال کودکان یک عدد پیاز سفید درشت را خرد کرده و در یک لیتر آب بجوشانید، پس از خنک شدن آب آن را به مرور به کودکان بدهید.

او در پایان گفت: زمانی که افراد به دندان درد مبتلا می‌شوند یک قطعه پنبه را به آب پیاز آغشته و آن را روی دندانی که درد می‌کند بگذارند؛ این کار باعث تسهیل درد شان می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درمان دیابت داروی سنگ کلیه خواص پیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

رامین نسیمی دوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی بازدیدهای مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه یک محل غیرمجاز مامایی در اردبیل به دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی شد.

وی با بیان اینکه این واحد با همکاری اداره اماکن انتظامی پلمب شد، افزود: افراد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.

نسیمی دوست خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها گزارش دهند.

کد خبر 6088418

دیگر خبرها

  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی