Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران به ظرفیت استان یزد در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: نخستین پارک گردشگری فضایی دربافت تاریخی استان یزد راه اندازی می‌شود.

او افزود: پارک‌های فضا پایه فرصتی برای رونق صنعت گردشگری در این حوزه و بستری برای تحقیقات علمی محققان است که پیشرفت در هر دو ظرفیت بالقوه پارک‌های فضا پایه، موجب پیشرفت اقتصادی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 براری ادامه داد: امروزه گردشگری با تم فضایی مورد توجه اغلب کشور‌های در حال توسعه قرار گرفته واستان یزد به واسطه آسمان پاک و جذابش و به دلیل برخی زیرساخت‌های موجود مانند آسمان صاف در مناطق بیابانی، ظرفیت این را دارد که به عنوان منطقه‌ای برای جذب گردشگر و گردشگران خاص نجوم انتخاب شود.

 معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران  : با توجه به اینکه چهل سال گذشته حوزه فضایی ایران از سوی دشمنان نظام و انقلاب با تحریم مواجه بوده است متخصصان کشورمان با توان علمی خود توانسته اند به چرخه کامل فناوری فضایی دست پیدا کنند و در تلاش هستیم چند ماهواره در آینده نزدیک در مدار قرار دهیم.

رئیس سازمان فضایی با اشاره به قدمت بیش از سه هزار ساله نجوم در ایران، افزود: به دلیل جذابیت‌هایی که در فضا وجود دارد، همواره مورد توجه مردم است طوری که در گذشته مردم تلاش می‌کردند با اسرار خلقت و جذابیت‌های آسمان آشنا شوند.

براری تصریح کرد: امروزه پیاده سازی ظرفیت‌های فضا در زمین جذابیت خود را دارد، در تلاش هستیم که بتوانیم قابلیت‌های فضا را در زمین شبیه‌سازی و بتوانیم در این عرصه به ترویج فناوری فضایی کمک کنیم.

او اظهار امیدواری کرد که نهاد‌ها و افراد و مسئولان با همکاری یکدیگر بتوانند این بسترسازی را برای جذب گردشگر و علاقه‌مندان به آسمان و نجوم فراهم کنند تا فرصتی برای رونق اقتصادی و گردشگری ایجاد شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی وزیر ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران

تین نیوز

 نخستین قرارداد راه اندازی راه آهن در ایران مربوط به راه آهن تهران به شهر ری به طول ۸۷۰۰ متر بود که در سال ۱۲۶۱ شمسی از سوی ناصرالدین شاه قاجار به فابیوس بوآتال فرانسوی واگذار شد.

 بوآتال چند سال بعد قرارداد خود را به شرکت بلژیکی «آتلیرز دِ توبیز» واگذار کرد و این شرکت براساس قراردادی ۹۹ ساله دست به احداث خط آهنی زد که زائران تهرانی را به شهر ری و زیارت حضرت عبدالعظیم می برد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز،  برای راه اندازی قطار، ۴ لکوموتیو بین سال های ۱۲۶۵ تا ۱۲۸۳ شمسی وارد ایران شد که اولین لوکوموتیو را «پارس» نام گذاری کرده بودند.

 این خط آهن تا اوایل دوره رضاشاه فعال بود و کار می کرد و بعد برای همیشه از دور خارج شد و فقط بقایای آن در معدود بخش های مسیر تهران به شهر ری باقی است.

 این تصاویر همان قطار قدیمی یا «ماشین دودی» است. یکی آن را در حال عبور از دروازه شهر ری نشان می دهد و دیگری، قطار متوقف شده در ایستگاه تهران را به نمایش می گذارد.

 عکس از: آنتوان سوریوگین

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • نمای حیرت‌انگیز اسب سیاه آسمان از نگاه تلسکوپ فضایی جیمز وب / عکس و فیلم
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • ماشین دودی ؛ نخستین لکوموتیو ایران
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌