Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی عملیات اجرایی پروژه احداث قطعه دوم باند کاشمر - سه راهی شادمهر به طول 20 کیلومتر و اعتبار بالغ بر 700 میلیارد ریال آغاز شد.

در این مراسم معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: باند دوم محور شادمهر- کاشمر- خلیل‎آباد به بردسکن و انابد از اولویت‎های بسیار مهم است و به طور جد در دستور کار استان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد پارسا اظهار کرد: به رغم اینکه کار پروژه باند دوم شادمهر به کاشمر از سال‌های 85 و 86 آغاز شده بود اما به دلیل نداشتن اعتبار و تخصیص‎ لازم کار بسیار با کندی پیش می‎رفت.

وی گفت: در سال 1390 قطعه‎ای از این پروژه بین کاشمر و خلیل‎آباد به طول 14 کیلومتر از محل اعتبارات استانی و بعضأ اعتبارات ملی انجام شد و به بهره‎برداری رسید.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بیان کرد: از سال 90 نیز به دلیل اهمیتی که پروژه داشت و به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت برای گرفتن ردیف ملی حداقل 6 جلسه برگزار شد و پیگیری‎هایی صورت گرفت.

پارسا افزود: اگر چه تا قبل از سال 97 وضعیت این پروژه معلوم نبود اما سال گذشته با پیگیری‎های مسئولان شهرستان به خصوص نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی برای پروژه ردیف ملی گرفته شد.

وی گفت: همزمان با سفر ریاست جمهور به خراسان رضوی برای 4 پروژه اعتبار گذاشته شد که برای محور شادمهر به کاشمر به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‎ها 90 میلیارد تومان اعتبار مصوب شد، و امسال نیز تخصیص خوبی داشتیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بیان کرد: با اعتبار تخصیص یافته 14.5 کیلومتر از این محور با کمک شهرداری کاشمر انجام شد و امروز عملیات اجرایی 14 کیلومتر قطعه دوم آغاز شده است.

وی اظهار کرد: این پروژه امسال حدود 14 میلیارد تومان اعتبار دارد، برای هر کیلومتر این محور باید 4 میلیارد تومان هزینه شود.

پارسا بیان کرد: اینکه سال 97 در کل کشور فقط 24 طرح دارای ردیف ملی شدند که یکی پروژه محور شادمهر به کاشمر بود جای تقدیر و تشکر دارد و کار بسیار ارزشمندی است.

وی ادامه داد: با سفر استاندار خراسان رضوی در تیرماه به کاشمر و قول مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به مردم این شهرستان مقرر شد شهریورماه قطعه اول این پروژه به بهره‎برداری برسد که با کمک شهرداری کاشمر در آماده کردن زیرسازی و پس از انجام آسفالت زیر بار ترافیک قرار گرفت.

پارسا مطرح کرد: محور شادمهر به کاشمر 54 کیلومتر است که تاکنون 14 کیلومتر از باند دوم به سرانجام رسیده و عملیات اجرایی 20 کیلومتر دیگر آغاز و مطالعات 20 کیلومتر بعدی نیز شروع و مجوز وزارتخانه راه و شهرسازی برای مناقصه گرفته شده است.

وی گفت: اگرچه زودتر از این باید محور شادمهر به کاشمر چهارخطه می‌‏شد، ولی اعتباری نداشتیم اما در حال حاضر طلسم این پروژه شکسته شد و اعتبارات خوبی تخصیص یافته است.

برخی برای خون هموطن خودشان ارزش قائل نیستند

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: متاسفانه دوبانده شدن محور شادمهر به کاشمر در سال‌های دور و ادوار نزدیک به یک موضوع سیاسی آزار دهنده تبدیل شده بود. برخی افراد برای خون عزیزان هموطن خودشان ارزش قائل نیستند و این پروژه‎ را در این سال‌ها به یک مسئله رنج‌آور تبدیل کردند.

بهروز بنیادی افزود: متاسفانه به رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته و کارهای انجام شده اما هنوز افرادی هستند که قبول ندارند این محور دوبانده شده و حاضر هستند از مسیر خاکی تردد کنند ولی خودرویشان بر روی محور دوم نیاید این نشان می‎دهد این افراد چقدر کوته‌فکر هستند.

وی اظهار کرد: پروژه قطعه دوم باند کاشمر - سه راهی شادمهر با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان انجام خواهد شد. امیدواریم تا پایان سال جاری پیمانکار قطعه بعدی نیز انتخاب شود، همچنین برای محور خلیل‎آباد به بردسکن هم اقداماتی در دست انجام است.

بنیادی گفت: در حال حاضر به دلیل بالا بودن آمار تصادفات و مرگ و میر و تاکید پلیس راه استان محور شادمهر به کاشمر در اولویت قرار دارد، به همین علت امسال 30 میلیارد تومان برای این محور گذاشته شده که تلاش می‎شود، افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ایمنی جاده و جان مردم شوخی بردار نیست، افزود: اگرچه این پروژه دغدغه همه مردم بود نه فقط دغدغه شخصی یک مسئول، ولی متاسفانه ناملایمات بسیاری صورت گرفت.

تصادفات کاهش یافت

فرماندار کاشمر نیز عنوان کرد: روان سازی تردد و امنیت مردم یکی از زیرساخت‎های توسعه است، با توجه به حدود سه میلیون زائر و گردشگری که در طول سال داریم امنیت این افراد برای ما بسیار مهم است.

مسلم ساقی بیان کرد: در همین راستا تاکید داشتیم قطعه اول پس از ایمن شدن و نصب علائم بازگشایی شود که پس از نصب شدن علائم زیر بارترافیکی رفت.

وی اظهار کرد: طی هشت ماهه ابتدای سال حاری در تصادفات درون شهری و برون شهری کاهش بسیار محسوسی داشتیم، به طوری که در تصادفات برون شهری امسال  11 مورد فوتی داشتیم ولی سال گذشته 18 مورد بوده و در تصادفات درون شهری از 11 مورد در سال قبل به یک مورد در سال جاری کاهش یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: راه وشهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان

به گزارش خبرنگار مهر، اکرم فرهادی صبح پنج شنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی پایگاه سلامت شهید فرهی گفت: هدف از ساخت پایگاه‌های سلامت، ارائه خدمات بهینه به مردم در یک فضای فیزیکی با استاندارهای مطلوب وزارت بهداشت است.

فرهادی افزود: با اجرایی شدن برنامه سلامت خانواده (نظام ارجاع با پزشکی خانواده) در شهر برازجان، خوشبختانه تاکنون ۳۷ پایگاه سلامت راه‌اندازی شده است که تعدادی از این پایگاه‌ها در فضای مراکز خدمات جامع سلامت مستقر هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان دشتستان ۱۴ پروژه در حوزه بهداشت و درمان با اعتبار ۸۳۱ میلیارد ریال در حال احداث است و سه پروژه بهداشتی، پانسیون پزشکان دالکی، پایگاه سلامت شهید فرهی و پانسیون پزشکان رود فاریاب با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن‌ها آغازشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: سه پروژه مرکز خدمات جامع سلامت کلمه، رود فاریاب و امیرالمؤمنین شهر برازجان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد به‌زودی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

کد خبر 6088254

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • اخذ مجوز ماده ۲۳ برای اجرای باند دوم دهق به گلپایگان