Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@01:31:29 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۳۶۳۶

پنج رویداد جهان

ماجراجویی عجیب 11  مهاجر چینی

قوانین مهاجرتی امریکا که در سال‌های اخیر به خاطر سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا بسیار سختگیرانه شده، مهاجران را وامی دارد دست به ماجراجویی‌های خطرناک و گاه عجیب بزنند تا هرطور شده راه خود را به امریکا باز کنند. در تازه‌ترین مورد، 11 مهاجر چینی که قصد داشتند از مرز مکزیک وارد امریکا شوند، در ماشین لباسشویی، کمد و مبلمان مخفی شده بودند اما پلیس مرزی امریکا متوجه شد و آنها را دستگیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  --- تعطیلی کمپ پناهجویان در بوسنی در بوسنی دیروز سه‌شنبه یک کمپ متعلق به پناهجویان بسته شد و 600 پناهجویی که در شرایط بسیار سخت و با حداقل امکانات در آن زندگی می‌کردند، با چندین اتوبوس به یک سربازخانه منتقل شدند. کمپ پناهجویان «ووچیاک» که به خاطر وضعیت بهداشتی خیلی ضعیف و فقدان امکانات ضروری در کانون توجه سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی قرار گرفته بود و از ماه‌ها قبل بارها مقامات بین‌المللی خواستار تعطیلی آن شده بودند، روز سه‌شنبه در حالی تمام پناهجویان را به یک سربازخانه مجاور منتقل کرد که هیچ خبرنگاری اجازه ورود به کمپ و تهیه گزارش درباره انتقال پناهجویان را نداشت. در ماه‌های اخیر بوسنی شاهد هجوم بیش از حد انتظار پناهجویان به این کشور بوده است.   ---   یخ‌های گرینلند آب می‌شوند سرعت آب شدن یخ‌های گریلند 7 برابر بیشتر از دهه 1990 شده است و این اتفاق یعنی صدها میلیون نفر از جمعیت جهان در معرض خطر سیلاب قرار دارند. به این ترتیب بالا آمدن سطح دریاها تا سال 2100 احتمالاً به 67 سانتیمتر می‌رسد در حالی که پیش از این، در مطالعات جامع بین‌المللی، سرعت آب شدن یخ‌های گرینلند خیلی کمتر پیش‌بینی شده بود.   --- جمهوری چک صحنه تظاهرات گسترده هزاران نفر از مردم جمهوری چک سه‌شنبه شب بار دیگر با برگزاری تظاهرات در پراگ، پایتخت این کشور؛ خواستار استعفای «آندره بابیش»، نخست‌وزیر این کشور شدند. معترضان نخست‌وزیر را به فساد مالی متهم می‌کنند زیرا او در حال حاضر چند پرونده فساد دارد و متهم است، از یارانه‌های اتحادیه اروپا برای اهداف شخصی استفاده کرده است.   --- جدیدترین کشور جهان را بشناسیم در اقیانوس آرام در شرق کشور«پاپوآ گینه نو» جزایری غنی از منابع به‌نام «بوگاینویله» وجود دارد که از 18 سال قبل تاکنون تحت حاکمیت «پاپوآ گینه نو» بود اما از این پس می‌خواهد مستقل شود و نام خود را به‌عنوان جدیدترین کشور جهان ثبت کند. ساکنان«بوگاینویله» برای اینکه بتوانند کشور مستقلی تشکیل دهند یک همه پرسی غیرالزام آور برگزار کردند و براساس نتیجه این رفراندوم که امروز چهارشنبه اعلام شد، 98 درصد از جمعیت 200 هزار نفری این جزایر به استقلال رأی دادند. نتیجه این انتخابات هر چند الزام آور نیست اما پارلمان ملی«پاپوآ گینه نو» را مجبور خواهد کرد، نشستی برای تأیید آن برگزار کند. دراین پارلمان مخالفان رفراندوم کم نیستند اما پیروزی 98 درصدی موافقان استقلال آنقدر قابل توجه است که به نظر نمی‌آید پارلمان بتواند کاری بکند.  

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنسولگری افغانستان در شهر کراچی پاکستان اعلام کرد ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس آزاد شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالجبار تخاری» سرکنسول حکومت افغانستان در کراچی اظهار داشت 63 پناهجویی که در مسیر بازگشت به افغانستان بازداشت شده بودند پس از تلاش‌ها، آزاد شدند.

وی افزود این پناهجویان بدون دلیل موجهی در منطقه «گوتکی» در ایالت «سند» پاکستان بازداشت شده بودند.

تخاری تاکید کرد پناهجویان بازداشت شده با وساطت کنسولگری افغانستان آزاد و به کشورشان بازگشتند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود بازداشت پناهجویان افغان توسط نهادهای امنیتی پاکستان به شدت افزایش یافته است.

بر اساس آمار کنسولگری افغانستان در کراچی از نیمه فروردین ماه سال جاری تاکنون بیش از 4 هزار پناهجوی افغان شامل زنان و کودکان از زندان‌های پاکستان آزاد شدند و به افغانستان بازگشتند.

محرومیت 80 درصدی کودکان پناهجوی افغان از تحصیل در پاکستانآزادی 89 پناهجوی افغان از زندان‌های پاکستانبرنامه جهانی غذا: هزاران خانواده پناهجوی افغان دست خالی از پاکستان اخراج شده‌اند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین
  • امریکا: آغاز ساخت اسکله در ساحل غزه
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد