Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان گرتا تونبرگ ۱۶ ساله‌ جوانترین فردی است که تا به حال مجله تایم به عنوان «شخص سال» انتخاب کرده است.

تونبرگ پس از سخنرانی خشمگینانه‌اش خطاب به رهبران جهانی در «اجلاس کنش اقلیمی سازمان ملل» در ماه سپتامبر در نیویورک در انتقاد از بی‌عملی‌شان در برابر بحران اقلیمی که در اینترنت فراگیر شد، توجه بین‌المللی را به خودش جلب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرتا تونبرگ خطاب به سیاستمداران: ما شما را زیر نظر می‌گیریم

او بار دیگر کنفرانس COP25 25 در مادرید در هفت گذشته بار دیگر از رهبران جهانی انتقاد کرد.

ادوارد فلسنتال، سردبیر تایم نوشت: «تونبرگ به بزرگترین صدا درباره بزرگترین موضوع رویاروی سیاره ما و تجسمی از دگرگونی گستردهتر نسلی در فرهنگ ما است که خود را در هر جایی از پردیس‌های دانشگاهی در هنگ‌کنگ تا سالن‌های کنگره در واشنگتن نشان می‌دهد.»

جایزه صلح نوبل برای گرتا تونبرگ؟ جایزه «نویسنده سال واترستونز» برای گرتا تونبرگ نوجوان گرتا تونبرگ با لئوناردو دی‌کاپریو دیدار می‌کند شخص سال مجله تایم چه کسی است؟

هر سال، مجله تایم تاثیرگذارترین شخص، گروه، جنبش یا ایده را در ۱۲ ماه گذشته معرفی می‌کند. تایم سال پیش گروه «نگهبانان» (Guardians)، گروهی از روزنامه‌نگاران که در محل کارشان هدف آزار یا تعدی قرار گرفته بودند، را به عنوان شخص سال معرفی کرد. گروه «شکنندگان سکوت»، گروهی از افراد که پیشگام گزارش سوءرفتار جنسی نسبت به خودشان شدند، را به عنوان شخص سال برگزید.

این سومین سال متوالی است که مجله تایم یکی از رهبران جهانی را برای شخص سال انتخاب نمی‌کند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در سال ۲۰۱۵ و دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ به عنوان شخص سال معرفی شدند. آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی و جوزف استالین، رهبر شوروی نیز در زمان خودشان به عنوان مرد سال مجله تایم برگزیده شدند.

فلسنتال در مصاحبه‌ای در این هفته گفت: «شخص سال از دیدگاه ما شخصی است که بیشترین تاثیر را چه خوب و چه بد بر رویدادهای سال گذاشته است. در واقع به نظر من مجله تایم درباره اشخاص و ایده‌هایی است که جهان را شکل می‌دهند و شخص سال درباره افرادی است که به آن سال شکل می‌دهند.»

فلسنتال در رونمایی شخص سال ۲۰۱۹ در شوی تلویزیونی Today درباره تونبرگ گفت: «او ۱۴ ماه پیش یک معتترض تنها با یک پلاکارد نقاشی‌شده با دست بود. او اکنون میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در ۱۵۰ کشور را رهبری می‌کند تا به خاطر سیاره ما عمل کنند.»

فهرست‌ نامزدهای شخص سال ۲۰۱۹ مجله تایم شامل دونالد ترامپ، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا، «افشاگر» (Wistleblower) ناشناسی که رابطه ترامپ با دولت اوکراین برای اعمال نفوذ در انتخابات آینده رئیس‌جمهوری این کشور را لو داد و معترضان هنگ‌کنگی بودند.

تایم کاربران اینترنت را به عنوان "شخص سال" برگزید پیکارگران با ابولا: شخص سال مجله تایم پاپ فرانسیس "شخص سال" ۲۰۱۳ مجله تایم شد آنگلا مرکل؛ شخصیت سال ۲۰۱۵ مجله تایم دونالد ترامپ شخصیت ۲۰۱۶ نشریه تایم شد کد خبر 469612 برچسب‌ها آب و هوا - اقلیم محیط زیست جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا اقلیم محیط زیست جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری

ناسا تصاویر تایم لپس خیره‌کننده‌ای از دو ابرنواختر معروف در کهکشان راه شیری منتشر کرده است. این تصاویر که توسط تلسکوپ‌های مختلف از جمله رصدخانه چاندرا ناسا گرفته شده‌اند، تغییرات چشمگیری را در طول زمان نشان می‌دهند که ناشی از انفجار ستاره‌ای است. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، دانشمندان تصاویر "تایم لپس" خیره‌کننده‌ای از دو ابرنواختر معروف در کهکشان راه شیری منتشر کرده‌اند. این تصاویر که توسط تلسکوپ‌های مختلف از جمله رصدخانه چاندرا ناسا گرفته شده‌اند، تغییرات چشمگیری را در طول زمان نشان می‌دهند که ناشی از انفجار ستاره‌ای است.

یکی از ابرنواخترها، بقایای ابرنواختر خرچنگ است که در سال 1054 میلادی منفجر شد. این انفجار در آن زمان چنان درخشان بود که حتی در روز قابل مشاهده بود. تصاویر تایم لپس نشان می‌دهند که بقایای این ابرنواختر در طول هزار سال گذشته به طور قابل توجهی گسترش یافته است.

.

ابرنواختر دیگر، بقایای Cassiopeia A است که حدود 350 سال پیش منفجر شد. این ابرنواختر نیز بسیار درخشان بود و توسط منجمان در سراسر جهان مشاهده شد. تصاویر تایم لپس نشان می‌دهند که بقایای Cassiopeia A نیز در حال گسترش است، اما با سرعت کمتری نسبت به بقایای ابرنواختر خرچنگ.

تلسکوپ فضایی "جیمز وب" تصویر نخستین ابرنواختر خود را منتشر کرد

این تصاویر جدید به دانشمندان کمک می‌کند تا نحوه انفجار ستاره‌ای و تکامل بقایای آنها را بهتر درک کنند. آنها همچنین یادآور قدرت و زیبایی پدیده‌های طبیعی هستند.

تصاویر تایم لپس توسط تلسکوپ‌های مختلف از جمله رصدخانه چاندرا ناسا، تلسکوپ فضایی هابل و رصدخانه اشعه ایکس XMM-Newton گرفته شده‌اند.

دانشمندان از این تصاویر برای مطالعه نحوه انفجار ستاره‌ای و تکامل بقایای آنها استفاده می‌کنند.

ابرنواخترها نقش مهمی در تکامل کهکشان‌ها دارند. آنها عناصر سنگینی را در فضا آزاد می‌کنند که در نهایت برای تشکیل ستارگان و سیارات جدید استفاده می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویر همسر ناوالنی بر روی جلد مجله تایم
  • تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری
  • (ویدئو) ماجرای خواستگاری بازیگر معروف «نون خ» از دختر ترامپ
  • (ویدیو) بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!
  •  دختر نوجوان قربانی بازی کودکانه خواهرزاده‌اش شد
  • ۱۹ بازیکن به اردوی والیبال دختران نوجوان فراخوانده شدند
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان در بیابان‌های ورامین!
  • ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • حکم اعدام برای دو برادر و پسرعمویشان به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان