Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش کمالی کارشناس مسئول برنامه ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بیماری ایدز بر اثر ویروس HIV بروز پیدا می‌کند و جزء بیماری‌های عفونی محسوب می‌شود به طوری که برخی از افراد ویروس HIV را با ایدز اشتباه می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: وقتی که فردی با انجام آزمایش‌های مربوطه دارای HIV مثبت می‌شود این موضوع به مفهوم آن است که ویروس HIV در بدن فرد موجود است، ولی این مسئله به معنای این نبوده که فرد مبتلا به بیماری ایدز باشد، اما به مرور زمان منجر به عارضه ایدز در افراد می‌شود.
کارشناس مسئول برنامه ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت تأکید کرد: امروزه درمان‌های مؤثری برای ویروس HIV تولید شده است و این دارو‌ها از تکثیر ویروس ایدز در بدن افراد جلوگیری می‌کند.
کمالی بیان کرد: با توجه به پیشرفت علم پزشکی و درمان‌های جدید دیگر بیماری ایدز چهره مرگباری ندارد و این عارضه کشنده نیست.
او با اشاره به ارتباط بیماری ایدز و دوران جوانی اظهار کرد: انتقال ویروس HIV از طریق استفاده از سرنگ آلوده و تماس جنسی است و هیچ فردی با روبوسی یا خوردن غذا با ظرف مشترک با بیماران مبتلا به ایدز به این عارضه مبتلا نمی‌شود.
کارشناس مسئول برنامه ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت اظهار کرد: ویروس HIV در زنان باردار اگر به موقع درمان نشود احتمال دارد که بیماری ایدز به جنین منتقل شود به همین دلیل در دوران بارداری آزمایش‌های مربوط به ایدز انجام می‌گیرد که در صورت ابتلای مادر اقدامات درمانی و مراقبتی انجام می‌شود که در این حالت با تشخیص به موقع بیماری ایدز می‌توان از ابتلای جنین پیشگیری کرد.

لزوم شناسایی جوانان با رفتار‌های پرخطر در زمینه کنترل بیماری HIV

کمالی افزود: در تمام دنیا سن شیوع ابتلا به بیماری ایدز در دوران جوانی است و باید آموزش‌های لازم در زمینه رفتار‌های پرخطر به این گروه سنی آموزش داده شود.
او با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در زمینه کنترل HIV گفت: کنترل HIV و بیماری ایدز مختص وزارت بهداشت نبوده و سازمان‌های مختلف باید خدمات خوبی را در این خصوص ارائه دهند که در این میان ارتقای آگاهی، پیشگیری و انجام آزمایش HIV به همراه مراقبت و درمان از جمله اقدامات مؤثر برای کنترل HIV است.

بیشتر بخوانید: نکات حیاتی درباره ایدز که کمتر به گوشتان خورده است +راه‌های پیشگیری و انتقال

کارشناس مسئول برنامه ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت یادآوری کرد: مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری به طور رایگان خدمات بهداشتی، مراقبتی و درمانی را ارائه می‌دهند و علاوه بر بیماران خانواد‌ه‌های آن‌ها نیز که در معرض خطر قرار دارند از خدمات خوبی به طور کاملاً رایگان و محرمانه بهره‌مند می‌شوند.
او افزود: اگر HIV مادران باردار مثبت باشد تست‌های تکمیلی برای آن‌ها در نظر گرفته و سپس در کمترین زمان مادر باردار تحت درمان قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری ایدز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۴۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرهای درمانی رایگان با اسنپ

اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳ ماه رایگان کرد.   به گزارش روابط عمومی اسنپ، این طرح با ارزش ۴۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان برای تسهیل رفت‌و‌آمد کودکان مبتلا به بیماری‌های سخت و همراهانشان در نظر گرفته شده بود که از مناطق کم‌برخوردار برای درمان به تهران سفر می‌کنند. اسنپ هم‌مسیر با کودکان تحت درمان جامعه هدفِ این طرحِ همسو با ماهیت کسب‌وکار شرکت اسنپ کودکانی هستند که برای درمان از محل سکونت خود به شهر تهران سفر می‌کنند.   این کودکان و خانواده‌هایشان اغلب از مناطق کم‌برخوردار هستند و در منطقه‌ محل سکونت خود به مراکز درمانی مجهز یا کادر پزشکی متخصص دسترسی ندارند. اجرای این طرح گامی کوچک برای تسهیل رفت‌وآمد این گروه به مراکز درمانی است.   طرح تخفیف‌ ویژه‌ ۲۰ درصدی به موسسات نیکوکاری از جمله طرح‌های مشابهی است که در تمام طول سال برای تسهیل رفت‌آمد و کاهش هزینه‌های موسسات نیکوکاری اجرا می‌شود. معرفی خیریه‌ پزشکی نوین ماموریت این خیریه پوشش هزینه‌ها و منابع لازم برای درمان کودکان زیر ۱۸ سال و زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق کم‌برخوردار است. در راستای این هدف نیز بستر مناسبی را برای همکاری با نیروهای متخصص پزشكى، پرستارى و مددکارى برای تشخیص، درمان، مشاوره و راهنمایى تخصصى رایگان فراهم کرده است.   این خیریه کودکان کم‌برخورداری را که برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی نیاز است به تهران سفر کنند از ابتدای سفرشان تا زمان بهبودی کامل همراهی و حمایت می‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری