Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@20:31:11 GMT

۱۰۰ هزار نفر در جنگ یمن کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۶۰۱۳

۱۰۰ هزار نفر در جنگ یمن کشته شدند

سازمان حقوق بشری «سام» روز چهارشنبه در گزارشی به مناسبت روز جهانی حقوق بشر اعلام کرد که در طول پنج سال از آغاز جنگ یمن، ۱۰۰ هزار نفر در این کشور کشته شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در گزارش سازمان حقوق بشری سام که مقر آن در ژنو قرار دارد، آمده است: یمن به کشور ناامن تبدیل شده است و امکانات ضروری برای زندگی مردم فراهم نیست و مردم در این کشور در رنج و گرسنگی زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، میلیون ها یمنی به خاطر محاصره، کمبود غذا، سقوط ارزش پولی و فساد گسترده، زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

این نهاد غیر دولتی حقوق بشری از طرف های درگیر در یمن خواسته تا به حقوق بشر احترام گذاشته و کرامت انسانی شهروندان یمنی را در سراسر این کشور تأمین کنند.

سازمان حقوق بشری سام همچنین از جامع بین المللی و نهادهای محلی و منطقه ای نیز خواست تا به مسؤولیت اخلاقی و انسانی خود در قبال مردم یمن و حقوق بشری آن ها که در حال نقض شدن است، پایبند باشند.

در این گزارش همچنین به وجود صدها زندان مخفی و وجود گروه های مسلح خارج از قانون در یمن اشاره شده است.

این نهاد حقوق بشری همچنین خواستار محاکمه کسانی شد که در کشتار مردم یمن دست داشتند و از جامعه جهانی خواست تا برای بازگرداندن کرامت انسانی به مردم این کشور اقدام کند.

سازمان حقوق بشری سام در پایان تأکید کرده است که تضمین آزادی، کرامت و حقوق شهروندان یمنی، پیش درآمد حل بحران این کشور است.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا، به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۶۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد

سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین‌آلمللی در ژنو در پی کشف یک گور دسته‌جمعی در بیمارستان "ناصر" غزه در نامه‌ای به رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار "اقدام فوری بین‌المللی برای توقف جنگ نسل‌کشی اسرائیل" علیه مردم فلسطین شد.

به گزارش ایسنا، علی بحرینی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در ژنو در این نامه با اشاره به کشف یک گور دسته جمعی در بیمارستان "ناصر" غزه نوشت: گذشته از نقض قوانین بین المللی بشردوستانه، اسرائیل حقوق بشر بین المللی را نیز نقض کرده است. رژیم اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر، از توسل به زور برای جلوگیری از اعمال حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین (قطعنامه ۲۶۲۵ سازمان ملل متحد) منع شده است. از سوی دیگر، شواهد موجود حاکی از آن است که رژیم اسراییل مسئول ارتکاب اعمال غیرانسانی مغایر با بند های الف، ج، د، و و ماده ۲ کنوانسیون آپارتاید است.

وی در این نامه آورده است: از آنجایی که دیوان بین‌المللی دادگستری هر دو بخش قانون (حقوق بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بین‌المللی حقوق بشر) را در جریان درگیری‌های مسلحانه قابل اجرا می‌داند، رژیم اسرائیل باید نسبت به انجام اقدامات خود متوقف شود.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: مردم در منطقه‌ای غزه، که جمعیتی قابل توجهی دارد و بیش از یک میلیون کودک در آن زندگی می‌کنند، به دلیل ۱۶ سال محاصره شدید و دهه‌ها اشغال نظامی ضعیف شده‌اند و اکنون در محاصره کامل قرار دارند از این رو مراقبت بیشتر در پایبندی به قوانین جنگ ضروری است. حقوق بین الملل عرفی همچنین انتقال اجباری جمعیت غیرنظامی از یک منطقه به منطقه دیگر را به شدت ممنوع می کند و نقض این ممنوعیت یک جنایت جنگی و نقض فاحش کنوانسیون ژنو است و هنگامی که به عنوان بخشی از یک حمله گسترده یا سیستماتیک علیه هر جمعیت غیرنظامی انجام شود، ممکن است به جنایت علیه بشریت تبدیل شود.

انتهای پیا

دیگر خبرها

  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا