Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اواخر سال گذشته، به علت آنکه میزان تولید پنبه در کشور پیش بینی نشده بود برای برطرف کردن نیاز صنعت نساجی، مقدار زیادی نخ و پنبه وارد شد.

 عباس کشاورز افزود: تولید پنبه با نظارت یک تعاونی انجام می‌شود و دارای یک تشکل ملی است که بازار و تولید این محصول را مدیریت می‌کند و امسال هم تولید پنبه در مقایسه با سال گذشته حدود 12 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در بهمن و اسفند سال گذشته پیش بینی درستی از میزان کاشت پنبه در بهار امسال نشد و برای اینکه برای صنعت نساجی مشکلی پیش نیاید واردات انجام شد، منتها این واردات به دلیل میزان کاشت بالای این محصول، نسبت به تولید داخلی متعادل نبود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: مدتی است که با وزارت صمت و صنایع نساجی هماهنگی انجام شده است که میزان واردات متعادل شود و تولیدکننده داخلی از بابت واردات متضرر نشود.

کشاورز تاکید کرد: در حال حاضر بازار پنبه نامناسب نیست، کشاورزان نگران نباشند و اگر کشاورزان به هر دلیلی، مشکل فروش پنبه داشته باشند وزارت جهاد کشاورزی با خرید تضمینی ورود می‌کند و حتی اگر برای کشاورزان قیمت خرید تضمینی به صرفه نباشد خرید توافقی می‌کنیم.

وی افزود: پنبه یک کالای باارزش است و حتما وزارت جهاد از تولید داخلی آن حمایت می‌کند.
کشاورز با اشاره به اینکه دولت امر بازرگانی را در وزارت صمت متمرکز کرده است گفت: پیشنهاد ما این است که در مورد واردات محصولات کشاورزی ابتدا باید حجم تولید از وزارت جهاد استعلام شود سپس در مورد کسری آن با وزارت صمت به توافق مشترک برسیم.

* تسنیم

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین، مجید اسدالهی در خصوص تکمیل واحدهای نیمه‌تمام صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی، افزود: بالغ بر ۱۵۰۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد چشم انتظار حمایت و تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل و ورود به فرآیند فرآوری محصولات کشاورزی است.

وی اظهار داشت: برای تکمیل این واحدها اعتباری بالغ بر ۳۷ همت مورد نیاز است که با تخصیص این حجم از اعتبار در قالب تسهیلات بالغ بر ۱۴ میلیون تن بر ظرفیت جذب ماده خام و فرآوری محصولات در بخش کشاورزی افزوده می‌شود که کمک شایانی به کاهش ضایعات در این بخش شده و محصولات تولیدی با ارزش افزوده بسیار مناسبی و ماندگاری بالا وارد بازار مصرف خواهد شد.

معاون صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تکمیل و شروع به کار واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی ذکر شده امکان اشتغال‌زایی بالغ بر ۲۶ هزار نفر در این کارخانه‌ها ایجاد می‌شود.

اسدالهی درباره صادرات مواد غذایی در زمان تولید حداکثری محصولات کشاورزی گفت: صادرات می‌تواند کمک موثری به تولیدکنندگان انواع محصولات کشاورزی باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی