Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کوچ پاییزه عشایر بخش مرکزی و زرنه این شهرستان از مناطق ییلاقی به قشلاقی از دوم آذرماه جاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه دورترین محل اتراق عشایر ۱۲۵ کیلومتر است، افزود: بهسازی ۲۸۲ کیلومتر جاده دسترسی برای عشایر کوچرو در نظر گرفته شده که ۲۶ آذر ماه جاری پیمانکار آن مشخص می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی با بیان اینکه این عشایر بطور معمول کوچ برون استانی ندارند، گفت: در این فصل برخی عشایر کوچروی استان کرمانشاه که کوچ روی برون استانی دارند نیز به مناطق شترمل، چوگه و جاده کاشی پور شهرستان ایوان کوچ می کنند.

وی یادآور شد: عشایر کوچرو در مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت از مناطق ییلاقی به قشلاقی می رسند و در این مناطق برای گذران فصل سرد زمستان مستقر می شوند.

رییس اداره امور عشایری ایوان گفت: در راستای ارائه خدمات پشتیبانی به عشایر کوچرو، آبرسانی سیار توسط یک دستگاه تانکر آبرسان دولتی به محل آب انبارهای واقع در مسیر کوچ عشایر به ازای هر خانوار ۲ هزار لیتر برای ۱۰ روز و همچنین تامین آب شرب دام های همراه عشایر اقدام می شود.

عشایر منطقه ایوان ۹۴۷ خانوار با ۶ هزار و ۴۰۵ نفر جمعیت هستند که بیش از ۱۳۹ هزار راس دام همراه دارند و سالانه ۳۰ درصد گوشت مورد نیاز استان ایلام را تامین می کنند.

برچسب‌ها ایوان سازمان امور عشایر ایران کوچ عشایر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایوان سازمان امور عشایر ایران کوچ عشایر ایوان سازمان امور عشایر ایران کوچ عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۳۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ایوان اندیکا به تمرینات گروهی رم

پس از سقوط نگران کننده ایوان اندیکا در جریان دیدار اودینزه و آاس رم در هفته ۳۲ سری آ، این بازی نیمه تمام ماند و ایوان اندیکا به بیمارستان منتقل شد. او یک روز بعد از بیمارستان مرخص شد و دیگر خطری این مدافع ساحل عاجی را تهدید نمی کند.

به نقل از رمانیوز؛ ایوان اندیکا از دیروز به تمرینات گروهی رم بازگشت و مجوز انجام فعالیت های سنگین را دریافت کرد. به این ترتیب او می تواند در بازی مقابل ناپولی، جالوروسی را از روی نیمکت همراهی کند. اندیکا برای بازی حساس پنج شنبه شب مقابل بایرلورکوزن کاملا در دسترس ده روسی خواهد بود.

 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • محکومیت ۲۳۶ میلیاردی مدیرعامل یک کارخانه آرد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • بازگشت ایوان اندیکا به تمرینات گروهی رم
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ ها
  • خودداری از اتراق در اطرف رودخانه‌ها و مسیل‌ها