Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس این مقامات می‌گویند ۲۹ زخمی ناشی از انفجار آتش‌فشانی روز دوشنبه ۱۸ آذر در جزیره سفید در نیوزیلند تحت مراقبت هستند.

این رقم قبلاً ۳۱ نفر اعلام شده بود، اما بعداً یکی از زخمی‌ها درگذشت و دیگری با هواپیما به ولینگتون در استرالیا منتقل شد.

فیلم | فوران آتشفشان جزیره سفید نیوزیلند ؛ ۵ نفر کشته شدند

زخمی‌های باقیمانده هنوز به کمک تنفسی از طریق لوله تراشه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همگی این بیماران دچار سوختگی‌هایی هستند که نیاز به ترمیم و پیوند موقت پوست دارد.

مقامات بهداشتی می‌گویند گرچه در حال حاضر منابع پوست لازم را در اختیار دارند، اما انتظار دارند این بیماران در روند درمانشان نیاز به ۱.۲ میلیون سانتی‌متر مربع پوست پیوندی نیاز داشته باشند.

به گفته این مقامات سفارش این مقدار پوست به آمریکا داده شده است.

پزشکان می‌گویند ترکیب گازهای آتش‌فشانی که این زخمی‌ها در معرض آن قرار گرفته‌اند، باعث شده است که ‌ترمیم سوختگی‌های این بیماران به «درمان جراحی سریع» به‌عنوان نقطه شروع یک روند درمانی چندماهه نیاز داشته باشد.

هرکدام از این بازماندگان در یکی از چهار واحد تخصصی سوختگی نیوزیلند بستری هستند.

تابه‌حال دو بانک اهدای بافت استرالیا ۱۰۰۰۰ سانتی‌متر ‌مربع پوست آلوگرافت (انسانی) به نیوزیلند فرستاده‌اند.

افراد دچار سوختگی با پیوندهای پوستی- قطعاتی از پوست خودشان که از بخش های سالم بدن شان برداشته شده است (اتوگرافت)، پوست انسانی از بستگان یا اهداکنندگان (آلوگرافت)، تکه‌های پوست حیوانی (زنوگرافت) یا مواد مصنوعی (پروستتیک) درمان می‌شوند.

پیوندهای از نوع آلوگرافت، زنوگرافت و پروستتیک معمولا جایگزین‌های موقتی پوست هستد که برای پوشاندن زخم و جلوگیری از عفونت و از دست رفتن مایعات بدن از راه پوست به کار می‌روند. این پیوندهای پوستی را باید در نهایت برداشت چون بدن آن‌ها را رد می‌کند.

پیوندهای از نوع اتوگرافت و برخی از اشکال آلوگرافت را می‌توان به عنوان جایگزین دائمی پوست استفاده کرد.

پیوند پوست زنده به قربانیان سوختگی کد خبر 469603 برچسب‌ها آتشفشان سوختگی پیوند اعضا پوست نیوزیلند

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آتشفشان سوختگی پیوند اعضا پوست نیوزیلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۲۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، افتتاح این مجموعه آموزشی در خدمت‌رسانی به شهر جدید سهند، شهرستان اسکو، آذرشهر و سایر شهرهای اطراف مؤثر خواهد بود.

این مدرسه هوشمند با مساحت بیش از یکهزار و ۸۰۰ متر مربع و محوطه یکهزار و ۱۰۰ متر مربع، دارای آسانسور ۲۰ نفره و برانکاردبر بوده و امکانات ویژه‌ای چون آزمایشگاه، سالن چندمنظوره، چهار کارگاه و ۲۰ فضای آموزشی و سالن ورزشی داراست که با هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهر جدید سهند احداث و هوشمندسازی شده است.

با افتتاح و بهره‌برداری از این مدرسه سرانه آموزشی کودکان استثنایی در سطح شهرستان افزایش بیش از ۲ برابری خواهد یافت.

کنترل هوشمند سیستم سرمایشی و گرمایشی تمامی فضاها با قابلیت تعریف زمان بندی در راستای مدیریت مصرف انرژی، کنترل و مونیتورینگ از راه دور و اجرای سناریوهای متفاوت برای فصل مختلف سال از ویژگی‌های این مدرسه هوشمند است.

امروز همچنین با حضور مهرداد بذرپاش عملیات ساخت چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع و مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت ۲ هزار و ۵۲۴ متر مربع و براورد اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در شهر سهند آغاز شد.

امروز با حضور وزیر ره و شهرسازی ۸۳۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند به عنوان اولین واحدهای نهضت ملی مسکن در سطح استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

همچنین عملیات اجرایی ۵ پنج هزار و ۱۴۷ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند با برآورد اعتبار اولیه ۵۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

کد خبر 6089308

دیگر خبرها

  • جنایت مرد نقاش | او همسر و پسر ۱۱ ساله خود را آتش زد!
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • اقدام آتشین مرد نقاش | مادر و پسر ۱۱ ساله در خشم پدر سوختند
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان