Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر سعید نمکی در نشست اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی قم در ستاد این دانشگاه گفت: خوشبختانه در این زمینه مسئولان استانی هم اعلام آمادگی کرده اند و استاندار قم قول تامین زمین مورد نیاز و یکی از نمایندگان مردم قم در مجلس نیز وعده کمک به تامین بودجه مورد نیاز و جلب مشارکت خیرین را داد و انتظار داریم که این دانشگاه با الگوگیری از فرهنگ و معماری اصیل ایرانی و اسلامی ساخته شود و بنده نیز برای تاسیس آن آن حتما کمک ویژه خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت گفت: خدمتگزاری در حوزه سلامت در شهرهایی مانند مشهد مقدس، قم و شیراز متفاوت است چون هم به مردم بومی این مناطق و هم به زائران اهل بیت، خدمات ارائه می شود و خدمتگزاری به زائران اهل بیت، یکی از شریف ترین خدماتی است که می توان تعریف کرد بنابراین خدمت رسانی به زائران حضرت معصومه(س) یک کار بزرگ خداپسندانه است و ما هم علاقمندیم در این امر، مشارکت کنیم.

وی افزود: موضوع سلامت قم مجموعه ای از مشکلات خاص خود و متفاوت از سایر مناطق کشور را دارد و باید قم به شکل ویژه دیده شود. دانشگاه علوم پزشکی قم باید به طور ویژه و خاص بر روی پدیده حاشیه نشینی کار کند چون حاشیه شهر، منفک از هسته مرکزی شهر نیست و تقاضا دارم که همکاران ما در این دانشگاه، نقشه راهی به ما بدهند که چه اقداماتی باید در حوزه کنترل بیماری های واگیر، غیرواگیر، مسائل اجتماعی و مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت در حاشیه شهر قم انجام دهیم و باید مشکلات قم، ریشه یابی و رفع شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: شاید سالهای زیادی مسائل و مشکلات قم رها و موجب عقب ماندگی هایی در این منطقه شده، هیچ مدیر ارشدی در حوزه سلامت در این شهر به دلایل مختلف، ثبات و دوام نداشته و نتوانسته برنامه ریزی بلند مدتی داشته باشد بنابراین اگر در نظام سلامت خردورزی، منطق، استدلال درست و نگاه و برنامه بلند مدت وجود نداشته باشد، به نتایج درخشان نمی رسیم و تقاضا داریم که رییس دانشگاه برنامه و نقشه راه ۵ ساله ای را در تمام حوزه ها از جمله بیماری های واگیر، غیرواگیر، توسعه زیرساخت ها، تخت های بیمارستانی و توسعه توریسم سلامت آماده کند.

دکتر نمکی افزود: خیلی افراد علاقه مند هستند که در شهرهایی مانند مشهد مقدس، قم و شیراز درمان شوند و باید تعدادی از تخت های بیمارستانی در قم، برای گردشگری سلامت در نظر گرفته شود.

وی گفت: خوشبختانه طرح "هرخانه یک پایگاه سلامت" با هدف جامعه محور کردن نظام سلامت و آموزش علوم پزشکی اجرایی شده و امیدواریم که در استان قم نیز این طرح آغاز شود و بنده نیز از نزدیک بر روند اجرای آن نظارت خواهم کرد.

وزیر بهداشت گفت: می توان از زائران حضرت معصومه(س) برای توسعه زیرساخت ها، کمک گرفت و از نذورات و موقوفات بر مبنای اولویت ها مانند ساخت خوابگاه های دانشجویی استفاده کرد.

انتهای پیام/

20 / 20 وزیر بهداشت دانشگاه جامع طب سنتی و مکمل در قم ضرورت راه اندازی دانشگاه جامع طب سنتی و مکمل در قم دکتر سعید نمکی حوزه سلامت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزیر بهداشت دکتر سعید نمکی حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ به مناسبت هفته ملی سلامت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به اتفاق جمعی از معاونین، مدیران و کارکنان دانشگاه با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در این نشست با تقدیر از زحمات و مساعی کارکنان حوزه سلامت در استان مرکزی گفت: در سنوات گذشته دغدغه‌های بسیاری در زمینه بهداشت و درمان استان داشتیم، اما در حال حاضر تا حد زیادی دغدغه‌های حوزه سلامت مرتفع شده و کار سامان گرفته است.
او با تأکید به دو مقوله مهم امنیت و سلامت، ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی برای رفع مسائل این دو حوزه انجام شده و لازم است تا اقدامات و تدابیر بیشتری به کار گرفته شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: طرح بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) با همت والای مسئولین و کارکنان دانشگاه با کیفیت بسیار بالایی درحال اتمام است و به زودی به مدار خدمت رسانی وارد خواهد شد و بیمارستان آیت الله خوانساری نیز باید با برقراری ارتباطات بین المللی با سایر بیمارستان‌های تشخیص و درمان سرطان در دنیا، به نقطه قوتی در حوزه سلامت استان تبدیل شود.
او به موقعیت استان مرکزی اشاره و تصریح کرد: باید تدابیر لازم در جهت افزایش نرخ زاد و ولد به کار گرفته و در بحث تغذیه و غذا و دارو نیز باید نظارت‌ها قوی‌تر و سختگیری‌های بیشتری اعمال شود.

تغییر و تحولات در سطح سلامت استان کاملاً محسوس است
استاندار مرکزی در دیدار با اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: تغییر و تحولات در سطح سلامت استان مرکزی کاملاً محسوس است.
مخلص الائمه استاندار مرکزی در این نشست با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی کارکنان حوزه سلامت افزود: تغییر و تحولات در سطح سلامت استان کاملا آشکار و محسوس است، اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم و لازم است تا تلاش‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
او ادامه داد: با توجه به اقدامات با کیفیتی که در سطح سلامت استان مرکزی اعم از اقدامات پیشگیرانه، درمانی و فنی صورت گرفته است، استان قابلیت ارتقا به قطب سلامت کشور را دارد.
مخلص الائمه خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات بسیار مؤثری که در حوزه سلامت شکل گرفته می‌توان به فعال شدن مراکز تعطیل و نیمه تعطیل در کل استان و همچنین حضور فعال پزشکان و متخصصان در مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد که جای تقدیر بسیار دارد.
استاندار مرکزی گفت: در اورژانس نیز کار‌های عمرانی بسیار خوبی انجام شده و همراهی و حضور پررنگ اورژانس استان در برگزاری تمرین‎ها حاکی از پیشرفت چشمگیر این مجموعه است.

اضافه شدن ۹۰۰ تخت جدید بیمارستانی به مجموعه خدمات سلامت استان

در ادامه این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی از اضافه شدن ۹۰۰ تخت جدید بیمارستانی به مجموعه سلامت استان مرکزی در سال جاری خبر داد و گفت: با افتتاح طرح بیمارستان‌های حضرت ولی‌عصر(عج)، فاز سوم آیت الله خوانساری، زنان و زایمان سینا رضایی آشتیانی، مرکز دیالیز و همچنین بیمارستان تازه تأسیس حضرت فاطمه(س) خمین، ۹۰۰ تخت جدید بیمارستانی به مدار خدمت رسانی در استان مرکزی وارد می‌شوند.
امانی با اشاره به اینکه طرح بزرگ بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) دیگر هیچ گره کوری ندارد، افزود: در یک سال اخیر با تلاش تمامی همکارانمان کار طرح به خوبی پیش رفته و در حال اتمام است.

او ادامه داد: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان و زایمان سینا رضائی آشتیانی نیز در مرحله آزمایش نهائی قرار دارد و طرح مرحله سوم بیمارستان آیت الله خوانساری نیز که در دوره‌ای کوتاه متوقف شده بود، از سر گرفته شده و به زودی به چرخه خدمت رسانی وارد می‌شود.

دیگر خبرها

  • ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار در روستاها
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد
  • برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • پیگیری راه‌اندازی مقطع ارشد در دانشگاه فرهنگیان خوزستان