Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@15:38:16 GMT

اعتراض ایران به انجمن جهانی بسکتبال با ویلچر و IPC

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۵۵۳۳

اعتراض ایران به انجمن جهانی بسکتبال با ویلچر و IPC

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان در حالی هفته گذشته با کسب مدال برنز و سهمیه پارالمپیک به کار خود در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه (تایلند) پایان داد که مدعی قهرمانی در این رقابت ها بود اما به خاطر شکست برابر استرالیا نتوانست راهی فینال شود.

ملی پوشان بسکتبال با ویلچر ایران در تایلند دو بار با استرالیا رقابت کردند و در هر دو بازی هم متحمل شکست شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از دیدار اول که در مرحه مقدماتی برگزار شد، دو تیم در مرحله نیمه نهایی هم رو در روی هم قرار گرفتند.

این رقابت اما با حاشیه های زیادی برای تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران همراه بود که حتی منجر به اخراج یک بازیکن و پنج خطا شدن چهار نفر دیگر از ملی‌پوشان‌مان هم شد. در نهایت هم تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران نتیجه این دیدار را واگذار کرد و از صعود به فینال بازماند. 

این دیدار و حواشی آن اما اعتراض اعضای کادر فنی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران و مسئولان انجمن کشورمان را به دنبال داشته است. قرار است این اعتراض به صورت مکتوب و همراه با ارسال بخش هایی از فیلم بازی که بیانگر ناداوری های صورت گرفته است، برای انجمن جهانی بسکتبال با ویلچر و همچنین کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) ارسال شود.

مازیار میرعظیمی که در تایلند هدایت تیم ملی بسکتبال با ویلچر را بر عهده داشت در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر گفت: حواشی و ناداوری های بازی به حدی بود که بعد از پایان بازی رئیس کمیته داوران مسابقات به صورت رسمی از ما عذرخواهی کرد.

به گفته این مربی هفته آینده نشستی با حضور مسئولان فدراسیون جانبازان و معلولان برگزار خواهد شد تا در مورد چگونگی مطرح شدن اعتراض تصمیم گیری شود.

کد خبر 4795424 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: بسکتبال با ویلچر مسابقات قهرمانی آسیا استرالیا کسب سهمیه پارالمپیک اعتراض تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس آندره استراماچونی تیم فوتبال سپاهان اصفهان کشتی آزاد تیم ملی فوتسال ایران تیم فوتبال شهر خودرو مشهد تیم فوتبال تراکتور والیبال وزارت ورزش و جوانان تیم فوتبال پیکان تهران تکواندو شیخ دیاباته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به جام جهانی صعود کرد/ قرقیزستان با 6 گل مغلوب شاگردان شمسایی شد

تیم ملی فوتسال ایران با برتری ۶ بر یک برابر قرقیزستان جواز حضور در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ را به دست آورد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، تیم ملی فوتسال ایران در یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا به دیدار قرقیزستان رفت و با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید و جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد.

ابتدا بهروز عظیمی برای ایران گلزنی کرد، ولی قرقیز‌ها خیلی زود به بازی برگشتند و با شوت آمان‌بائف دونیربک به گل تساوی دست یافتند. سالار آقاپور و سعید احمدعباسی در ادامه توانستند دو بار دیگر برای ایران گلزنی کنند.

در ادامه ایران دو گل دیگر به ثمر رساند و موقعیت سنجی مهدی کریمی باعث شد تا ایران گل چهارم را نیز وارد دروازه قرقیزستان کند و خیال ملی‌‍‌پوشان را بابت پیروزی راحت کند. او در ادامه زننده گل پنجم ایران نیز بود و توانست با ظرافت توپ را به گوشه دروازه قرقیزستان برساند. دفاع قرقیزستان که شیرازه‌اش پاشیده شده بود در ادامه یک پنالتی داد که حسن‌زاده به زیبایی آن را به گل تبدیل کرد تا ایران ۶ بر یک این دیدار را برنده شود.

ایران در نیمه نهایی با برنده دیدار ازبکستان و ویتنام روبرو خواهد شد و با توجه به حذف زودهنگام ژاپنی‌ها شانس بسیار بالایی برای قهرمانی در قاره کهن را دارد.

چهار تیم راه‌یافته به دور نیمه‌نهایی، نماینده آسیا در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ خواهند بود. ازبکستان قبلا به عنوان میزبان جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده و تاجیکستان نیز با برتری برابر افغانستان به جام جهانی رسید و علاوه بر این دو تیم، ۳ تیم دیگر از آسیا به جام جهانی راه خواهند یافت.

تیم ملی فوتسال ایران در دوره قبل این رقابت‌ها به دیدار نهایی راه یافته بود، ولی با شکست برابر ژاپن در رده دوم قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • شکست تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا
  • عکس| محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA
  • تیم بسکتبال شهرداری گرگان در اولین دیدار شکست خورد
  • کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا
  • فوتسال قهرمانی آسیا / تاجیکستان راهی جام جهانی شد/ حذف دراماتیک افغانستان
  • ایران به جام جهانی صعود کرد/ قرقیزستان با ۶ گل مغلوب شاگردان شمسایی شد
  • ایران به جام جهانی صعود کرد/ قرقیزستان با 6 گل مغلوب شاگردان شمسایی شد
  • تاجیکستان راهی جام جهانی شد/ حذف دراماتیک افغانستان از آسیا
  • امروز ایران- قرقیزستان در یک چهارم نهایی آسیا/پیش به سوی جام جهانی فوتسال