Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@20:42:15 GMT

گردهمایی تخصصی خوراک رشت برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۴۲۰۴

گردهمایی تخصصی خوراک رشت برگزار شد

نخستین گردهمایی تخصصی خوراک به‌‌مناسبت چهارمین سال ثبت شهر رشت به‌‌عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی در یونسکو در رشت برگزار شد. ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، نخستین گردهمایی تخصصی خوراک رشت عصر امروز با حضور سرآشپزان و رستوران‌داران رشت در تالار گفتگوی عمارت تاریخی شهرداری رشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه شهرهای خلاق یونسکو در این نشست با بیان اینکه گیلان مهد فرهنگ است اظهار داشت: فرهنگ غذایی در گیلان بسیار اهمیت دارد و همین فرهنگ موجب شد که رشت به‌‌عنوان‌ شهر خلاق خوراک‌شناسی در بین شبکه شهرهای خلاق یونسکو شناخته و به ثبت‌ برسد.

سیدرضا فخرزاده با اعلام اینکه 280 غذای ثبت‌‌شده در استان گیلان داریم خاطرنشان کرد: غذاهای گیلانی همواره پرطرفدار است از این رو بسیاری از رستوران‌ها در شهرهای کشور نیز غذاهای گیلانی را سرو می‌کنند.

راه‌آهن ایران در یونسکو ثبت جهانی می‌شود ‌ابونصر فارابی و عطار نیشابوری در فهرست گرامیداشت یونسکو قرار گرفتندگردوی تویسرکان در یونسکو ثبت جهانی می‌شود

وی با بیان اینکه شهر رشت به‌‌‌واسطه عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی تبدیل به یک شهر جهانی شده و باید از این برند به‌‌نحو مطلوب استفاده شود گفت: این موفقیت متعلق به شخص خاصی نیست بلکه تمام مردم گیلان صاحب این برند هستند و در کسب این موفقیت نیز تاثیرگذار بودند.

رئیس شورای شهر رشت نیز در این نشست با اشاره به اهمیت خوراک در گیلان اظهار داشت: بانوان گیلانی نیز به‌‌‌واسطه خلاقیت خود در کسب این موفقیت برای شهر رشت بسیار تاثیرگذار بودند.

اسماعیل حاجی‌پور با بیان اینکه سرآشپزان و رستوران‌داران گیلانی تلاش کنند تا کیفیت عرضه غذاهای خود را بالا ببرند افزود: مسافرانی که به گیلان سفر می‌کنند همواره شیفته مهمان‌نوازی و مهربانی گیلانیان می‌شوند و البته رستوران‌داران ما نیز در عرصه معرفی غذاهای گیلانی خوش درخشیدند.

رئیس شورای شهر رشت با ارائه گزارشاتی از وضعیت برخی پروژه‌های شهری ابراز داشت: عملیات اجرایی احیای رودخانه‌های شهر رشت رسماً آغاز شده است و تا پایان سال نیز 50 میلیارد تومان اعتبار برای احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت اختصاص داده می‌شود‌.

حاجی‌پور با اشاره به پروژه پارک آبی در شهر رشت خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار بیش از هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته است و به‌‌زودی عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به لزوم داشتن شهر الکترونیک عنوان کرد: اقدامات لازم جهت برخورداری از شهر الکترونیک و برای تسهیل کار ارباب رجوع در شهرداری رشت و اتصال فیبر نوری نیز در حال انجام است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت نیز در این نشست ضمن قدردانی از تمام کسانی که موجب کسب این برند و موفقیت برای شهر رشت شدند اظهار داشت: اگر امروز شهر رشت به‌‌‌عنوان شهر خلاق خوراک‌‌شناسی شناخته شده در واقع حاصل تلاش سرآشپزان و رستوران‌داران گیلانی است.

علیرضا قانع با بیان اینکه شهر رشت تنها شهر خلاق خوراک‌شناسی ایران است که باید از این برند به بهترین نحو استفاده شود گفت: به‌‌زودی سایت شهر خلاق خوراک‌شناسی که شامل جانمایی رستوان‌ها، اغذیه‌فروش‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مراکز مختلف سرو غذای رشت است راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به لزوم شبکه‌سازی آشپزان گیلانی برای ارتباطات بین‌الملل و استانداردسازی رستوران‌ها افزود: هم‌اکنون بیش از هزار و 500 واحد صنفی مرتبط با سرو غذا را در رشت شناسایی کردیم و یکی از برنامه‌های ما این است که یک شبکه‌سازی بین آشپزخانه‌ها و آشپزان گیلانی ایجاد کنیم.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت ارائه استانداردهای لازم و بین‌المللی و صدور گواهی برای آشپزان و برگزاری فستیوال‌های مختلف با مشارکت‌ رستوران‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/612/ ع

R7877/P/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۴۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اولین دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی (طرح مرجع و ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آموزش و توانمندسازی بانوان برای تبلیغ و ترویج عالمانه و هنرمندانه حجاب و زیست عفیفانه) با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت برگزار می‌شود.

توانمندسازی در پاسخگویی به شبهات حجاب و شیوه‌های مواجهه و مناظره، آموزش شیوه‌های تبلیغ، جذب و ارتباط مؤثر با مخاطبان و روش‌های نوین فعالیت‌های فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف از موضوعات این دوره آموزشی به شمار می‌رود.

این دوره آموزشی همراه با اعطای گواهینامه و ادامه دار بودن آموزش در سطوح بالاتر (تکمیلی و تخصصی) و شرکت در عملیات‌های روشنگری و تبیین بعد از قبولی در آزمون علمی و کسب امتیاز عملی است.

اولین دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت از ساعت ۷:۱۵ تا ۱۳:۱۵ برگزار می‌شود. این دوره ۸ ساعت حضوری به همراه ۸ ساعت مجازی در سایت دانشگاه مجازی تخصصی عفاف است.

کد خبر 6088994 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • رقابت بیش از ۲۷ هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری
  • رقابت بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی در ۲ گروه آزمایشی
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان