Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا رسولی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت اظهار داشت: در سریال وارش به ساحت مردم گیلان که در همه دوران ها پشت نظام ایستاده اند و حتی در اتفاقات اخیر مردم این استان از صبورترین مردمان ایران بودند، توهین شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که شورای اسلامی رشت باید نسبت به این قضیه عکس العمل نشان دهد، افزود: سوژه های بسیاری برای ساخت سریال تلویزیونی از گیلان وجود دارد، چرا در مورد شهدای مدافع حرم استان، رشادت های گیلانی ها در هشت سال دفاع مقدس و حماسه های میرزاکوچک خان جنگلی سریال ساخته نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهراد ذاکری عضو دیگر شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه در سخنانی با بیان این که سریال وارش توهین به گیلانی ها است، بیان داشت: پخش این سریال باید متوقف شود.

وی خاطر نشان کرد: نوع نگاه به قومیت به ویژه صیادان زحمت کش و نوع سبک زندگی گیلانیان در این سریال خلاف واقعیت هاست ، شورای اسلامی رشت به صدا و سیما اعتراض خود را اعلام کند.

رئیس شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه با اشاره به آغاز عملیات جمع آوری و هدایت فاضلاب مجتمع های مسکونی فومن شیمی، پارس شهاب، لاکان شهر، پارس خزر، آمارو، مصطفی خمینی و مسکن مهر به تصفیه خانه جنوبی رشت به طول ۵ / ۶ کیلومتر بیان داشت: این کار بزرگی است که با تصویب تبصره سه شرکت آب و فاضلاب گیلان مسئول انجام این کار شد.

اسماعیل حاجی پور با اشاره به پروژه G۵ به عنوان یکی دیگر از کارهای مهم در رشت خاطر نشان کرد: در اجرای این پروژه اتصال شرق به غرب رشت انجام می گیرد که بخشی از مشکلات ترافیکی در این کلانشهر مرتفع می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش عزل و نصب ها را وظیفه شهردار دانست و تصریح کرد: طبق قانون شهردار می تواند عزل و نصب داشته باشد اما به گونه ای نباشد که شهردار منطقه ای ، از تغییر مدیر یا معاونخود بی اطلاع باشد.

محمدحسن عاقل منش از اعضای شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه در سخنانی گفت: باید اعتماد را به مردم این کلانشهر برگردانیم و در فرصت باقیمانده فعالیت شورای پنجم ، چند پروژه بزرگ را در این کلانشهر اجرا کنیم.

وی افزود: مردم در دو سال گذشته با شور و شوق به ما رای دادند و این جمع اعضای شورای رشت انتخاب شد، البته این امید بی جانبوده و امروز شاهد موفقیت ها در این کلانشهر هستیم.

رئیس شورای اسلامی رشت  اظهار داشت: ما اعضای شورای اسلامی رشت باید این همراهی را ادامه بدهیم تا به نتایج ایده ال برسیم.

شورای اسلامی رشت ۱۱ عضو دارد.

رشت، دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 اعضای شورای رئیس شورای اسلامی شرکت آب و فاضلاب قانون هشت سال دفاع مقدس قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۵۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 هنگامه بیداری فرهیختگان در غرب

بیش از ۲۰۰ روز از آغاز جنگ در غزه و کشتار مردم بی‌دفاع می‌گذرد و آمار‌ها از این حکایت دارد که تاکنون حدود ۳۵ هزار نفر به شهادت رسیده و بیش از ۷۷ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند. در چنین شرایطی شاهد هستیم که اساتید و دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های غرب به صحنه آمده و نسبت به ادامه این جنایت‌ها اعتراض می‌کنند. در این بین البته برخی معتقدند که فرهیختگان جهان غرب باید زودتر به کشتار مردم مظلوم غزه واکنش نشان می‌دادند.

درباره زمان واکنش نخبگان در غرب باید نکاتی را مورد توجه قرار داد، زیرا آن‌ها با موانعی رو به رو بوده‌اند و اکنون که این موانع کنار رفته است، این احتمال وجود دارد که اعتراضات به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جوامع دیگر نیز تکرار شود. نباید فراموش کرد که دستگاه رسانه‌ای جهان همواره تلاش می‌کند که واقعیت آنچه در غزه می‌گذرد به گوش جامعه نخبگان نرسد. اما به دلیل حجم بالای جنایت در غزه رسانه‌های آمریکایی نتوانستند، فضا را بسته نگه دارند. 

افزون بر این تلاش زیادی می‌شود که رژیم صهیونیستی را از جنایت در غزه مبرا کنند. این در حالی است که در کنار این رویکرد سعی می‌شود که حماس را نیز تروریست نشان دهند. به عبارت دیگر تلاش غرب این است که فضا و آنچه را که در غزه می‌گذرد، وارونه جلوه دهد. اما به صحنه آمدن دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های مطرح غرب نشان می‌دهد که قشر فرهیخته به واقعیت پی برده‌اند؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که این رویکرد نخبگان در غرب به دیگر مسائل نیز تسری پیدا کند و بی‌اعتمادی نسبت به رسانه‌های رسمی و مقامات آمریکایی افزایش یابد.

این در حالی است که این روز‌ها اتهامات زیادی به نخبگانی که به واقعیت پی برده‌اند، زده می‌شود. برای نمونه آن‌ها را به یهود ستیزی متهم می‌کنند یا ادعا می‌شود که این فرهیختگان تحت تاثیر جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی را در پیش گرفته‌اند. لازم به یادآوری است که این بار اولی نیست که غربی‌ها جمهوری اسلامی ایران را به چنین مسائلی متهم می‌کنند. با این حال نکته قابل توجهی در این اتهام زنی وجود دارد و آن این است که ایران در مسیر خردمندانه‌ای حرکت می‌کند که این روز‌ها جامعه فرهیخته و دانشگاهی آمریکا نیز به آن پی‌برده و با آن همراه شده به عبارت دیگر این واقعیت افتخار آمیزی برای جمهوری اسلامی ایران است.

لازم به یادآوری است که اساتید و دانشجویانی که نسبت به شرایط مردم مظلوم غزه اعتراض می‌کنند خطر دستگیری را به جان می‌خرند و این اقدام آن‌ها نشان می‌دهد که این فرهیختگان به دلیل جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی را دنبال نکرده‌اند در واقع آن‌ها آگاه شده اند و وظیفه انسانی خود می‌دانند که از مردم مظلوم غزه دفاع کنند و این رویکرد نشانه دیگری از شکست اسرائیل است.

دیگر خبرها

  •  هنگامه بیداری فرهیختگان در غرب
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم