Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، مقامات ارشد سوئیس و آمریکا مدعی افتتاح یک کانال بشردوستانه برای وارد کردن غذا و دارو به ایران طی ماه‌های آتی شدند.

به ادعای این مقامات دیپلماتیک، مواد غذایی، دارو و سایر منابع بشردوستانه معاف از تحریم‌هایی هستند که واشنگتن سال گذشته و پس از خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از توافق بین المللی سال ۲۰۱۵، آن‌ها را وضع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم در حالی گرفته شده که بسیاری از مردم کشورمان رنج زیادی را تاکنون به خاطر تحریم برخی از دارو‌ها متحمل شدند.

اقدامات آمریکا برای هدف قرار دادن موارد بسیار زیاد از فروش نفت گرفته تا حمل و نقل و فعالیت‌های مالی، بانک‌های خارجی را از تعامل با ایران حتی در حوزه‌های بشردوستانه منع کرده است. همین مسئله بسیاری از مردم را در ایران با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

پاسکال بائریسویل، وزیر امور خارجه سوئیس و ادوارد مکملن، سفیر آمریکا در سوئیس، طی مصاحبه‌های جداگانه‌ای در پایتخت سوئیس در حالی این مسئله را مطرح کردند که سوئیس چند روز پیش توانست نقش واسطه را در تبادل زندانی میان ایران و آمریکا ایفا کند.

وزیر خارجه سوئیس در این باره گفت: «نقش ما واقعا این است که بتوانیم مواد غذایی و کالا‌های بهداشتی را در اختیار مردم ایران قرار دهیم و به همین دلیل ما در تلاش هستیم تا این کانال بشردوستانه را تأسیس کنیم.

بائریسویل در ادامه خاطرنشان کرد: «در نهایت این امر به شرکت‌ها و بانک‌هایی که مایل به مشارکت در این اقدام هستند، بستگی دارد. ما اخیرا پیشرفت‌هایی داشته ایم».

او همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا این سازوکار می‌تواند در نیمه اول سال ۲۰۲۰ عملیاتی شود، گفت: «امیدوارم چنین باشد، اما پیش بینی این کار بسیار دشوار است، زیرا کاملا در دست ما نیست».

گفتنی است، آمریکا با اعمال فشار حداکثری بر ایران، هر بانکی را که با ایران مراوده مالی برقرار کند، شدیدا تحت تحریم قرار می‌دهد. بنابراین، عموما بانک‌ها همکاری با ایران در حوزه بشردوستانه را به خاطر ریسک بالایی که دارد، نمی‌پذیرند. مقامات آمریکایی‌ها به خوبی به این مسئله واقفند، اما با وجود ادعای واهی حمایت از مردم ایران عملا هیچ اهمیتی به مشکلات مردم در حوزه دارویی نمی‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه سوئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت انواع سکه، طلا و ارز در بازار داخلی نسبت به روزهای قبل با کاهش همراه شده و مشاهدات میدانی از بازار ارز بیانگر خلوتی محسوس این بازار نسبت به هفته های قبل است.

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز بعد از عملیات وعده صادق و پاسخ محکم ایران به اسرائیل و ناتوانی رژیم صهیونیستی آغاز شد و در روزهای قبل نیز با وجود تلاش دلال‌ها و سفته بازان برای مقاومت در برابر ریزش بیشتر قیمت‌ها، همچنان ادامه دارد.

بازگشت آرامش به منطقه و فروکش کردن خبرهای مربوط به جنگ و درگیری به همراه خبرهای مثبت سیاسی، سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان و رفت‌و امدهای سیاسی دیگر مسئولان، سفر گروسی، رئیس سازمان انرژی اتمی به تهران، حضور پررنگ بازارساز در بازار ارز و ... از مهمترین دلایل کاهش ادامه دار قیمت ارز محسوب می شوند.

قیمت دلار در روزهای نخست هفته قبل برای ساعتی به کانال ۵۰ هزار تومان هم بازگشته بود ولی در طول هفته به دلیل برخی خبرها درباره مالیات بر عایدی سرمایه و اعتصاب طلافروشان بازار وارد فاز افزایشی شد. برهمین اساس نیز دلار در بین کانال ۶۱ تا ۶۲ هزار تومان در نوسان بود. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم که تا ۳.۳ میلیون تومان پایین آمده بود در طول هفته بازهم به کانال ۳.۵ میلیون رسید ولی خیلی دوام نیاورد. قیمت سکه هم تا ۴۳ میلیون تومان بالا رفته بود که آنهم دوام نداشت.

با این حال قیمت دلار از ظهر دیروز بار دیگر به مرز ۶۰ هزار تومان رسید و هم اکنون دلار در معاملات بازاری‌ها وارد کانال ۵۰ هزار تومان شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز وارد کانال ۳.۳ میلیونی و قیمت سکه طرح جدید نیز وارد کانال ۴۰ میلیون تومان شده است.

مشاهدات میدانی از بازار ارز نیز بیانگر کاهش محسوس معاملات است و برخلاف روزهای پرتنش بازار دیگر خبری از هیاهو بین دلال‌ها نیست. قیمت دلار در کف بازار به مرز ۶۰ و ۵۰ هزار تومان رسیده است؛ طبق روال سابق، برخلاف تعداد بالای فروشنده در بازار هم خریدار چندانی در بازار مشاهده نمی شود. هم اکنون دلال‌ها دلار را در کانال ۵۹ هزار تومان از مردم می خرند. قیمت سکه طرح جدید نیز ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام می شود.

به گفته فعالان بازار، باتوجه به خبرهای مثبت سیاسی و حضور پرقدرت بازارساز در بازار و افزایش عرضه درهم باید در روزهای آینده شاهد ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز باشیم.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903245

دیگر خبرها

  • حمایت از حقوق بین‌المللی بشردوستانه برای تضمین سلامت همه مردم
  • تصویب قانون «مالکیت فکری» جهاد دانشگاهی در آینده‌ای نزدیک/ متخصصان جهاد دانشگاهی پای کار آمدند
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • عملیات دیدنی تولید شکلات‌های نوتلا در کارخانه از نمای نزدیک (فیلم)
  • به پایان عمر سیاسی رژیم غاصب صهیونیستی نزدیک می‌شویم‌
  • رقابت نزدیک مرحله دوم وظایف ما را نیز سنگین‌تر می‌کند
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • نکته جالب در معماری کنگره آمریکا (فیلم)
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند